usuwanie masy zalewowej

Witam.

Potrzebuję sprawdzonego pomysłu jak usunąć masę zalewową z urządzenia. Nie
jestem w stanie zidentyfikować co to jest, ale wygląda na bardzo twardy
silikon - pod naciskiem palca masa wydaje się być elastyczna. Elektronika
jest osadzona w aluminiowym pojemniku i zalana tym zielonym draństewm.
Problem w tym, że w środku coś się upaliło, a przed zakupem zamiennika za
kilka ładnych stówek chciałbym się podjąć próby reanimacji. Czy są jakieś
preparaty lub sprawdzone metody usuwające masę zalewową?

--
ARO

Re: usuwanie masy zalewowej
Jeśli to silikon, to będzie puchł w benzynie ekstrakcyjnej (bezpieczna
dla elektroniki). Łatwiej go wtedy usunąć.

A. Grodecki

Re: usuwanie masy zalewowej

Próbowałem benzyny akstrakcyjnej, zwykłej, rozpuszczalnika ekstrakcyjnego,
nitro, acetonu, ksylenu, denaturatu. Nic nie działa, nawet na szmacie kolor
masy nie zostaje. Pytałem też gógla o usuwanie masy zalewowej, ale nic
konkretnego nie umiał mi powiedzieć.

--
ARO

Re: usuwanie masy zalewowej

Powtarzam: JEŚLI to silikon, to będzie puchł w benzynie. Trzeba wrzucić
do benzyny przynajmniej na dobę(!)
Jest potężna ilość rodzajów mas zalewowych. Ja np używam najchętniej
takich, które nie rozpuszczają się w niczym :)

A. Grodecki

Re: usuwanie masy zalewowej
In the darkest hour on Sun, 23 Jan 2011 10:39:00 +0100,
Nie
jakieÂś

Znajomy zamówił to:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item30%0487850464&ssPageNameAD%ME:X:RTQ:US:1123

Jeszcze nie dotarło, więc nie mogę zapytać czy sensowne.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
[ 21:45:48 user up 12691 days,  9:40,  1 user, load average: 0.01, 0.99, 0.27 ]

Re: usuwanie masy zalewowej
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item30%0487850464&ssPageNameAD%ME:X:RTQ:US:1123

Ciekawe..... elementów pewnie nie rozpuści .. ale płytkę na której one są
pewnie tak.

Site Timeline