USB -> RS232 TTL

Witajcie.

Potrzebuję kabelków mniej więcej jak te:
http://pl.farnell.com/ftdi/ttl-232r-3v3/kabel-usb-to-ttl-level-seri-converter/dp/1329311
ale nie w takiej cenie. Ważne, żeby na drugim końcu kabla zarobić małą
wtyczkę minijack i podłączyć Rx, Tx i masę oraz nie było po środku
'zgrubień' z konwerterem.
Rozważałem dwa rozwiązania.
1. Tani kabelek od jakiegoś telefonu, najlepiej oparty na Prolific 2303 (jak
dla mnie są trochę za krótkie)
2. FT232RQ wsadzony do wtyczki USB-A
Wolałbym to drugie ze względu na dobre wsparcie jeśli chodzi o sterowniki
pod Windows (XP chyba posiada lub potrafi sam ściągnąć). Tylko nie wiem, czy
da się kupić lutowalne wtyki USB z odpowiednią ilością na tego scalaka w
obudowie QFN no i małą cienką płytkę pod niego.

Może ktoś jednk zna źródło tańszych konwerterów?

Michał

Re: USB -> RS232 TTL

czy

Da się. Co prawda trudno kupić wtyczkę, gdzie od razu pasuje, ale ja
kupuję normalne rozbieralne wtyczki i odcinam trochę plastik, by płytkę
wpasować. Płytki mam z laminatu 8x12x0.5. Używam tego tylko w trybie bit
bang i normalnie nie lutuję RS232, ale mam taką możliwość, bo zostawiłem
pady do podłączenia się. Gotowy projekt z płytką z samym RS232 TTL był z
zeszłym roku w niemieckim Elektorze.

Waldek

Re: USB -> RS232 TTL

Swego czasu popełniłem rękodzieło
http://freefm.kni.pl/mike/ft232rq.jpg:)
czy chodzi o taką wtyczkę:
http://www.tme.eu/wtyk-usb-a-na-kabel-do-lutowania/arts/pl/zl_przem/zdpd30.html ,
czy są jakieś inne? Jeszcze nie miałem w ręku jakiejkolwiek rozbieralnej, a
na tym zdjęciu wygląda jak wnętrze tych zalewanych.
Swoją drogą jakoś nie widzę osłon do tych wtyków. Blachy nie chcę zostawiać,
bo będzie straszyło osoby używające tego kabla :)

Chyba o ten numer chodzi
http://www.elektor.com/magazines/2008/july-047-august/usb-rs-232-cable.531370.lynkx?tab=2
Czekam na uzyskanie dostępu do artykułu.

Michał

Re: USB -> RS232 TTL
http://www.elektor.com/magazines/2008/july-047-august/usb-rs-232-cable.531370.lynkx?tab=2

To chyba nie ten artykuł? Wykorzystali tutaj ten sam kabel produkcji FTDI,
który znalazłem w Farnell. Ja potrzebuję poziomy TTL, nie RS232.

Michał

Re: USB -> RS232 TTL
http://www.tme.eu/wtyk-usb-a-na-kabel-do-lutowania/arts/pl/zl_przem/zdpd30.html ,
zostawiaĂŚ,

osłony też są. Ja kupiłem dokładnie tą wtyczkę, ale odcinam biały
plastik podtrzymujący nóżki USB i tam podlutowywuję moją płytkę. Płytka
dwuwarstwowa. Aha, te wtyki kupiłem w Segorze (www.segor.de).

http://www.elektor.com/magazines/2008/july-047-august/usb-rs-232-cable.531370.lynkx?tab=2

To jest artykuł, w którym ten adapter już jest wykorzystywany. Konwerter
USB->RS232 TTL jest we wtyczce USB, a w gniazdku SUB-D9 jest conweter
poziomów na MAX3232. Muszę sprawdzić w spisie kiedy był, mam gdzieś w domu.