USB - początki - Page 2

Re: USB - początki

No ja właśnie nie mam pojęcia co w nauce-przez-pokazanie-przykładów,
działających dodam, miałoby być złego :) Pewnie Tusk czy coś :)

--
butek
Re: USB - początki

W przykladach nic.
Problem w tym, gdy do nauki sa przewidziane same przyklady, i to
banalne. A lepszego opisu nie ma, albo jest tak lakoniczny ze nie ma o
co zaczepic  ..

J.

Re: USB - początki

Ogólnie czy w tej książce z BTC?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Ogolnie.

J.

Re: USB - początki

To też racja. Aczkolwiek w tym przypadku mówimy o "usb dla
mikrokontrolerów", o czym innym miałaby być książka niż
nauka-przez-przykłady? Dokumentacja ogólnie dostępna, wystarczy
przeczytać, zrozumieć, zastosować. Dla Identyfikatora chyba jedyne warte
uwagi książki to właśnie tłumaczenia/przEkłady datasheetów czy innych
techsheetów, tylko nasuwa się pytanie : PO CO?

--
butek
Re: USB - początki

kupiłem tę pozycję, na drugiej stronie ch... mnie strzelił kiedy
przeczytałem, że "w dalszej części ksiązki autor opisuje napisaną przez
siebie bibliotekę do obsługi USB"... czyli jednak kluch... ale pierwszy
rozdział nie jest aż taki zły, zobaczymy jak dalej, ale jestem złej myśli...

Re: USB - początki
Można zastosować np.
http://www.ftdichip.com/Products/ICs/VNC2.htm

lub gotowy moduł:
http://www.digikey.com/catalog/en/partgroup/vnc2-evaluation-board-v2dip1-32/15444?print=1

Układ ma własny system operacyjny, kilka I/O i można jeszcze w nim
trochę programu upchnąć.

pozdrawiam

Re: USB - początki

Jeżeli jesteś w stanie napisać kawałek programu dla komputera to
rozwiązanie jest bardzo proste i tanie: programowy stos USB chodzący
nawet na małych tanich AVRach (bez sprzętowego kontrolera USB) z obsługą
klasy USB HID. Plus program dla komputera, który odbierze dane.

Natomiast gdyby programu na komputer (nie zakładam, że akurat dla
Windows) nie dało się napisać, zawsze można przejść po niewielkich
zmianach w oprogramowaniu AVRa na obsługę klasy USB CDC (wirtualny
serial port) i wysyłać dane do komputera np. banalnym protokołem XModem.
Do odebrania przy pomocy Putty, TeraTerm'a czy co tam lubisz.

               http://dybkowski.net/

Re: USB - początki

Adam, tak tytułem żartu - to od razu Kermitem przez telnet :))
... po prostu wspominam sobie czasy, gdy robiło się takie kombinacje :))

Re: USB - początki

Ależ dlaczego Kermitem? XModem jest wystarczająco dobry w podstawowych
zastosowaniach. Wieki temu w emulatorze EPROMów widziałem nawet
rozwiązanie wysyłania pliku w postaci hex, po prostu transferem tekstu.
Emulator to sobie odbierał i przetwarzał na binarki, sprawdzając w locie
sumy kontrolne każdej linii. I działało. W jeszcze innym rozwiązaniu (z
EP?) udawał w ogóle drukarkę na LPT i generował ACKi.

Naprawdę można znaleźć wiele prostszych sposobów na przesłanie pliku do
urządzenia z AVRkiem niż zastosowanie całego stosu USB Mass Storage.

               http://dybkowski.net/

Re: USB - początki
Hello Adam,

Thursday, May 9, 2013, 12:22:32 AM, you wrote:

W życiu! XModema używało się do ściągnięcia DSZ, który w trybie
terminala obsługiwał ZModem ;)

Protokoły XModem, YModem, YModem-1k i YModem-1k-G używało się tylko i
wyłącznie przy bezpośrednim połączeniu i dla mało istotnych danych.

 RoMan
Re: USB - początki

Ty pewnie piszesz o modemie i BBSach. Tutaj ZModem był zaiste niezbędny.

A w tym wątku chodzi przecież o komunikację krótkim kabelkiem z lokalnym
urządzeniem i przesłanie kilkudziesięciu KB.

               http://dybkowski.net/

Re: USB - początki
Hello Adam,

Zdecydowanie :)

Ale XModem był nieodporny na błędy symetryczne - liczenie sumy
kontrolnej było bardzo prymitywne.

 RoMan
Re: USB - początki

Ale w Intel Hex masz sumy kontrolne na końcu każdego wiersza.

Re: USB - początki

YModem-G był najszybszy, oszacowałem, że ok. 2% szybszy niż ZMODEM, to go
używałem. Ma sprawdzenie CRC, ale nie ma korekcji błędów (wywala przy złej
CRC i nie obsługuje wznawiania OIDP), jak ZMODEM. Uzywałem, gdy połaczenie
było dobrej jakości, aby jednak ciut przyspieszyć pobranie (przy dużych
pobraniach różnica stawała się znacząca). Jak zrywało, przechodziłem na
ZMODEM i dociągałem, albo bywa, że zaczynałem od początku.

Re: USB - początki
no i na co się zdecydowałeś?
fajna stronka:
http://blogs.msdn.com/b/usbcoreblog/archive/2009/10/31/how-does-usb-stack-enumerate-a-device.aspx