watchdog do podczerwienie i wylaczenie tv

Czesc,

czasami (coraz czesciej) zdarza mi sie zakimac na kanapie przed tv. I
wtedy gra tv i swieci sie swiatlow pokoju.

Chcialby zrobic sobie takie urzadzenie ktore:

1. wyczuwa, ze tv chodzi
2. jezeli przez okreslony czas nie "czuje" pilota na podczerwien
(dowolnego lub od tego konkretnego tv) - to pare razy zapipczy,
postraszy............i jak nie ma reakcji od spiacego, to wysle
sekwencje (nauczona lub zaprogramowana jakos tam) do wylaczenia tv.
3. jak jednak zauwazy reakcje, to licznik sie wyzeruje i zaczyna znowu
odliczac
4. po wylaczeniu, zapodanie z pilota funkcji wlacz, normalnie
wlaczaloby tv.

chcialbym takie cos zrobic na bazie transmiji poczerwieniu i
wylaczaniu tv takze na podczerwieni, bo w takim przypadku tv jest w
standbye. Gdy bylo wylaczane zasilanie od tv (jakim stycznikiem), to
taki tv aby wlaczyc nalezaloby go recznie pstryknac na wylaczniku
(opisywanym). No chyba, ze znowu przytrzymanie dluzej jakiego guzika
od pilota aktywowalo naszego "wylaczacza" aby zapodal zasilanie.

Macie jakies pomysly jak takie cos zrealizowac, a moze juz ktos cos
takiego "popelnil"

--
ThinkXtra

Re: watchdog do podczerwienie i wylaczenie tv

Generalnie nie jest to trudne ;)... ja bym to zrobił dokładnie tak jak
opisujesz ;)... tylko zastanawia mnie jak chcesz wykrywać działanie TV??
Jakimś sygnałem z niego wychodzącym?? Kierunkowym fotoelementem?
Generalnie ja bym polecał Tobie użycie funkcji Sleep ;)... ustawiaj
sobie na 30 minut co jakiś czas i tyle... jak czas się będzie kończyć,
to przedłużysz i tyle ;)... Albo weź załatw sobie lepszą telewizję, bo
widzę, że coś nieciekawe masz programy ;P... no ewentualnie nagrywarka,
jeśli programy są ciekawe, ale o złej porze ;P...

Pozdrawiam
Konop

Re: watchdog do podczerwienie i wylaczenie tv

no niby sleep jest, ale oprocz mnie, to z tv korzysta takze rodzina i
czesto i gesto to tez im sie zdarza, ze zostawiaja tv wlaczone a nikt
go nie oglada. To poboczny watek.

A wykrywanie wlaczonego tv? Moze wpiac sie w zasilanie i sprawdzac
standby (niski pobor) normalna praca (wysoki pobor).

A moze po prostu wykrywa kody:

1 wykrycie kodu wlaczenia tv i po tym tv normalnie pracuje...
2 wykrycie zmiany kanalow/ciszej/glosniej - normalna praca....
3 i jak nie bylo sekwencji wylaczenia, to znaczy ze normalna praca
4 a jak punkt 3, to jak nie ma podczerwienii okreslony czas, to
"wygaszamy" tv wysylajac do niego wylaczenie (ale przedtem troche
popiskujemy...)

Czyli problem skupia sie na programowaniu kodow z pilota w urzadzeniu
(kody wlacz/wylacz, zmiana kanalow/ciszej/glosniej) do celow
wykrywania aktywnej pracy tv (bo chyba normalna praca jest, jak robimy
ciszej/glosniej i jak zmieniamy kanaly). A potem to chyba juz proste.

--
ThinkXtra

Re: watchdog do podczerwienie i wylaczenie tv

Może lepiej zamontuj sobie czujkę ruchu w pokoju, jak przez 15 minut nie
wykryje ruchu to wyłącza światło i nadaje sygnał IR do wyłączenia TV,
masz mniej kombinowania.
KK

Re: watchdog do podczerwienie i wylaczenie tv

spiacego mnie na kanapie wykryje !

--
ThinkXtra

Re: watchdog do podczerwienie i wylaczenie tv

aż tak się wiercisz podczas spania przed TV?

--
DJ

Re: watchdog do podczerwienie i wylaczenie tv
widzę,
A po co wykrywać działanie TV?
Urządzenie sprawdza, czy wysyłane są co jakiś czas kody pilota. Jeśli nie,
to wysyła kod wyłączenia i samo zasypia aż do odebrania kolejnego kodu
pilota. I tak w kółko.

TomT

Re: watchdog do podczerwienie i wylaczenie tv

tylko nalezaloby byc pewnym, ze "czuje kody z pilota" tego od TV, a
nie generalnie kazde. Bo gdy tv jest wylaczony, a uklad by dzialal, to
by sie okazalo, ze w nocy zalaczy ci sie sam tv, bo wysle kod
wylaczenia, a to jest ten sam kod co wlaczenia.

Wynika z tego, ze uklad musialby byc "selektywny" na tv i dac sie w
nim zaprogramowac kody kilku przyciskow, ktore sa najczesciej uzywane
przy normalnym ogladaniu programu.

wlacz/wylacz
glosniej/ciszej
kanal +/-

--
ThinkXtra

Re: watchdog do podczerwienie i wylaczenie tv
A jakie inne urządzenia wysyłają kody w podczerwieni gdy śpisz?
Do wybudzenia układu czuwającego potrzebny jest jakikolwiek kod pilota.
Możesz rozpoznawać tylko kod urządzenia. Potem układzik sprawdza czy w ciągu
powiedzmy pół godziny odbierze jakikolwiek kod z pilota.
Jeśli nie, to ostrzega (mrugnięcie jasną diodą, dźwięk) i jeśli w ciągu
pięciu minut dalej nie otrzyma jakiegoś kodu to wysyła kod wyłączenia
telewizora i sam zasypia.
Oczywiście po włączeniu zasilania przechodzi do trybu uśpienia, żeby nie
włączyć telewizora gdy w nocy wyłączą prąd.
Teoretycznie powinno działać bez sprawdzania czy telewizor jest włączony czy
nie.

TomT

Re: watchdog do podczerwienie i wylaczenie tv

TV Philipsa nie włącza się tym samym guzikiem co wyłączenie
Ja bym się bardziej oawial ze wylaczy mi sie TV podczas ogladania
filmu z DVD - wtedy zwykle przez 90 min nie ma potrzeby użycia pilota

chyba lepszy jest pomysl z czujnikiem ruchu
*** blad ***

Site Timeline