Wentylator chłodnicy - Page 2

Re: Wentylator chłodnicy

Są gotowe. Kojarzę że Polonez miał taki moduł. Tylko że to było do
nawiewu.
Podłączenie pod wentylator wymagałoby założenia radiatora i być może
wymiany
tranzystora końcowego.
Jeżeli kojarzę, to znaczy że naprawiałem = awaryjność.
Cenowo chyba nie będzie się opłacać.
Wystarczy tutaj 555 z mosfetem na wyjściu.

--
Desoft

Re: Wentylator chłodnicy
nawiewu.

Cena to jedno, drugie to to, że pod maską jest ciasno i nie bardzo mam
koncepcję gdzie upchać taki 100 W rezystorek z akuratnym dla niego
radiatorem. Trzecia sprawa, to nie jestem przekonany że na przykład
takie coś

http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

przez parę lat dzielnie będzie znosić drgania.  Są teĹź rezystory w
obudowach "tranzystorowych", na przykład:

http://pl.farnell.com/vishay-sfernice/lto100f1r000jte3/opornik-100w-1r-5/dp/9567291

i te chyba lepiej zniosą wibracje.

Jeśli szukam tzw. kwadratowych jaj, proszę o wyrozumiałość. To auto ma
jeszcze parę lat u mnie pojeździć, a nie mam ochoty wracać do tematu za
jakiś czas.

--
P. Jankisz
Re: Wentylator chłodnicy

Blachy w samochodzie nie brakuje.

Trzecia sprawa, to nie jestem przekonany że na przykład
http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

Wydają mi się solidne - używałem.

http://pl.farnell.com/vishay-sfernice/lto100f1r000jte3/opornik-100w-1r-5/dp/9567291

Obawiam się że może być odwrotnie.
Wszystko kwestia wykonania mechaniki (mocowania), ale Ĺşle zamocowany
tranzystor często traci nóżki.

 --
Desoft

Re: Wentylator chłodnicy

Sugerujesz że przykręcenie tego na paście do blach w komorze silnika
starczy za radiator ? Nie jestem całkiem przekonany, nie mam pojęcia jak
wygląda przedmuch w komorze silnika. Wydawało mi się że powietrze zza
chłodnicy wylatuje nadkolami, ew. spodem.

--
P. Jankisz
Re: Wentylator chłodnicy

Jeżeli znajdziesz kawałek płaskiej powierzchni, to tak.
Albo kawałek blachy z dobrym stykiem do karoserii - taki przedłużacz ciepła.

Nie jestem całkiem przekonany, nie mam pojęcia jak

Ściągnij pdfa. Przeanalizuj. Stuwatowy daje radę bez radiatora chyba do 50W.
Zobacz też chwilowe przeciążenia.

--
Desoft

Re: Wentylator chłodnicy

Jest tak jak mówisz, więc radiator nie musi być bardzo bogaty.

--
P. Jankisz
Re: Wentylator chłodnicy
http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

ATSD, gdzie najtaniej i najwygodniej kupić *jedną* sztukę takiego
oporniczka ?

--
P. Jankisz
Re: Wentylator chłodnicy

http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

http://www.tme.eu/html/PL/rezystory-drutowe-duzej-mocy-z-radiatorem/ramka_163_PL_pelny.html
--
pzdr, j.r.

Re: Wentylator chłodnicy
http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282
http://www.tme.eu/html/PL/rezystory-drutowe-duzej-mocy-z-radiatorem/ramka_163_PL_pelny.html

THX za informację.

--
P. Jankisz
Re: Wentylator chłodnicy

http://www.tme.eu/html/PL/rezystory-drutowe-duzej-mocy-z-radiatorem/ramka_163_PL_pelny.html
Tak skojarzyłem sobie,
dlaczego by rezystora nie umieścić na kawałku aluminum np. HS-070-50
http://www.tme.eu/html/PL/radiatory-profilowane-firmy-anly/ramka_1859_PL_pelny.html
przed chłodnicą na wprost wentylatora.
Miejsca powinno wystarczyć, ewentualnie można przyciąć rezystor z boków i
radiator z długości jeśli
zabraknie miejsca. Wymuszony obieg chłodnego powietrza zapewni długie życie
rezystora.

--
pzdr, j.r.

Re: Wentylator chłodnicy

http://www.tme.eu/html/PL/radiatory-profilowane-firmy-anly/ramka_1859_PL_pelny.html

Nie starczy, między chłodnicą a silnikiem nie ma miejsca żeby choćby
rękę z kluczem do odkręcenia wentylatora wsadzić.

--
P. Jankisz
Re: Wentylator chłodnicy

Skup się. przed chłodnicą, nie za.

--
Desoft

Re: Wentylator chłodnicy

Pomysł niezły, muszę ustalić czy tam się można dostać bez rozbierania
połowy samochodu :>

--
P. Jankisz
Re: Wentylator chłodnicy

Nawiew wewnetrzny w Peugeot 406 - tez bezstopniowy.

Niby by sie dalo, ale jak kiedys popatrzylem u siebie to naprawilem
tamten opornik. Z tym ze u mnie tez wewnetrzny - wsadzac jakies
niesprawdzone rozwiazania do silnika ktory wymaga godziny demontazu to
nie jest rozsadne. A przy przelaczniku w kabinie brak masy, zeby to
zrobic zgodnie z regulami sztuki.

Przy chlodnicy z kolei okolo 90 stopni.

J.

Re: Wentylator chłodnicy