Uszkodzona karta SD 1GB - odzyskanie danych

Rodzina poprosiła mnie o odzyskanie danych z karty SD, która odmówiła
posłuszeństwa już jakiś czas temu i od tamtego czasu leżała w
szufladzie. Początkowo pomyślałem, że chodzi o jakiś drobiazg, jak
uszkodzenie systemu plików - coś, co dałoby się załatwić za pomocą
ogólnodostępnego oprogramowania.

Niestety okazało się, że rzeczywistość nie jest taka kolorowa.
Próbowałem zarówno po netbookiem (EeePC 901) jak i moim dekstopem
(stacjonarny czytnik USB, wbudowany na stałe w obudowę tower i podpięty
do wolnych pinów złącza USB na płycie głównej). Komputer tylko niekiedy
widzi kartę (częściej jej nie widzi), a jeśli już ją zobaczy, to trwa to
tak krótko, że można co najwyżej wejść we właściwości nośnika i
przekonać się, iż istotnie nie ma on systemu plików.

Istnieje jakaś szansa? Może o czymś nie wiem?
Jeśli nie domowe warunki, to może dałoby się z niej wyciągnąć dane w
jakimś specjalistycznym punkcie, za rozsądną cenę?

Re: Uszkodzona karta SD 1GB - odzyskanie danych

A próbowałes zdjąć jej obudowę? Miałem raz podobne objawy (zakładam, że
chodzi o pełnowymiarową kartę, a nie mini/micro), po zdjęciu obudowy
okazało się, że kondensator smd obok chipu stykał na zasadzie
"dotknąłem-paznokciem-i-odpadł", po przelutowaniu karta ożyła wraz z
zawartością.

--
butek
Re: Uszkodzona karta SD 1GB - odzyskanie danych

Tak, ale nie widzę niczego takiego. Przynajmniej nic widocznego na
pierwszy rzut oka...

Re: Uszkodzona karta SD 1GB - odzyskanie danych

SprĂłbuj pod linuksem.
1) Może coś będzie w logach jądra, co dzieje się z kartą
2) Możesz użyć świetnego programu photorec, który służy właśnie do
odzyskiwania danych z kart pamięci.

Pozdrawiam,
Michał

Re: Uszkodzona karta SD 1GB - odzyskanie danych
Użytkownik Michal napisał:
[.]

To samo chciałem podpowiedzieć, zajeździłem kartę instalując na niej
system (wytrzymała z miesiąc pracy) uszkodziła się na tyle łagodnie że
system plików był widoczny ale losowo znikała karta (device removed w
logach), wtykałem jeszcze raz i zapuszczałem kopiowanie ponownie z
włączonym resume, odzyskałem całość danych.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html