Walka z kiepskimi enkoderami - Page 2

Re: Walka z kiepskimi enkoderami

A to dość odważna teoria...
Poza tym, że mocno kłopotliwa.

--
pozdrawia Adam
Re: Walka z kiepskimi enkoderami

Ja tych enkoderów nie widziałem, ale co tam jest? ślizgacz po ścieżce?
styki zwierane krzywką?
Najlepsze (z najgorszych) były by styki normalnie zwarte, rozwierane
krzywką - wtedy teoretycznie taka akcja jak na przedstawionym tam przez
kogoś oscylogramie nie powinna mieć miejsca - kiedy jeden zmienia stan
drugi ma być stabilny i tyle. Teoretycznie, bo styki mogą być z tak
badziewnego materiału + jakiś smar, jakieś zabrudzenie, drgania całej
obudowy, że te 5V się po prostu nie przebije. Zakładając nawet liniową
rezystancję styku, to chyba lepiej dać wyższe napięcie i większe
rezystory polaryzujące niż odwrotnie - no cudów nie ma.
Przyglądając się jeszcze temu wykresowi - gdyby go tak dyskryminować na
poziomie 2V mielibyśmy 90% śmiecia mniej.
Programowo też oczywiście jest pole do popisu ale to osobny temat.

Mirek.

Site Timeline