Walkie-talkie o zasięgu 40 km?? MIDLAND GXT850VP4

Czy takie cos naprawde ma taki zasięk (chociazby na pustyni) ? domyslam sie ze homologacji na polske niema...

uzywał ktos czegos takiego ?

chodzi mi o MIDLAND GXT850VP4

Reply to
Rockk

Użytkownik "Rockk" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:g4ie3q$dp$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Zasięg zależy od wielu czynników od mocy nadajnika czułości odbiornika skuteczności anteny, wysokości anteny nad ziemią W dawnych czasach rozmawiałem z Kielc z operatorem pracującym na ręcznym radyjku z Kasprowego Na 145 MHz, a moc nadajników to u mnie 5W a tam 1W

Artur(m)

Reply to
Artur(m

Rockk schrieb:

zasieków to nie ma, ale zasięg rzędu 100km jest do osiągnięcia w wolnym terenie. Tylko w EU tego używać nie wolno. Tak dla informacji: mój osobisty rekord na okolicznych częstotliwościach (430MHz) wynosi ponad

700km podobną mocą, ale telegrafią no i na antenie kierunkowej.

Waldek, aka DL7ANQ & SO6ANQ

Reply to
Waldemar Krzok

Rockk pisze:

Jeżeli zapewnisz wzajemną widzialność anten (w linii prostej), to niewykluczone że pogadasz nawet z kumplem na Księżycu (chociaż pewnie trudno będzie znaleźć wolny kanał), natomiast w terenie to bardzo cienko widzę te kilometry.

Reply to
Tomasz Pyra

2 anteny zawsze sa w lnni prostej :-) ale nie zawsze "sie widzą"

to niewykluczone że pogadasz nawet z kumplem na Księżycu (chociaż pewnie

no ale skoro na pustyni jest to 40 km, to powiedzmy w lesie ok 5 km ?? czy jeszcze gozej ?

rozumiem ze 40 km to cięzko będzie na tym uzyskac, ale chyba będzie to proporcjonalnie więcej jak na Walkie-talkie gdzie zasięg jest podawany 5-10 km ... czy żle rozumuje ?

Reply to
Rockk

Nie wiesz jak czytac reklamy ? Zasieg maksymalny 40km ... prodcent gwarantuje ze dalej na pewno nikomu sie nie uda :-)

Użytkownik Rockk napisał:

Zależy jaka pustynia... Zza Nasielska spokojnie ręczniakiem można się dogadać z Warszawą - wystarczy że w Warszawie antena jest na dachu. Po prostu - w tej okolicy ziemia jest jakby ciut spłaszczona (w kierunku na Nasielsk teren się ciągle podnosi zdecydowanie niwelując krzywiznę Ziemi).

W innych miejscach może się okazać że pagórek zasłania i z kilometrem zasięgu są kłopoty. A las zazwyczaj nieżle tłumi - iglasty ciut mniej, liściasty latem mocniej.

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"

J.F. pisze:

I tutaj reklama kłamie! ;)

Reply to
Tomek

gorzej. Przy tych czestotliwosciach nie ma duzej roznicy miedzy 5W a 0.5W w PMR (oprocz 10 krotnie szybszego zuzycia baterii). Bedac kiedys na Sniezce rozmawialem ze zwyklego PMR 0.5W ze Zlotoryja (ok

40km). Korespondent tez mial reczne PMR. A zasieg w lesie to ok 1,5km. W miescie 500m - 1km (miedzy reczniakami). Podniesienie mocy moze zwiekszyc zasieg w terenie otwartym, ale np w miescie roznica bedzie bardzo niewielka. Czyli biorac pod uwage baterie i przestrzeganie przepisow lepiej kupic PMR.

Ikey

Reply to
Ikey

Przy antenie wysoko zamontowanej (5, 6 piętro) na 0.25W można otwierać przemienniki odległe o 30-50km.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Ja na CB z 4W i anteną samochodową miałem łączność z Polakiem we Frankfurcie nad Menem. A że tylko chwilę to inna sprawa. :>

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Na UKF można tak z ręczniaka wewnątrz budynku i to bez podniesionej propagacji. Ale to nie o to chodzi - przemienniki lubią mieć wysoko zamontowane, dobre anteny, a kolega chyba chce rozmawiać pomiędzy dwoma radiami ręcznymi.

Reply to
Tomek