uszkodzony Monitor NEC LCD223WM

Witam, Umarł mi monitor zaraz po gwarancji - NEC LCD223WM. Zachowuje się identycznie bez względu na to, czy jest podłączony do kompa czy nie - czarny ekran i poziomy świetlny pas u dołu ekranu. Przed wystąpieniem usterki nie wykazywał żadnych objawów, że coś z nim jest nie tak. Mój fachowiec od napraw twierdzi, że prawdopodobnie trzeba w nim wymienić LCD controler - GM 5766H-LF-AB używany w NECkach i Samsungach. Jednak nie wie na 100% to jest przyczyną usterki. Ta część nie dosyć, że jest droga to jest problem z jej dostępnością. Znalazłam tylko tu:

śli się okaże, że nie to jest przyczyna awarii to z tą częścią nic już nie zrobię, bo będzie miała ślady po lutowaniu. Uszkodzonego NECa ani Samsunga ze sprawnym tym podzespołem też nigdzie nie znalazłam.

Zanim zdecyduję się kupić tą część (o ile będzie dostępna) proszę Was o sugestie, może co innego może być przyczyną awarii ???

Wiem, że NECki sie raczej nie psują, widocznie mam "szczęście" :) Gdyby ta część psuła się nagminnie pewnie znalazłabym o tym jakieś wieści w necie, ale takowych nie ma... Uprzedzając pytania powiem, że monitor nie był niczym uderzony, transportowany, ani nawet przesuwany :)

Co mu może dolegać, czy na pewno LCDcontroler ??

Reply to
Liliana Cichocka

W dniu 2012-03-13 17:18, Liliana Cichocka pisze:

Bez dokładnych zdjęć wnętrza monitora: zasilacza, matrycy, zasilania matrycy, itd korespondencyjne naprawienie monitora jest raczej niemożliwe, imo to nie jest jakaś typowa seryjna usterka

chociaż spotykałem najróżniejsze objawy prostej awarii zasilacza matrycy więc oględziny to podstawa

Reply to
tryton

W dniu 2012-03-13 17:47, tryton pisze:

Monitor u fachury teraz jest, więc nie bardzo mam jak zrobić zdjęcia. On obiecał, że jutro zrobi. Właśnie o to chodzi, że wszystko niby wygląda jakby było bez zarzutu (oczywiście po usunięciu całej masy kurzu który tam znalazł po otwarciu :) Co do objawów to czarny ekran, tylko a na samym dole jakby rozjaśniony czy raczej podświetlony na całej szerokości. Pas ten miał najwyżej 2 cm wysokości i rozmazywał się ku górze... Jasny, ale nie biały i niezbyt jaskrawy. Ale OK, wyślę fotki najszybciej jak się da.

Dzięki za zainteresowanie tematem :) Co do napraw korespondencyjnych to kilka razy już się to udało w moim przypadku :) Kiedyś koleś na podstawie opisu pasów w telewizorze Trilux powiedział mi dokładnie którą porcelankę mam wymienić i zadziałało :) Zdaję sobie sprawę, że z nowszym sprzętem który ma mniej flaków jest trudniej....ale cuda się zdarzają :)

Reply to
Liliana Cichocka

W dniu 13.03.2012 23:37, Liliana Cichocka pisze:

Mialem podobny "okaz" Jasny pasek na dole to ZAPEWNIE echo wlaczonego podswietlenia matrycy, a uszkodzony moze byc tak sterownik LCD jak i elktronika matrycy (u mnie byl zwarty ceramik na matrycy)

:)

Reply to
worlin