w temacie świetlówek kompaktowych - pfc

Jak już marudzimy o tych żarówkach i świetlówkach, to się poskarżę wam ;) Mam na suficie lampy "downlight-spotlight" typu lustrzana miska, a w poprzek wchodzą 2 świetlówki kompaktowe. Brilux H6000, takie:

(swoją drogą tanie tutaj coś okrutnie). Światła mi to daje aż nadto :)

Kupiłem do tego świetlówki Osram 14W 3U (6 pręcików, wchodzą bez problemu nawet 18W), i szok. To BUCZY, 50/100Hz jedzie aż po suficie podwieszanym dzwoni. Rozebrałem jedną świetlówkę - a tam PFC wstawili, pasywne - dławik jak małe trafko 2VA podłączony w szereg przed gretzem. Brumi paskudnie, zwłaszcza jak ma co metalowego w okolicy do wprawiania w drgania.

Czy ktoś z was spotkał się jeszcze z jakimiś kompaktami które buczą itp, by na przyszłość uważać i nie kupić? Akurat nie było najtańszych Osramów

18W które zwykle kupowałem do tych lamp i teraz się wkurzam...
Reply to
BartekK

Pan BartekK napisał:

A to nie jakaś podróba? Proszę się przyjrzeć uważnie oznaczeniom, nie jest tam na przykład napisane OBSRAM albo podobnie?

Reply to
Jarosław Sokołowski

Jarosław Sokołowski pisze:

Nie wygląda jakoś na chiński wynalazek, kosztowały ~15zł/szt, kupowane w Leroy-u. Osram Duluxstar 14W/827 750lm Lumilux(r) E27 - wyglądają identycznie jak tu

BartekK

BartekK pisze:

W żółtym opakowaniu? To najtańsza menda. Kupować warto te w zielonych a najlepiej w ciemnozielonych opakowaniach.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Tomasz Wójtowicz pisze:

W opakowaniu takim jak na fotce. Ja bym je nazwał zielonym, ale ja się nie znam ;)

Reply to
BartekK

bo te ciemno zielone to maja Made in Germany

Reply to
adresss