Uszkodzenia wejść. - Page 2

Re: Uszkodzenia wejść.
le.

W klasie 0 tak jak w klasie II nie przewiduje siEA% PE. MiaB3%eB6% chyba =
na20%
myB6%li klasEA% I.

--20%

Re: Uszkodzenia wejść.
Hello Mario,

Nie. Klasę I musisz deklarować i projektować z założenia. Dla mnie to
też jest dziwne, że w momencie dołączenie PE do klasy II urządzenie
wylatuje do klasy 0 ale tak jest w normie. Szukam teraz tego zapisu i
znaleźć nie potrafię :(

Re: Uszkodzenia wejść.
Hello Mario,

Przekopałem 60335 z poprawkami i załącznikami - nie mogę tego znaleźć
ale jestem pewien, że było. Na dokładkę na samym początku 60335
jest... likwidacja klas 0 i 01 :-O pomimo tego, że w tekście,
szczególnie w załącznikach, nadal o nich mowa.

Re: Uszkodzenia wejść.
Hello mariusz,

Często wręcz należy.

Re: Uszkodzenia wejść.

Mam czujnik temperatury Dallasa na przewodzie jakieś 15 metrów, ciągnącym
sie z 3 pietra do piwnicy. Równolegle idzie w peszlu kabel zasilający pompę
itp do pieca na którym jest ten czujnik. Na wejściu procka 1N4148 zaporowo
do masy i zasilania, zasilanie Dallasa przez bezpiecznik polimerowy. Chodzi
to już kilka lat i działa... Procek AT89C2051

--
Irokez

Re: Uszkodzenia wejść.

To że tobie chodzi, nie znaczy, że innym nie padnie 10 po kolei. Tak to już
jest i zastanawiam się czy wolno łączyc GND z PE albo dać choćby diodę
zaporowo do PE ?

Re: Uszkodzenia wejść.

Czyli chcesz połaczyć GND strony wtórnej zasilacza z PE od strony
pierwotnej.
Dlaczego nie? Przecież wiele sprzetu tak ma.

Pozdro.

--
Irokez

Re: Uszkodzenia wejść.

wejścia w sensie pinów procesora czy coś innego w układzie?

jakiej energii? Częste te uszkodzenia? Po burzy, po załączeniu silników,
"niewiadomokiedy"? Widać jakieś ślady po uszkodzeniu? Jak jest zasilany
Twój układ?

jak masz skopane rozprowadzenie masy w układzie albo źle rozwiązane
wejście, to Ci nie pomoże żaden element, niezależnie czy go dasz do PE czy
do GND, ewentualnie zamiast uszkodzeń wejścia będziesz miał pad całego
procka albo zwis/latchup. Urządzenie z wejściami narażonymi na przepięcia
musi być od podstaw odpowiednio pomyślane.
W Twoim przypadku, jeśli jest taka możliwość, najlepiej jest zwiększać
rezystor włączony szeregowo z wejściem.

e.

Re: Uszkodzenia wejść.

Moze da rade ominac problem:). Masz przewody ekranowane? Jesli masz
mozliwosc, to moze wystarczy zmienic na ekranowane...

m.

Site Timeline