uszkodzenie ogniwa Peltiera ?

Witam Lodówka samochodowa nie chłodzi. Rozkręciłem, dostałem sie do ogniwa. Podałem napięcie i jedna strona zaczęła sie szybko nagrzewać. Nie zauważyłem zeby druga sie schładzała. Jak zachowuje sie "uwalone" ogniwo. Dziwne ze nie wyczułem schlodzenie drugiej strony ogniwa tak mi się wydaje. Jak mozna sprawdzić ogniwo?

Reply to
xxxx

xxxx schrieb:

musisz chłodzić stronę gorącą, inaczej nic nie zauważysz.

Waldek

Reply to
Waldemar

Był 24 sierpień 2007 roku (piątek) gdy o godz. 20:22, wszystkim znany

*Waldemar* napisał(a):

Teoretycznie chłodziłem za pomoca radiatora. Ale moze kiepsko dolegał a nie mam pasty termoprzewodzącej. Wydaje mi sie ze jednak powinienem zauważyć róznicę.

Reply to
xxxx

Podłączałem takie 5 x 5 cm z giełdy. Wziąłem w rękę, pod zasilacz regulowany i napięcie w górę - bez problemu czuć która strona grzeje a która chłodzi. Ale to złącza p-n, powinny na mierniku jakieś napięcie pokazywać jak dioda? (nie sprawdzałem)

Mirek.

Reply to
Mirek

Był 24 sierpień 2007 roku (piątek) gdy o godz. 20:54, wszystkim znany

*Mirek* napisał(a):

Sugerujesz... ze w paluchy i podnoisić napiecie. Powinienem cos wyczuc. Czy tak. A czy taki moduł (własnie kwadracik ok 35-40 mm) moze sie zepsuć (pomijam uszkodzenie mechaniczne. Z tym ze co wtedy.. On na pewno sie grzeje i to nieźle. Dokladnie sprawdziłem z jednej strony. Druga była chłodniejsza. Poxniej sie chyba delikatnie rozgrzewała ale to byc moze wskutek przewodzenia cieplnego.

Reply to
xxxx

Jak dasz za duży prąd to grzeje sie całość i już nie czuć różnicy. Ile ta lodówka ma tych modułów i czy chłodziła w ogóle ? ;)

Mirek.

Reply to
Mirek

Był 24 sierpień 2007 roku (piątek) gdy o godz. 21:19, wszystkim znany

*Mirek* napisał(a):

Chodziła (ale nie u mnie- tak mi powiedział darczyńca) Ma jeden moduł.

Reply to
xxxx

Był 24 sierpień 2007 roku (piątek) gdy o godz. 21:35, wszystkim znany

*xxxx* napisał(a):

Dałem z zasilacza. Przy napieciu ok 12,5 V prąd wynosił 2,3 A

Reply to
xxxx