Waga łazienkowa, a pobór pradu - Page 2

Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu
Pamięć mam lepszą niż słuch, więc już nie wiem sam jak było :-)
S.

Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

A handlowiec chce masowo, tanio i koniecznie przed świętami, żeby
zdążyło się sprzedać. No i żeby miało dożywotnią gwarancję :)

Problem w tym, że człowiek to statystyka. A statystyka chce _tanio_ i
szybko. Ten co chce _dobrze_ i niekoniecznie tanio, to mniejszość,
margines rynku, który nie generuje sensownych zysków. Stąd zalew
badziewia w każdej dziedzinie i postaci.

--
P. Jankisz
Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

Dokladnie tak to wyglada - handlowiec chce to, co sie sprzedaje...
Czasy, ze kupowalo sie cos "na cale zycie" juz raczej minely... teraz
(zwlaszcza w elektronice, audio-video, komputerach) postep i zmiany sa
tak szybke, ze jesli nawet po 2-5 latach sprzet dziala praktycznie jak
nowy to i tak nadaje sie tylko do wyrzucenia, bo juz z niczym nie chce
wspolpracowac, ma kiepskie parametry itp... wiec lepiej co 2-3 lata
kupic "badziew" ( z gwarancja na taki okres) niz cos porzadnego w
cenie razy ~10 ;)

To juz NTG, ale problem nie sa ci "specjalisci" tylko demokracja ;)
Jesli ktos mowi "prawde" i chce oszczedzac itp.  nie ma zadnych szans
w wyborach, a ci, co wygrali nie maja najmniejszego interesu w takim
zarzadzaniu - zeby pozytywne efekty byly odczuwalne potrzeba dobrych
kilku lat - na 100% wiadomo, ze po 4 latach elektorat nie zostawi na
nich suchej nitki i wygra opozycja, ktora juz bedzie miala szanse
zalapac sie na poprawe wynikajaca z polityki poprzednikow - nikt nigdy
na to nie pojdzie ;)
Pomijajac juz fakt, ze ludzie majacy prawdziwe doswiadczenie i pojecie
o ekonomii , zarzadzaniu nie beda nigdy pracowac za takie "grosze" jak
maja politycy, jesli moga prowadzic skutecznie wlasne firmy, a
dzialalnosc polityczna wiaze sie z samymi problemami (oswiadczenia
majatkowe, dziennikarze..., uzeranie sie z idiotami, ktorych nie mozna
zwolnic :) )

WS

Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

No dobra, to co w zamian ? Demokracja 2.0, czy jakiś inny system
operacyjny ? ;)

--
P. Jankisz
Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

Wlasnie tu jest glowny problem ;) i na chwile obecna raczej
nierozwiazywalny... czyli bedzie jak jest :( - sensownych pomyslow
raczej nikt nie ma...

np. mozna skomputeryzowac wybory i przynajmniej liczyc glosy z wagami
zaleznymi od placonych podatkow :) - tylko najpierw trzeba to
przeglosowac w obecnym systemie - co jak latwo sie domyslic nie
przejdzie ;)

WS

PS. pradwa jest taka, ze ludzie do ludzi rozumianych jako tlum nie
docieraja najbardziej oczywiste fakty... :(

Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

Czyli zamiast mnożyć bity i dorabiać ideologię, łatwiej zasilić tanie
energochłonne urządzenia bateryjne z alternatywnych źródeł. CBDO.

--
P. Jankisz
Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

Nie kupować tego czego nie chce.

Z tego wyciągam wniosek, ze Pani profesor delikatnie
 chciała zwrócić uwagę, a uczniowie, z brakiem polotu,
nie zrozumieli metafory.

Artur(m)

Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

A jak nie ma alternatywy, to co ?

--
P. Jankisz
Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

Pokaż mi coś co nie ma alternatywy
(oprócz  Czasu)?

Artur(m)

Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

Nie. Ty nie zrozumiałeś.
Ta Pani uczyła nas Elektrotechniki. I ten kolega, dobrze pamiętał z lekcji,
która odbyła się przed wycieczką, jak działa ucho człowieka.
Oczywiście pamiętała o tym też Pani wychowawczyni.
Zresztą wspaniała kobieta, która po tej odpowiedzi uśmiechnęła się od ucha
do ucha.
Nic nie napisałem o naszym zachowaniu, ale możesz być pewien, że było O.K.
Problem jest tylko w zachowaniu ludzi, którzy na każdym kroku dopatrują się
bezczelności,
hamstwa i buty, w ogóle nie czując klimatu.
Dokładnie tak jak było podczas Marszu niepodległości 11.11.11.
Stacje widziały jakieś drobne burdy, a nie było ani minuty transmisji ze
spokojnego marszu ponad 20 000 ludzi,
a jakaś redaktorka z TVN wygłupiła się uznając hasła "Bóg, honor, ojczyzna"
za nawołujące
do nienawiści :-)

Sylwester Łazar
Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu
Oczywiście za "chamstwa" przepraszam.

Sylwester Łazar
Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

Proszę nie włączaj w to ideologii. Jeżeli się robi jakieś urządzenia
 to znaczy, że jest potrzebne. Nie każdy ma musi kupić
 suwmiarkę, do trzech pomiarów rocznie, za 2 tysiące.
Chciałem jeszcze coś dodać, ale ugryzłem się w klawiaturę:).

Artur(m)

Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu
Hello Sylwester,

Jesteś tu już tyle lat i jeszcze nie wiesz, że nie dyskutuje się ze
stopkami?

Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu
Masz rację. Przepraszam.

Sylwester Łazar
Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

nie znam sie, mam wage kuchenną z biedronki, ten sam problem, zasilanie
2 baterie CR2032 połączone SZEREGOWO!

wypiąłem jedną, dodałem mikro wyłącznik i problemu nie ma

Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

mówiłem że sie nie znam - RÓWNOLEGLE!

Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu
w komputerze DELL bateria jest obciążona na 100uA
starcza na jakieś 1,5 miesiąca...

Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

Wśród takich tanich sprzętów to jest normalne.

Mam taką suwmiarkę, która w dwa tygodnie zjada całą baterię CR44. Po
prostu wkładam baterię tylko na czas pomiaru :)

L.

Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

Wśród droższego też się zdarza. Mam zegarek z paroma bajerami.
Producent pisze eufemistycznie w podręczniku: "zużycie baterii jest,
jak w wielu urządzeniach high tech, miększe niż w naszych innych
przyrządach"

Tłumacząc ten eufemizm na praktykę: co 2 miesiące wymieniam dobrej
jakości baterię CR2032. I to w sytuacji, gdy wyświetlacz jest
wyłączony przez 97% czasu.

   Zbyszek
Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu

--------------

To jest tak, że takie urzadzenia moga mieć pewnego rodzju rozrzut poboru
mocy.
Należałoby wziąść ze sobą miernik do Biedronki i pomierzyc kilka takich
urzadzeń na okolicznośc żarcia prądu.
I ew. wybrac takie, które tego pradu konsumuje jak najmniej. Jezeli kilka
sztuk tak samo go pobiera, to znaczy, że ten typ tak ma.
I albo olewamy to urzadzenie wiedzac, że na baterii danego typu pochodzi to
orientacyjnie x dni albo kupujemy.
Zapewniam, że tak własnie bywa z Biedronkowymi wagami (akurat). Ja ostatnio
niepomny wcześniejszych doświadczeń w tym zakresie kupiłem  "w ciemno" jedna
wagę bez pomiaru i dla tego pozwoliłem sobie zapytać, czy to co mi waga
pobiera bedzie powodować ciągłą potrzebe wymiany baterii czy tez nie? Ktos
tam napisałe że niby bateria starcza na 3 i pół roku czuwania wagi (bez
uwzglednienia poboru pradu w czasie ważenia)
Taki wynik jest dla mnie OK!
Przeróbek zasilania na AA czy AAA nie che mi się robić bo koszyczków takich
nie mam. A jakby zarło to pradu w stanie spoczynku np 1 mA
jak kiedys miałem w jednej wadze to i tak by takie baterie na niewiele sie
zdały. No i kwestia utraty gwarancji.

pozdrawiam - Janusz

Site Timeline