Warsztatowy zasilacz - jaki? - Page 2

Re: Warsztatowy zasilacz - jaki?
Gdybym chcial kupic to bym sie zapytal o zasilacze dostepne a nie o schemat.
Tego typu zasilacze mam i mi nie odpowiadaja. Za kilka tysiecy nie kupie bo
nie wydam tyle na zasilacz. Ale mam kaprych, chwile czasu  i kupke czesci
wiec chce sobie zrobic zasilacz ktory mi bedzie pasowal. Gdzie dokladniej
ustawie napiecie, gdzie wskazania np pradu beda mialu jakas dokladnosc a nie
jak w tych zasilaczach 0.01A +_5 cyfr co sie do niczego nie nadaje dla mnie.

Ale rozumiem ze nikt takich rzeczy nie robil wiec trudno. Zaryzykuje i
wybiore pierwszy lepszy pasujacy mi schemat dorzuce sterowanie i bede
szcesliwym lub nie posiadaczem zasilacza wlasnej konstrukjci o parametrach
takiego za kilka tysiecy a zrobionego za kilkaset zloty.

Re: Warsztatowy zasilacz - jaki?
Hello Chomik,

Nie pozostaje mi nic innego, jak ┼╝yczy─ç powodzenia. Mam nadziej─Ö, ┼╝e
pochwalisz nam si─Ö udan─ů konstrukcj─ů. O dok┼éadno┼Ťci takiego za kilka
tysięcy a zrobionego za kilkaset złoty_ch_.

Re: Warsztatowy zasilacz - jaki?

Nie musi byc w koncu az taki dokladny.

J.

Re: Warsztatowy zasilacz - jaki?
Hello J,

To nie ja stawiałem poprzeczkę...

Re: Warsztatowy zasilacz - jaki?

W swojej karierze zrobilem juz na zamowienie wiele urzadzen ktorych normalna
cena rynkowa siegala kilka do kilkunastu tysiecy a u mnie nie przekraczalo
to nawet 50%. W swojej branzy siedze juz 30 lat i dobrze wiem ze ceny
rynkowe wiekszosci urzadzen maja sie nijak do ich rzeczywistej wartosci
pomijajac dodatkowo ogromne narzuty hurtownikow dystrybutorow itp.
Szczegolnie jest to widoczne w duzych firmach lub tych ktore maja wylacznosc
na jakais towar.
Na codzien mam przyklady jak za zamowienie nie warte wiecej niz 200tys firma
wziela 2mln. Dlaczego? Dlatego ze prawo zamowien publicznych pozwala na
marnowanie pieniedzy poprzez debilne konstruowanie wymagan i kazdy normalny
wie ze cale to prawo to pic na wode a i tak wygra ten co ma wygrac. A kto na
tym traci....

Niestey konstrukcjami zasilaczy sie nie zajmowalem wiec daltego szukalem
sprawdzonego schematu. Reszta czyli montaz i kontroler to "pikus".
A swoja droga korzystalem z zasilacza z kontrola nazwijmy to cyfrowa ktory
kosztowal ponad 2500 i procz dodatku w postaci tej kontroli sam zasilacz nie
charakteryzowal sie czyms specjalnie wyszukanym i jakby nie patrzec nie byl
wart swojej ceny.

Re: Warsztatowy zasilacz - jaki?

IMHO waC5%BCne jest, C5%BCeby nie miaC5%82 za duC5%BCego kondensatora=
 na wyjC5%9Bciu. Na szybko
moC5%BCesz to sprawdziC4%87, czy ustawiajC4%85c np. 20V i 10mA czy po =
zwarciu bC4%99dzie
trzaskaC4%87 iskrC4%85. JeC5%9Bli tak, to wyobraC5%BA sobie co siC4%99=
 stanie z urzC4%85dzeniem
podpiC4%99tym do niego, gdy nagle zrobi siC4%99 gdzieC5%9B maC5%82e z=
warcie - wtedy z
zasilacza pC3%B3jdC4%85 grube ampery zanim zadziaC5%82a ograniczenie p=
rC4%85dowe i po zabawie.

--20%
Patryk

Re: Warsztatowy zasilacz - jaki?

http://www.electronics-lab.com/projects/power/001/index.html
Ale ma sB3%abe parametry dynamiczne. MoBF%na ewentualnie pokombinowaE6% z
zamianB1% 2N3055 na coB6% przyzwoitszego.

Pozdrawiam,
PaweB3%

Site Timeline