uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV - Page 4

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
Órzytkownik "Maciek" napisał

przed chwilą sprawdziłem, gniazda antenowe telewizorów u mnie w domu też
kopią:O(
o czym to świadczy?: brak galwanicznej separacji napięcia sieci od reszty
bebechów i to jest błąd, nie wiem jak jest we wspułczesnych TV,
a co co kondensatorów, to nieważne że ma lepsze parametry, bo jak każdy
element może się spalić, zestarzeć i tak dalej, w każdym razie teraz
rozumiem nażekania instalatorów tv że im jakieś dziwne prądy w kablach
antenowych pływają i zakłucają:O)

nie zastanawiaj się po co to zrobili tylko powiedz jak to powinno być
prawidłowo zrobione!!
jeśli jesteś konstruktorem to zrób to poprawnie a nie zastanawiaj się
dlaczego to spartolili, paru konstruktorów zawalonej hali w katowicach nawet
nie miała uprawnień, a błędy tam były na każdym etapie budowy, też się
będziesz zasanawiał dlaczego tak było i że pewnie po coś tak musiało być?:O)
99% populacji to głąby, często nawet nei potrafia czegoś poprawnie zrobić,
tylko rżną od inny i nie wiedzą o co w tym chodzi, więc nie zastanawiaj się
dlaczego przygłup coś spartolił, bo albo był głupi, albo oszczędzał, albo
coś jeszcze:O(

pewnie że n ic groźnego, ale upi8erdliwego, tak samo jak chińskie obuwie i
koszulki rozpadajace się tygodniu, nie zabiją ale walą ostro po kieszeni,
ale już chińskie zabawki z toksycznymi substancjami zabijają

wiesz, w kraju partactwo jest normą, i jakoś nic w tv nie ma, dopiero jak
zabije 20 osób to jesz o czym program robić, a z tego programu i tak pożytku
nie ma, bo i tak nic pozytywnego po nich się nie dzieje:O(

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

Sam doszedłem do przyczyn kopania gniazda antenowego w TV.
Teraz pomyśl - masz kineskop, który się elektryzuje, od tyłu, zewnętrzna
powierzchnia jest pokryta grafitem. Wokoło idzie po graficie plecionka,
podłączona do masy TV. Gniazdo głowicy w.cz. też jest na masie. Cały TV
jest odseparowany od otoczenia. Monitory mają trzeci przewód we wtyczce
ale TV nie. Na ogół, bo od takiego pytania zaczął się ten przydługi
wątek. Lepiej by było jednak mieć to uziemienie, bo chwytasz wtyczkę
kabla, celujesz w gniazdko, pomagając sobie drugą ręką i obrywasz. I to
naprawdę solidnie, bo rozeletryzowujesz przez siebie okładzinę kineskopu.
Zupełnie inna historia jest związana z działaniem pojemnościowego
dzielnika napięcia i pojawieniem się 110V na uziemieniu we wtyczce
zasilacza. To tak nie kopie.
Maciek

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

przyczyna jest prosta, brak separacji sieci od reszty bebechów i to
wszystko:O)

no właśnie się okazuje ze jednak te zasilacze TV są o niebo lepiej
skonstruowane od komputerowych, dzięki odseparowaniu nie odbiornik nie sieje
prądów do uziemienia:O)
natomiast pozostaje nadal problem separacji, jak to wyeliminują to i tv nie
będzie kopać:O)

jesteś w małym błędzie bo patrząc na schemat zasilacza nie widzisz schematu
sieci zasilającej, a jak zobaczysz że w paru ich rodzajach N jest zwarte z
PE, więc o żadnym dzielniku tu nie ma mowy, ale wyłącznie o impedancji
ograniczającej prąd z sieci:O(

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
Ależ wiem co piszę, bo wiem od czego się ten wątek zaczął - od
podłączenia komputera (pewnie z monitorem) do gniazda bez bolca. Wyszło
110V i pytanie dlaczego i co z tym zrobić.

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

Nie tyle sieci, co masy gniazda antenowego od plecionki na graficie
kineskopu. Stare telewizory zwykle nie miały wtyczek z uziemieniem. Nowe
LCD już miewają.
Nie mam dostępu do komputerowego monitora kineskopowego, więc nie
sprawdzę co się dzieje na trzecim bolcu w takim monitorze.
Maciek

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

widzisz, ale kopie nawet od tej masy, więc ewidentny brak separacji, jak by
ona była to nic by nie kopało:O)

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

To zmień folet na taki, który się nie elektryzuje.
Ja np. mam fotel skórzany i nie mam najmniejszych problemów z kopaniem :)

Co zaś się tyczy separacji to w każdym zasilaczu komputerowym napięcia
wyjściowe są separowane od napięcia sieci, nawet w tym najtańszym i
najbardziej tandetnych, chińskiej produkcji.

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

jak przejrzysz te schematy zasilacza dawane w wątku to zobaczysz ze tej
separacji nie ma (bo jakiś kretyn spie%^&*^ sprawę, dlatego komputery
kopią!:O(

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

W spawach zasilaczy już dawno dałem sobie spokój, bo nie mogę już czytać
twoich bredni wypisywanych na ten temat wynikających z błednego przekonania
:)
Co zaś się tyczy kopania komputerów to są tylko i wyłacznie 2 możliwe
sytuacje takiego stanu rzeczy:
1. Ładunki elektrostatyczne powstające na skutek tarcia odzieży o fotele.
2. Spier......na instalacja elektryczna,  a raczej obwód ochronny tej
instalacji. Niestety komputery wykonane są w pierwszej klasie ochronnej,
dlatego wymagają uziemionego obwodu ochronnego. Tak więc nie twórz błędnych
teorii.

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

błędnego przekonania? czy jesteś aż tak ograniczony ze nie potrafisz
przejrzeć prostego schematu i przekonać się ze nie posiada on separacji
galwanicznej napięcia wysokiego od napięcia niskiego i od obudowy?:O)
to dla ciebie takie skomplikowane?, skoro tak to nie zawracaj sobie głowy:O)

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

Zapodaj linki do tych prostych schematow zasilaczy komputerowych i
wspolczesnych TV ktore to nie maja separacji galwanicznej miedzy strona
sieciowa a niskonapieciowa. Sprawnego zasilacza komputerowego bez takiej
separacji jeszcze nie widzialem, wiec chetnie rzuce okiem kto produkuje
takie kuriozum. TV bez separacji to ostatnio chyba jakiegos lampowego
Neptuna z zeszlego wieku widzialem.

--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail /

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

ja nie muszę zapodawać, już w tym wątku takie schematy zasilaczy PC padły,
jak byś nie widział to powtarzam:
jak widzisz, separacji brak:O(

widzisz, do niedawna ja też byłem tak nieuświadomiony, niestety takie
p;artactwo w europie środkowej to norma, chyńszczyzna u nasz górą!:O(

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

No wlasnie nie widze - strona "goraca" jest separowana galwanicznie od
niskonapieciowej za pomoca transformatorow T2 T3 i T6. Co przeoczylem?

--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail /

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

1) a nie widzisz przewodu od kondensatorów C2, C3 na obudowę?
2) a nie widzisz po tej niby odseparowanej niskonapięciowej stronie punktu
masy (ground), ktura jest oczywiscie podłączona z obudową?

a już się martwiłem że to ja mam kiepski wzrok:O)
jak dalej nie widzisz to szybciutki rozkręć zasilacz i paluszkiem po
ścieszkach, albo mierniczkiem!:O)

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

A nie dostrzeagsz, ze to jest potencjał "0" potencjał "ziemii" ?
Powtarzam jeszcze raz. Jeżeli obudowa takiego komputera nie posiada
galwanicznego połączenia z ziemią to jest to wynik braku lub uszkodzenia
obwodu ochronnego, który jest wymagany dla tego typu urządzenia. Wymagany to
znaczy musi on być. Jeżeli go nie ma to jest to stan awaryjny, a nie
normalny stan pracy.
Poza tym piszesz o kondensatorach. Nawet gdyby ich nie było to i tak
istnieje pewna pojemność pomiędzy uzwojeniami transformatora lub choćby
pomiędzy wewnętrznymi elementami pozostającymi pod napięciem, 230V i więcej,
a zewnętrzną, metalową obudową.

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

haha, w teorii to może i tak, zresztą nie potencjał kopie a różnica
potencjałów:O)
a co do praktyki to impedancja uziemienia nigdy nie jest zerowa!:O)

skoro tak sie chwaliłeś znajomością norm i posiadanymi uprawnieniami to
powiedz mi co ine podają odnosnie urządzeń III klasy ochronnosci (czyli
ochrony poprzez zastosowanie niskich napięć), a takim urządzeniem zasilacz
PC od strony niskonapięciowej niewątpliwie powinin być!!!
czy przypadkiem normy nie mówią że odnośnie połączeń ochronnych, że
urzdzenia takie nie powinny umożliwiać połaczenia z przewodem ochronnym?:O)
i jak myślisz dlaczego?:O)

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

Ale za to jest napięcie i prąd o wartości bezpiecznej.
Impedancja obwodu ochronnego musi zapewnić w czasie przebicia szybkie
wyłączenie obwodu oraz wystąpienie potencjału, który nie przekroczy wartości
bezpiecznej. Mówiąc prościej musi zapewnić wyłączenie obwodu zanim osoba
zostanie porażona. Jeżeli jest spełniony ten warunek to instalacja jest
bezpieczna. Wartość prądów płynących poprzez kondensatory w tym przypadku
powoduje powstawanie tak znikomych potencjałów, ze po prostu są one
pomijalne i z całą pewnością są bezpieczne.

Powiem krótko - piszesz głupoty.
Zasilacze komputerów stacjonarnych nie są w III klasie ochronności i nie
mają nic wspólnego z tą klasą. Nie są też nawet w II klasie ochronności.
Nie myl pojęć, bo to, że dane urządzenie zasilane jest obniżonym napięciem
nie jest jednoznaczne z tym, że posiada III klasę ochronności.

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

skoro kopie to napewno napięcie bezpieczne to nie jest!:O(

zapomniałeś tylko o tym że człowieka zabiją prądy ponoć 15-30mA więc o
żadnym wyłaczeniu zasialnia nie ma mowy:O( nawet róznicówka wtedy nie
zadziała, bo skoro do sieci są podłączone urządzenia które normalnie sieją
prądy do uziemienia to wiadomo że praca róznicówek jest zakłucona, a wiec
często jest ona sporo przewymiarowana)

więc jakiej klasy urządzeniem jest zasilacz PC?:O)
skoro człowiek ma styczność z elementami pod niskim napięciem?:O)
poczytaj definicję, urządzenie III klasy jak w mordę strzelił:O)

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

Skoro kopie, nie oznacza to od razu, że jest niebezpieczne.
Jak dotkniesz językiem elektrod ogniwa lub baterii ogniw o niskim napięciu
poniżej 10V to też nieźle "trzepnie", a widzisz gdzieś niebezpieczeństwo ?

"... a ludziska ponoć gadajo ..." ;D

Nie ponoć 15-30mA lecz ponoć powyżej 50mA. Oczywiście dużo zależy od
indywidualnych predyspozycji organizmu oraz od przebiegu prądu rażenia przez
organizm i w najmniej niekorzystnych warunkach wartość ta może być rzędu ok.
25mA. Tyle, że te najmniej niekorzystne przypadki zdarzają się bardzo
rzadko. Na tyle rzadko, że statystycznie nie mają znaczenia.

Podważasz "Pierwsze Prawo Kirchoffa" ? :D

Pierwszej, ponieważ posiada metalową obudowę połączoną z obwodem ochronnym
PE, na której może się pojawić niebezpieczne napięcie sieci. Ponadto
niebezpieczne napięcie także może się pojawić po stronie wtórnej.

Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV

ok, jak takiś mądry to chętnie puszczę przez ciebei 20mA i zobaczymy czy
dalej będziesz walił głupa czy się zesrasz?:O)

:> Podważasz "Pierwsze Prawo Kirchoffa" ? :D

a gdzie moje słowa są sprzeczne z prawem kirchoffa?:O)

gdyby to było urządzenie pierwszej klasy to człowiek nie miał by stycznosci
z żadną przewodzącą częścią, poza częściami uziemionymi, a w zasilaczu masz
dostępną część niskonapięciową, więć żadna klasa I ani II, tylko klasa III i
w takim urządzeniu od strony niskonapięciowej nie powinno być uziemienia!:O)

Site Timeline