uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV - Page 5

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

Nie zaniżaj poziomu dyskusji.

Jeżeli mamy różnicówkę, która wyłącza obwód po przekroczeniu 30mA upływności
z L do PE , a załóżmy, że poprzez kondensatory i warystory mamy upływność
powiedzmy 10mA to jaki prąd upływu przepływający przez ciało człowieka lub
poprzez zwarcie spowoduje wyłączenie różnicówki ?

Ale jest. Po stronie wtórnej napięć, wspólny przewód "masy" dla wszystkich
napięć jest połączony z obudową zasilacza oraz obudową całego komputera, a
te z obwodem ochronnym PE.
Zatem mamy I klasę ochrony, a nie III i nieistotne jest to, że napięcia po
stronie wtórnej są obniżone.
A co zaś się tyczy części przewodzących to nie masz styczności z częściami
przewodzącymi pozostającymi pod niebezpiecznym napięciem tylko dlatego, że
metalowa obudowa zasilacza jest połączona z obwodem ochronnym. Masz
styczność tylko i wyłącznie z napięciem bezpiecznym max. 24V (+12V w
odniesieniu do -12V - kiedyś jeszcze stosowano w zasilaczach -12V, nie
jestem pewien czy w nowych zasilaczach jeszcze jest), ale to nie ma
znaczenia jeżeli chodzi o klasę ochronności tego zasilacza.
Większość zasilaczy nawet tych wtykanych do gniazdek  bez bolca ochronnego
posiada co najwyżej II klasę ochrony.
Jeżeli chodzi o klasę III to stosuje się ją zasadniczo tylko do urządzeń
zasilanych bateryjnie lub akumulatorowo, których napięcie jest bezpieczne.
Aby urządzenie zasilane zasilaczem sieciowym mogło spełnić wymagania III
klasy ochrony to musi spełnić szereg wymagań, w tym odpowiedni stopień
separacji pomiędzy stroną pierwotną, a wtórną napięć. Z całą pewnością
takich wymagań nie spełniają zasilacze komputerowe.

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

widzisz, że jak do sieci masz podłączone kilka, albo całą masę tak zwanych
chińskich odbiorników elektrycznych typu zasilacze PC, to nprąd upływu wcale
nie wynosi 10mA, ale znacznie przekracza nawet 30mA, więc tak zwani
elektryzy z "prawnieniami" podłączają przewymiarowane różnicówki żeby
wszystko siakoś działało:O(powiedzmy100mA), więc jak prąd upływu w takiej
sieci wynosi powiedzmy 50mA, a różnicówka będzie 100mA, to nawet jak przez
porażonego popłynie30mA to się nie wyłączy (a w chwili gdy siejące
urządzenia będą akurat odłaczone, to nawet prąd rażący 80mA nie wyłączy
różnicówki), wszystko w temacie!:O)

i ty się publicznie chwalisz posiadanymiuprawnieniami elektrycznymi?:O(
właśnie w takich dyskusjach wychodzi jacy to fachowcy w polsce posiadają
wszelkiej maści uprawnienia:O(

urządzenie klasy I zapewnia bezpieczeństwo przez uziemienie wszystkich
części przewodzących dostępnych (a w zasilaczu nie masz uziemionych wyjść
niskonapięciowych, które są dostępne)
urządzenie III klasy zapewnia bezpieczeństwo przez zastosowanie napięć
bezpiecznych, a takie zasilacz PC zapewnia), więc nie mąć, bo robisz z
siebie pośmiewisko!:O(

w tych zasialczach po pierwsze masz galwaniczną separację, po drógie
izolację wzmocnioną, a po trzecie są tak skonstruowane ze nie masz nawet
kontaktu z częścią niskonapięciową (poza jednym potencjałem)

no właśnie, a dlaczego nie spełniają, skoro ich część niskonapięciowa jest
bezpośrednio dostępna?

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

Wiesz nie gniewaj się, ale piszesz takie brednie, że już wszyscy pouciekali,
dając sobie spokój z dalszą dyskusją z Tobą.
Chłopie jestem instalatorem i montuję u ludzi zarobkowo instalacje
elektryczne, automatykę i wszystko co tylko związane jest z elektryką,
elektroniką i automatyką. Wykonuję pomiary i podpisuję protokoły pomiarów
oraz odbiorów.
Jako elektryk, który podpisuje się pod dokumentami nie pozwolił bym sobie na
zamontowanie innej różnicówki jak ta, która jest wymagana przez obowiązujące
prawo budowlane oraz normy. Także nie podpisał bym dokumentu nie będąc
pewnym, że instalacja jest zgodna z normami oraz prawem.
Oczywiście stosuje się także i różnicówki większe niż 30mA , ale nie są to
różnicówki przeciwporażeniowe i nie mogą pełnić roli różnicówek
przeciwporażeniowych. Pełnią zaś rolę różnicówek przeciwpożarowych. Tam,
gdzie prawo wymaga stosowania różnicówek przeciwporażeniowych musza być
zamontowane różnicówki o prądzie różnicowym nie większym jak 30mA.

Przeciwporażeniowe to różnicówki do 30mA.
Piszesz, że elektrycy jak im wybija 30mA to zakładają większe - po prostu
piszesz wyssane z palca brednie, albo może faktycznie natrafiłeś na jakichś
pseudoelektryków, których wiedza była na Twoim poziomie, albo też spotkałeś
się z zabezpieczeniami przeciwpożarowymi, które błędnie zinterpretowałeś
jako zabezpieczenia przeciwporazęniowe lub też spotkałeś się z
zabezpieczeniami instalacji, gdzie nie są wymagane różnicówki
przeciwporażeniowe.

Kolego, elektrycy z uprawnieniami nie zakładają jednej, jedynej różnicówki
na cały budynek, lecz dzielą całość instalacji na obwody zabezpieczone
oddzielnymi różnicówkami. Choć zapewniam Cię, że znam wiele budynków, gdzie
została zamontowana jedna różnicówka i pomimo pracujących kilku komputerów z
chińskimi zasilaczami oraz wiele innych chińskich urządzeń nie ma
najmniejszych problemów z wybijaniem różnicówek.
Tak samo pierniczysz głupoty pisząc o wielkich upływnościach w urządzeniach
chińskiej produkcji. Wyssałeś sobie z palca bzdury na ten temat i co
najgorsze publicznie je rozpowszechniasz.
Wybacz, ale poziom Twojej wiedzy oraz znajomości zagadnień elektryki jest
naprawdę niski - tylko i wyłącznie na poziomie własnych teorii wysnutych z
błędnych przekonań. Niestety masz "zero" praktyki i "zero" doświadczenia.
Nie mam zamiaru Cię dalej przekonywać, ani uczyć. Także i poziom Twojej
kultury wiele pozostawia do życzenia, dlatego kończę ten temat i już
dziękuję za dalszą dyskusję.

EOT

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

akurat w naszym krju każdy głąb to robi, jak zresztą całą masę innych prac i
co z tego?:O)

widzsz, jak dyskutuję z tobą, czyli tak zwanymelektrykiem z uprawnieniami,
który nawet nie zna definicji urządzenia III klasy ochronności, to się wcale
nie dziwię że wielokrotnie widziałem jak na budowach i w masie budynków
fachowcy wyprawiajaęń?ęże sie w głowie normalnemu człowiekowi niem mieści,a
posiadają uprawnienia i się pod robotą podpisuja:O(
ja nic nie wymyślam, ja to po prostu na co dziń widzę:O(

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

I co chciałeś przez to powiedzieć ?
Ja dla przykładu znam głąbów, którzy na grupach dyskusyjnych wypisują
wyssane z palucha brednie, a jak się im udowania, że są w błędzie to
zaczynają ubliżać.
Czy tak mamy dalej dyskutować ?
Weź się zastanów trochę.

To dyskutuj, a nie szerz płaszczycyzmów.

Kolego, sucha definicja to nie wszystko trzeba ją rozumieć i wiedzieć czego
ona dotyczy.
Trzeba poczytać trochę literatury, opracowań, poradników oraz dokumentów
dotyczacych pomiarów, a nie samemu interpretować wyrwane z kontekstu zdania
znalezione w internecie, przypasowując je do własnych błędnych wyobrażeń.

Nie wsadzaj wszystkich do jednego wora.
Człowieku, nie znasz mnie, nie wiesz kim jestem, nie wiesz co robię i czym
się zajmuję, nie wiesz gdzie pracowałem i jak długo oraz czym się
zajmowałem, nie wiesz jakie mam wykształcenie, jakie doświadczenia i jakie
umiejętności, nie widziałeś nigdy mojej pracy i jaka jest jej jakość, a
uważasz się za autorytet, który jest w stanie ocenić moją osobę i cały mój
życiowy dorobek.mieszając z błotem, wyzywając od głąbów i nieuków, czy to w
sposób bezpośredni czy też pośrednio ironizując.

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

chciałem ci tylko powiedzieć że fakt że posiadasz uprawnienia (nie tylko ty
jeden na świecie i nie tylko ty jeden umiesz czytać) i się czymś zawodowo
zajmujesz o niczym nie świadczy, więc nie jest to argument w dyskusji:O)

no właśni widzę ze tobie rozumienie prostych definicji sprawia problem, i
nie wiem po co jeszcze chcesz czytać poradniki i opracowania, żeby ci
rozjaśniły to czego nie rozumiesz?
więc weź no mi wytłumacz czym jest urządzenie elektryczne III klasy
bezpeiczeństwa?:O)

bo dla mnie jest jasne że to urządzenie z dostępną częścią napięcia
bezpiecznego, odseparowaną od części wysokonapięciowej, mylę się?:O)

ale widzę że z uporem niewiedzieć czemu bronisz partactwa i głupoty:O(

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

To ustosunkuj się do tego co napisałeś.
[...]

Według Ciebie nie jest to chamską ironią ?
Skoro nie to wybacz, ale chyba mamy całkiem inne pojęcie dotyczące kultury
dyskusji.

Bo nie ma prostych definicji i w przeciwieństwie do Ciebie nie uważam się za
alfę i omegę i w przeciwieństwie do Ciebie staram się dokształcać, a nie
tylko

Jakiego partactwa i głupoty ?
O czym Ty piszesz ?

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

polegać na własnym geniuszu.

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

to nie ironia, tylko wytknięcie błędów, tylko że na ewidentne błędy może
sobie pozwolić amator a nie elektryk/lekarz/prawnik z uprawnieniami!:O(

brak galwanicznej separacji w urządzeniach do których człowiek ma
bezpośe\redni dostęp, oraz sianie prądów do uziemienia bo ktoś nie wie do
czego ono służy to jest ewidentne partactwo!!!:O(

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

Dlatego mam nadzieję, że nie posiadasz wykształcenia elektrycznego czy
elektronicznego i nie będziesz mógł dalej realizować swoich chorych
aspiracji wynikających z błędnych przekonań, bo swoją ignorancją i brakami
wiedzy mógł byś wyrządzać więcej szkód niż pożytku.
Dalszą naszą dyskusję uważam za bezsensowną.
Wybacz, ale mam ważniejsze sprawy na głowie niż dokształcanie grupowych
ignorantów.

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
P.S.

Co do samej definicji urządzenia III klasy ochrony to weź jeszcze raz ją
wolno i dokładnie
przeczytaj i spróbuj zrozumieć.
Spróbuję Ci to ułatwić.
Mowa jest o tym, że III klasę ochrony posiadają urządzenia ZASILANE
napięciem bezpiecznym, a nie urządzenia ZASILAJĄCE napięciem bezpiecznym.

Teraz pytanie dotyczące nieszczęsnego zasilacza komputera PC.
Czy zasilacz komputera PC jest zasilany napięciem bezpiecznym ?
Nie. To dlaczego uważasz, że jest on w III klasie ochronnej ?
Ja twierdzę, że jest w I klasie. Spróbuj mi udowodnić, że jest inaczej.
Powiem więcej. Komputer PC także jest w I klasie ochronnej.
Dlaczego ?
Zgadnij lub spróbuj się domyślić.

Wyzywasz innych od nieuków, a samemu nie rozumiesz przytaczanych przez
siebie definicji.

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

a ja myślałem że jet to urządzenie, w któym ochrona przeciwporażeniowa jest
zapewniona przez zastosowanie napięć bezpiecznych, mylę się?:O)

czy urządzenie jest zasilaczem, czy odbiornikiem nie ma znaczenia, ważne ze
jest podłączane do sieci energetycznej!:O)

ale PC jest zasilany napięciem bezpiecznym!!!

nie jest! był by nim gdyby nie miał dostępnych części pod napięciem, nie
jest też urządzeniem III klasy a był by nim gdyby albo posiadał galwaniczną
separację, albo posiadał obudowę o o stopniu ochrony co najmniej IP2X (czyli
taką że nie da sie wsadzić palca do środka)
skoro PC jest zasilany z sieci energetycznej i jednocześnie ma dostępne
gniazda sygnałowe pod niskim napięciem, więc powinna być zastosowana ochrona
poprzez stosowanie niskich napięć, a co za tym idzie wymagania urządzenia
III kalsy ochronności, czyli skoro nie obudowa IP2X to separacja i brak
połączenia niskiego napięcia z uziemieniem!:O)

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

Zasilacz PC nie jest ZASILANY napięciem bezpiecznym, lecz ZASILANY jest
napięciem niebezpiecznym 230V. Zatem nie jest zapewniona ochrona poprzez
zastosowanie napięć bezpiecznych.

I co z tego ?
Przecież wewnątrz tego komputera znajduje się zasilacz, który po skręceniu z
obudową stanowi jego wewnętrzną część/podzespół, który jest zasilany
napięciem niebezpiecznym 230V. Zasilacz znajduje się wewnątrz obudowy
komputera, dlatego komputer nie może być urządzeniem w III kalsie ochrony,
choć na wszystkich dostępnych złączach są napięcia bezpieczne.
Tam, gdzie dochodzi napięcie niebezpieczne, urządzenie nie może być w III
klasie ochrony.
Gdyby ten komputer zasilany był poprzez odpowiedni zasilacz zewnętrzny i nie
występowało by w jego wnętrzu żadne napięcie niebezpieczne to wtedy mógłby
być urządzeniem w III klasie ochrony.

Ale jest napięcie niebezpieczne, jest metalowa obudowa połączona z
uziemieniem i jest IP2X dla obudowy zasilacza.
Proszę bardzo, a tutaj masz dowód na to:
http://sklep.stesar.pl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,947/category_id,28/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,1/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id94%7&category_id28%&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1
Co prawda są to zasilacze komputerów przemysłowych - sterowników
programowalnych PLC, ale konstrukcja, budowa, sposób zasilania, stopień
ochrony taki sam. Napięcia wyjściowe z zasilaczy także są bezpieczne.

Wszelkie zasilacze komputerowe czy też dowolne inne urządzenia np. lodówka,
pralka, kuchnia elektryczna, bojler elektryczny itp. , które zasilane są
napięciem niebezpiecznym i posiadają metalową obudowę połączoną z przewodem
ochronnym stanowiącą ochronę przed porażeniem oraz bezpośrednim dotykiem
obwodów pozostających pod niebezpiecznym napięciem są w I klasie ochrony.
Wszystkie zasilacze, które nie posiadają bolca ochronnego i są zasilane
napięciem niebezpiecznym, a posiadają podwójną izolację są w II klasie
ochrony.
III klasa ochrony dotyczy tylko i wyłącznie urządzeń zasilanych napięciami
bezpiecznymi czy to z ogniw galwanicznych, baterii ogniw, akumulatorów czy
też oddzielnych zasilaczy.
Przynajmniej raz w miesiącu przeprowadzam badania ochronne elektronarzędzi i
wiem o czym piszę, muszę wiedzieć o czym piszę, bo w razie jakiekogolwiek
wypadku groził by mi prokurator.
Nie rozumiesz tego, nie chcesz zrozumieć - Twój problem, żyj w niewiedzy,
mnie to już po prostu "wali" i męczy mnie dalsza dyskusja "jak ze ścianą".

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

Jak zmodyfikować Twój adres, aby trafić  ?
P.G.

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

Usuń iksa.

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

tak, ale zasila napięciem bezpiecznym, wprawdzie można uznać że w samym
zasilaczu nie masz dostępu nawet do napięć bezpiecznych, ale ten zasilacz
jest tylko częścią PC, a w PC masz do tych napięć dostęp

wiec jakiej klasy twoim zdaniem jest PC? bo przecież nie I bo nie ma
uziemionych wszystkich częsci dostępnych, nie II bo nawet nie ma
galwanicznej separacji, ty twierdzisz że nie III więc jakaś nowa klasa
niewystępujaca w normach?:O)

ok, co do zasilacza masz rację, ale nie zapominaj że zasilacz to tylko część
PC, a obudowa PC nie jest IP2X!:O)
więc żeby było ok, to zasialacz przynajmniej powinien posiadać galwaniczną
separację!:O)

złe porównanie, bo w pralce/lodówce/boilerze nie masz dostępu do części pod
napięciem, a w PC masz i te częsci nie są uziemione (bo było by zwarcie
niskiego napięcia)

PC jest zasilana napięciem bezpiecznym, włąśnie przez zasilacz PC, i
kłamiesz wciskajac że to zasialnie musi być bateryjne, nieprawda, może być z
zasialcza sieciowego!:O)
ale masz racje ze chyba chcę uswiadamiać na siłę, to nie ma sensu:O)

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

Ale zasilacz jest integrowany z komputerem PC. Po wsadzeniu do obudowy
komputera staje się jego częścią składową.

Chłopie czy Ty czytasz to co ja piszę ?
Napisałem wczesniej, że ma uziemione wszystkie części, ponieważ "-"
zasilania strony wtórnmej jest galwanicznie połączony z masą komputera oraz
obwodem PE.

I tu jest kwestia sporna i nie do końca jasna, ponieważ rozpatrując
oddzielnie komputer i jego zasilacz tak jak Ty to widzisz, można by
określić, że zasilacz jest w I klasie ochronnej w układzie TN-S, do czego
już Cię przekonałem i już chyba nie budzi żadnej Twojej wątpliwości, a sam
komputer (bez zasilacza) w III klasie ochronności PELV.

Po złożeniu całości analizując tak jak Ty to sobie wymyśliłeś należało by
traktować zasilacz jako I klasę, a komputer jako III klasę FELV.

I tu własnie zaczynają się jaja. Nie może być takiej niespójności i
niejasności co do klasy ochrony danego urządzenia, dlatego rozpatrując
komputer jako całość, w którego skład wchodzi zasilacz sieciowy to należy
traktować tę całość jako klasa I, ponieważ klasy określa się dla kompletnych
urządzeń, a nie dla poszczególnych jego podzespołów składowych. Nie ma tu w
tym przypadku znaczenia, że masz dostęp do napięc poniżej 25V, ponieważ są
to napięcia bezpieczne w normalnych warunkach pracy komputera i nie wymagają
osłon w postaci obudów IP2X
Gdybyś miał niezależny zasilacz na zewnątrz komputera (tak jak jest to w
laptopach) to wtedy mógłbyś na określić dwie, różne klasy ochronne,
oddzielnie dla zasilacza i komputera, ale dla komputerów stacjonarnych
należy traktować jako jedna całość wraz zasilaczem.

I właśnie o to chodzi, że to jest tylko i wyłącznie część komputera, która
znajduje się w jego wnętrzu.
Obudowa komputera nie musi mieć IP2X, bo nie musi chronic przed bezpośrednim
dotykiem elementów znajdujących się pod niebezpiecznym napięciem powyżej
25V. Przed tym napięciem chroni obudowa zasilacza znajdująca się wewnątrz
tego komputera.
Choć bym się sprzeczał co do tej obudowy, czy nie ma IP2X, bo po złożeniu
komputera nie masz możliwości wetknięcia palca do jego środka.

Są uziemione i nie ma zwarcia.

Znów kłania się Twoja nieumiejętność czytania i rozumowania tego co czytasz
:)

Żebyś mógł uświadamiać innych musiał byś posiadać wiedzę, a Ty jej po prostu
nie masz i bazujesz na własnych konfabulacjach :D
Natomiast Twoje zachowanie próbujące mie przekonać na siłę, że jestem
niedouczony po prostu jest żenujące :D

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

prędzej FELV niż PELV:O)
mniejsza o szczegóły, wiec jak byś poczytał jakieś opracowania, czy normy to
byś wiedział że w PELV/FELV ochronę zapewnia się przez obudowę co najmniej
IP2X!:O)
a PC takiej obudowy nie posiada!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dlatego zasialcz PC powinien posiadać galwaniczną separację!!!!!!!!!!!

przy SELV/PELV/FELV zawsze masz napięcia bezpieczne, a mimo to normy
nakazują obudowę IP2X!!!

jak nie musi? skoro twierdzisz ze normy w tej kwestii się mylą to zastanów
sie co się stanie w momencie uszkodzenia kiedy to zamiast +5V pojawi sie
220V ?

no wiszisz, bo ja mam w stosunku do ciebie podobne odczucia:O)

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

E, szkoda czasu, jemu chodzi o kondensatory z filtra. To juz bylo
walkowane i nie ma co do tego wracac; niech zaprojektuje swoj wlasny
zasilacz tak jak to Porzadny Elektronik powinien zrobic i sprzedaje jako
model wzorcowy. Jako super bezpieczny i niekopiacy bedzie cieszyl sie z
pewnoscia duzym popytem wiec Chinczycy zaczna go kopiowac i nie bedzie juz
mozna psioczyc na "chinszczyzne".

To mnie wlasnie zmylilo - myslalem, ze odkryl rzeczywiscie jakies
galwaniczne polaczenie miedzy stronami goraca i wtorna, bo tak uiparcie
sie czepil tematu.

--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail /

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

..., a w nim takich pierdół ;)

Site Timeline