uszkodzony TV Sanyo C21EF13EX

mam uszkodzony TV Sanyo i próbuję go zreanimować.
Na obrazie jest przesuwajacy się jeden szeroki poziomy pas. Przypuszczam, ze
usterka jest w zasilaniu.
Wymienilem 22u/250V , 220u/160V , nie wymienilem 100u/400V - ale wygląda na
sprawny. Zamierzam wymienić część elektrolitów  ( 470u) na chassis.
Moze ktos ma pomysl gdzie dalej szukać ?

Foto jak wygląda:

http://osiemk.webpark.pl/1.jpg
http://osiemk.webpark.pl/2.jpg
http://osiemk.webpark.pl/3.jpg

Może ma ktoś jaki pomysl?
pozdrawiam
Krzysztof

Re: uszkodzony TV Sanyo C21EF13EX

WymieF1% ten 100/400 - na poczB1%tek doczep rF3%wnolegle chociaBF% ze 22mik=
ro/
400V.

Re: uszkodzony TV Sanyo C21EF13EX

Jeszcze coB6%:
Nie znam schematu - jeB6%li to, co wczeB6%niej pisaB3%em nie pomoBF%e to
wymieF1%
wszystkie nieduBF%e elektrolity na 25-50V po pierwotnej stronie
przetwornicy
- koszt z 10zB3%.

Re: uszkodzony TV Sanyo C21EF13EX

Słabo to widać na tych fotkach, ale skąd masz sygnał?
Podobne skrzywienia są, gdy szwankuje zasilacz od anteny ze wzmacniaczem -
siatkowej.

Jeśli nie to też stawiam na ten główny elektrolit filtrujący w zasilaczu,
czyli ten 100u/400.

Pozdr
EM

Re: uszkodzony TV Sanyo C21EF13EX

Na początku byłem pewien ,ze sygnał antenowy , ale dla pewności pożyczyłem
inny TV i jest w porządku. Brak wzmacniaczy, to antena zbiorcza.

pozdrawiam
Krzysztof.

Re: uszkodzony TV Sanyo C21EF13EX

wzmacniaczem -
zasilaczu,

To nie jest 100% pewności!
Sprawdź swój TV na antenie (kawałek druta)!

Włodek

Re: uszkodzony TV Sanyo C21EF13EX

Sprawdziłem podłaczając tuner sat po AV i sygnał jest Ok.
Na kiepskiej antenie pokojowej tez niby ok , ale poziom sygnału niski i
kiepskiej jakosci tylko tvp1 - więc zagięcie może być słabo widoczne .
Niestety generatora sygnału TV nie posiadam.
Jutro wezmę do rodzinki na inną antenę i sprawdzę - będę miał 100% pewności
.

PS: podmieniłem większość elektrolitów bez efektu.

K.

Re: uszkodzony TV Sanyo C21EF13EX

A moBF%e wystarczy pokrEA%ciE6% w celu przetarcia styku potencjometrem
montaBF%owym "prF3%g ARW"   (AGC - przy wzmacniaczu poB6%redniej
czEA%stotliwoB6%ci wizji) a potem ten peerek prawidB3%owo ustawiE6% ?

Re: uszkodzony TV Sanyo C21EF13EX

Próbowałem , ale bezskutecznie - dopiero jak obraz zaśnieżony to w miarę , a
jak dobry to z krechą....

K.

Re: uszkodzony TV Sanyo C21EF13EX

No cF3%BF, jeB6%li pas znieksztaB3%ceF1% jedzie powoli w pionie to pewne -
przydBC%wiEA%k sieciowy.
Albo potrzebny oscyloskop albo dalej w ciemno wymieniaE6% elektrolity.
WiEA%cej zdalnie nie pomogEA%...

Re: uszkodzony TV Sanyo C21EF13EX

Niestety lekko jedzie, ale dlaczego nic sie nie dzieje po AV ?

K.

Re: uszkodzony TV Sanyo C21EF13EX

Po AV podajesz mocny, rzEA%du 1V sygnaB3%, zasilanie wzmacniaczy wizyjnych
jest zwykle  oddzielnie filtrowane, wiEA%c zakB3%oceF1% nie widaE6%,

Podejrzany jest tor odbiorczy - zasilanie gB3%owicy a szczegF3%lnie
stabilizacja i filtrowanie napiEA%cia varikapF3%w - do strojenia gB3%owicy.
Wystarczy kilka miliwoltF3%w przydBC%wiEA%ku, by popsuE6% odbiF3%r.
MoBF%e teBF% byE6% BC%le filtrowane zasilanie wzmacniacza poB6%redniej
czEA%stotliwoB6%ci wizji, mogB1% byE6% wyschniEA%te elektrolity przy tym
wzmacniaczu i zakB3%F3cenie wchodzi przez ukB3%ad ARW.
Szukaj...

Site Timeline