Usterki TV LCD

Witam wszystkich.
Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu angielskich określeń usterek telewizora LCD, a
mianowicie:
- ADD SHORT (Light on)
- ADD OPEN (Light off)
- SUS SHORT (Light on)
- SUS Open (Light off)
- ADD bar (Light off)
- Mal discharge.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Wł. Jagielski

Re: Usterki TV LCD

To nie sa okreslenia usterek czyli tego o czym ty myslisz.

Re: Usterki TV LCD
Witam.
Strasznie tajemniczy i lakoniczny jesteś. Czy mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź i
uzupełnić ją o wyjaśnienia dotyczące tych zwrotów. Domniemywam, że znasz ich
określenia po polsku.
Pozdrawiam
Wł. Jagielski

Re: Usterki TV LCD
Wlacz slownik google i przekonasz sie jakie bzdury posylasz na grupe.

Re: Usterki TV LCD

Witam.
Czy posyłam bzdury, czy nie to dopiero może ocenić fachowiec w danej dziedzinie,
a ja nim nie jestem akurat w tej dziedzinie. Dlatego mam prawo nie wiedzieć i
pytać innych.
Co do słownika google'a to nie radzę go używać do tłumaczenia, chyba, że w
celach humorystycznych.
A teraz do rzeczy.
Aby ułatwić znawcom zagadnień rozszyfrowanie tych sformułowań podaję, że
sformułowania są podane we fragmencie Instrukcji o tytule "Terms of defects" w
sposób następujący:
- Add short (light on) znajduje się pod rysunkiem ekranu LCD, który jest
czerwony i ma pionową białą linię,
- Add open (light off) ekran niebieski i pionowa linia ciemna,
- Sus short (light on) ekran niebieski i pozioma biała linia,
- Sus open (light off) ekran zielony i czarna pozioma linia,
- Add bar (light off ( ekran niebieski i pionowa szeroka, popielata linia
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Wł. Jagielski

Re: Usterki TV LCD

Tak jak napisalem wczesniej nie sa to okreslenia usterek. Z twojego
opisu wynika ze jest to jakis  opis serwisowy a dokladniej zachowanie
ekranu po kliknieciu jakiegos lacznika w TV.  Zeby wiedziec wiecej
trzebaby zerknac do calej serwisowki bo po tym co podales tak jak google
tlumacz  mozna napisac bzdury.

Re: Usterki TV LCD
Witam.
Z analizy dostępnej mi treści tej Instrukcji wynika, że producent paneli LCD
używa określenia SHORT do oznaczenia elementów sterowania tworzeniem obrazu na
pionowym (krótkim) boku panelu, Add to pewnie jego skrót od adresowania, a Light
On/ Off to prawdopodobnie Podświetlenie Włączone/ Wyłączone. Nie jestem
elektronikiem i dlatego trudno mi to zapisać po polsku.
Proszę o opinie, czy moje domysły są prawidłowe, czy też nie. Jednocześnie mam
nadzieję, że te moje wyjaśnienia pozwolą znawcom tematu na lepsze zrozumienie i
pomożenie mi.
Dziekuję.
Wł. Jagielski

Re: Usterki TV LCD
Light

Niestety ale jestes w bledzie, Short z reguly okresla zwarcie polaczen a
on/off wlaczony wylaczony. Czyli w twoim wypadku np zwarcie powoduje
zalaczenie okreslonego obrazka w TV jak na instrukcji. Mozna wstepnie
dzieki temu przeprowadzic test odbiornika.

Dodam tylko ze do TV nie dolacza sie instrukcji serwisowych
przeznaczonych dla serwisow naprawczych  zeby jakis debil nie uszkodzil
telewizora.

Mysle ze jesli chcesz cos naprawic to popros specjaliste o pomoc bo sam
raczej nie dasz rady metoda prob i bledow.

Re: Usterki TV LCD

Cześć.
Nie chce naprawiać żadnego tv, tylko przetłumaczyć tych kilka zwrotów.
Czy naprawdę istnieje metoda diagnozowania usterek przez spowodowanie zwarcia i
patrzenie co się dalej dzieje? tak zrozumiałem Twoją wypowiedź o zwarciach.
nadal podtrzymuję to co napisałem o terminie SHORT. W rozumieniu producenta
oznacza on elementy sterowania obrazem na krótszym (pionowym) boku panelu w
odróżnieniu od LONG, co oznacza elementy sterowania obrazem (elektrodę) na
długim (poziomym) boku panela LCD.Oczywiście SHORT to jest także ZWARCIE, czego
nie neguję.
Tak, czy siak nasza dyskusja nie przybliża mnie do znalezienia odpowiednich
sformułowań w j. polskim odpowiadających zwrotom angielskim, tak, że jeśli
możesz i masz czas i chęć, to skoncentruj się może na rozwiązaniu tej zagadki
językowej.
Pozdrawiam
Wł. Jagielski

Re: Usterki TV LCD

Niestety "biez wodki nie razbieriosz". Nawiasem mówiąc twojej teorii
"krótkiego" boku zaprzecza twoja lista z naprzemiennym "short" i "open".
Możliwe, że są tam jakieś jumpery czy inne cuda, które się zwiera i
rozwiera i zapotem cusiem kręci by osiągnąć to i owo. Wygląda mi to
jednak na diagnostykę i regulację, a nie usterki. Tylko niestety do
przetłumaczenia tego, potrzebne jest przeczytanie i zrozumienie reszty,
bo wymienione przez ciebie terminy nie są samodzielnie zrozumiałe.

Re: Usterki TV LCD

A mówiłem, że bez znajomości języka angielskiego  i jego niuansów jest się
nikim :-)"Czy ktoś ma instrukcję najchetniej w jezyku polskim" :-)
Pewnie biuro tłumaczeń przetłumaczy to na zwarcia zamiast na zewrzyj w
znaczeniu "short it" :-)

Re: Usterki TV LCD

Cześć.
Właśnie dlatego zawracam znawcom głowę, aby przetłumaczyć ten tekst prawidłowo i
żeby nie dać innym okazji do wpisywania komentarzy pod adresem biur tłumaczeń,
czy tłumacza. Pomocne w znalezieniu znaczenia tych sformułowań powinno być
ponowne przeczytanie moich wpisów i przyjęcie, że to co napisałem to jest
wszystko czym dysponuję. No prawie, gdyż mogę jeszcze zacytować z instrukcji
przykład podawania usterek: COF long 2-1 fail, address 1 line open, Y b/d
problem, mis-charge.
Poprzednie opisy są rzeczywiście podpisami pod rysunkami w opisanymi przez mnie
ekranami.
Pozdrawiam
Wł. Jagielski

Re: Usterki TV LCD

Problem ze sterowaniem columny, adres 1, otwarta linia, problem z płytą Y...
Czyli rozumiem potrzebny tłumacz technicznego, bo tego w sumie sporo jest

Ja tam się nie znam.
Pozdro

--
Irokez

Re: Usterki TV LCD

Nawet jesli to jest serwisowka to zostaw to serwisowi oni beda wiedziec
co oznaczaja poszczegolne opisy.  W sumie wyrwane z kontekstu bez opisu
to tak jakbys czytal egipskie pismo.

Re: Usterki TV LCD

Zgadzam się, trzeba mieć wiedzę, aby to sensownie przetłumaczyć, oraz
widzieć fizycznie do czego się to odnosi.
Tutaj pewnie będzie najlepiej: uszkodzenie COF long 2-1 (nie wiem jak to
fizycznie złącze wygląda i jest oznaczone na PCB), otwarta linia adresowa 1,
uszkodzenie na płycie Y, brak ładowania(?)

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: Usterki TV LCD

Co według Ciebie oznacza zwarcie ?
O tym ile żarówek się świeci w żyrandolu decyduje ile styków włącznika jest
zwartych (short) a ile otwartych (open).
P.G.

Re: Usterki TV LCD

B3%ry jest
Czyli adres zwarty dlatego swieci.

Adres rozwarty, brak, linia ciemna

kolumna zwarta, linia biaC5%82a

kolumna rozwarta, lina ciemna

zwarta szyna, dlatego szeroka linia bo caC5%82a kostka niewysterowana.

Ale dokC5%82adniej ci nie pomogC4%99 bo nie znam nazewnictwa w panelac=
h.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Usterki TV LCD

Czyli adres zwarty dlatego swieci.

Adres rozwarty, brak, linia ciemna

kolumna zwarta, linia biała

kolumna rozwarta, lina ciemna

zwarta szyna, dlatego szeroka linia bo cała kostka niewysterowana.

Ale dokładniej ci nie pomogę bo nie znam nazewnictwa w panelach.

-------------
Napiszę, coś, co jak mi się wydaje jest oczywiste dla Janusza, a może nie
być oczywiste dla pytającego.

Tam nie ma pojedynczych jumperów opisanych Add i Sus jak mogło by się
wydawać z tego fragmentu (tak dokładnie wyrwanego z kontekstu, że już
bardziej się chyba nie da) a jest mowa o poszczególnych liniach Add (jest
ich tyle ile kolumn) i liniach Sus (tyle ile wierszy (skoro linie poziome),
a nie kolumn jak pisze J).
No i zwarcie kolejnej linii Add daje pionową linię w pozycji odpowiadającej
Add i tak samo z Sus i liniami poziomymi.
Jeśli napisałem coś co i dla pytającego było oczywiste to sorry.
P.G.

Re: Usterki TV LCD
Witam.
To co mi podałeś zadowala mnie w 100 %.
Dziękuję Ci bardzo.
Pozdrawiam
Wł. Jagielski

Re: Usterki TV LCD

SHORT oznacza chyba obwód zamknięty
OPEN obwód otwarty

natomiast ADD, SUS itp. to są oznaczenia wewnętrzne producenta i jak już
pisał kolega, to wcale nie wygląda na określenia usterek.

Site Timeline