W czym wykonac 3D obiekt? (Altium)

Witam. Czy ktoś poleci jakiś program do tworzenia obiektów 3D do dodania do footprinta jakiegoś elementu ? Mam footprint potencjometru i chciał bym dodać do niego "3D Body". Można coś zrobić mając otwarty element w "nazwa.PcbLib" i po ścieżce Place-3D Body mamy okno gdzie coś można stworzyć ale można dodać też "Generic STEP Model". Są to pliki z rozszerzeniem .step lub .stp Jako że trochę otarłem się o programy do grafiki 3D (LightWave) to zachciało mi się dodać jakieś swoje obiekty do widoku 3D PCB. Myślałem o jakichś np. radiatorach itp. Ale nie bardzo wiem czego użyć albo czym przekonwerterować obiekty z formatu .Lwo na .Step żeby zobaczył je Altium. Może coś poradzicie ?

Pozdrawiam. PK.

W dniu 2013-12-09 22:10, Paweł Kasztelan pisze:

(...)

Z CAD-ów 3D w normalnych cenach bardzo mi podszedł ViaCAD 2D/3D. Bardzo szybko mi się w nim rysuje, i moim zdaniem jest bardzo intuicyjny. (Ma eksport do .step - nie testowałem)

Reply to
Maks

W dniu 2013-12-09 22:10, Paweł Kasztelan pisze:

Możesz spróbować tego:

JK

Reply to
JK

"Pawe³ Kasztelan" Ale nie bardzo wiem czego u¿yæ albo czym przekonwerterowaæ obiekty z formatu .Lwo na .Step

A nie mo¿esz zpisaæ jako .obj, .stl, .ply? A pó¼niej zamieniæ to FreeCAD-em na .stp.

Je¿eli nie mo¿esz, to narysowaæ SketchUp-em. A dalej jak wy¿ej.

Robert

Reply to
Robert Wañkowski