Waga łazienkowa, a pobór pradu - Page 3

Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

Podany pobór prądu to wynik przyzwoity, ale hi-tech w dziedzine
low-power to to nie jest. Przy takim poborze prądu z jednej baterii
urządzenie powinno być w gotowości do pracy ponad 2 lata. Przy cenie
baterii CR2032 mniej niż 1 PLN IMHO akceptowalne.
Za te 2 lata to ręki bym sobie nie dał urwać, bo zbyt dużo niewiadomych:
- nie podałeś napięcia granicznego pracy wagi;
- nie wiemy jak się zmienia pobór prądu w zależności od temperatury (a
potrafi się zmieniać bardzo);
- praca w środowisku z kondensacją pary wodnej (łazienka) może ubić
baterię całkiem szybko.

Dla przykładu, że da się lepiej: Mikrokontroler z rodziny Tiny Gecko
firmy Energy Micro (32-bitowy procesor Cortex-M3) w uśpieniu, ale z
pracującym driverem LCD (i podpiętym do niego szkłem o powierzchni ok.
10 cm^2), pracującym peryferium dotykowych czujników pojemnościowym
badającym ich stan kilkadziesiąt razy na sekundę pobiera ok. 4 uA prądu.
Procesor oczywiście w pełnej gotowości do pobudki, a jego obudzenie raz
na sekundę celem wykonania drobnych, acz nie całkiem trywialnych prac
(filtr FIR) daje dodatkowy 1 uA prądu średniego.
Podane wyniki uzyskałem w temp. ok 21 'C.

Skoro takie wyniki da się uzyskać na mikrokontrolerze (w dodatku całkiem
bogatym) z flashem to co dopiero dało by się osiągnąć na jakimś
4-bitowcu z mask-ROMem, czy innym specjalizowanym układzie.

pzdr
mk

Site Timeline