Będę wdzięczny za informacje.

pytajacy

Re: USB - początki

Nie ale musi obsługiwać filesystem. Jeśli to FAT to pół biedy, jesli to
NTFS to nie ma lekko.

Najtaniej bedzie wziąśc RaspberryPI... mówie serio. Chyba że idziesz w
setki sztuk.

Re: USB - początki

System operacyjny to wewnętrzna sprawa Twojego urządzenia, pendrive'a nie
obchodzi czy masz system operacyjny. Ma być zapewniona obsługa standardu
USB.

A one mogą działać jako host? Z tego co pamiętam to taka ATmega32U4 działała
tylko jako device. Popatrz może raczej na STM32, ale tam też nie wszystkie
miały hosta.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Prostszym rozwiązaniem jest zgranie na kartę (?)SD - to zrobisz
właściwie z każdego procesora. (Chociaż nie na każdą kartę prosto, bo
niektóre ?SD wymagają komunikacji po SDIO a nie samym SPI(zależy od
producenta), ale jest przykładowy kod STM32. Każda karta SD da się dość
banalnie obsłużyć po SPI.)

Nie, musi mieć USB HOST. (Albo SUB-OTG.)

Nie.

AVR32 miewają OTG, STM32 (za jakieś 30pln) miewają OTG - przykładowy kod
jak pendrive obsłużyć jest w sieci.

Re: USB - pocztki
ę pomiarów).
 zgrać na pendrive
obisz
dą kartę prosto, bo
zależy od
się dość
 USB?
ści?
rzykładowy kod

Rozumiem, żeby podłączać pendrive to muszę mie
 jakiegoś większego
proca
obsługującego USB-HOST.

Ale gdybym funkcjonalność zawęził do tego aby podł
ączać urządzenie
przez USB do komputera PC i w ten sposób zgrywać plik to wtedy m
ógłbym
użyć ATmega32U4? Ale jak wtedy odbywało by sie kopiowanie? J
ak system
widziałby to urządzenie, jako pamięć USB?
Czy taki sposób kopiowania uprości sprawę i czy wtedy te
 muszę się
bawić
w jakiś system plików?

Bo do tej pory robiłem w ten sposób, że procek po RS-ie wysy
łał dane
do komputera
w ASCII i zapisywałem do pliku w Hyperterminal-u. I w ten sposób
miałem skopiowaną
historię pomiarów. Ale czasy się zmieniają i chcę
użyć USB.

pytający

Re: USB - początki

Tak.

Widziałby tak, jak będziesz chciał. To Ty przecież programujesz ten
mikrokontroler, w tym deskryptory oraz obsługę endpointów. Możesz napisać
kod, który sprawi, że uC będzie widoczny jako pendrive. Możesz też sobie
wymyślić jakiś własny protokół i napisać do niego aplikację. Możesz
nawet
udawać klawiaturę i wpisywać dane do Notatnika. Opcje są różne, jedne
mają
więcej sensu a inne mniej, jedne są prostsze w realizacji a inne
trudniejsze.

Skoro robisz pendrive to musisz. Tzn. projekt pendrive'a sam w sobie nie
musi żadnego systemu plików implementować, wystarczy obsługa komunikacji z
pamięcią wydzieloną na potrzeby składowania danych. Jak podłączysz swoje
urządzenie do komputera i komputer wykryje mass storage, to on sobie tam
stworzy partycje i odpowiedni system plików. Ale jeśli Ty chcesz, żeby Twoje
urządzenie miało dostęp do tego systemu plików i potrafiło je modyfikować,

to tak, musisz bawić się w system plików. W końcu przecież taka jest Twoja
idea komunikacji z PC - system plików.

USB nie zabrania Ci wcale komunikować się w ten sposób. Wcale nie musisz
korzystać z gotowych klas urządzeń, np. mass storage. Możesz stworzyć
swoją
i gadać z nią przez libusb albo WinUSB, ewentualnie własny sterownik. Możesz

też po prostu emulować port szeregowy i nadal korzystać z Hyper Terminala.
Do wszystkiego są gotowce w necie.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

To chyba najprościej dać FTDI2232, będzie tak samo, ale przez USB.

Re: USB - początki

Hyperterminala juz nie ma, wszystko co proste odchodzi w przeszlosc
:-(

J.

Re: USB - początki

??
Start - Wszystkie programy - Akcesoria - Komunikacja - Hyper Terminal... O
tym mówimy? :)
Ja mam jeszcze - Start - Uruchom - wpisujemy conf - voila! :)

Re: USB - początki

Zapomniałem tytułem uczciwości, że ten drugi program nie lubi NAT, trzeba
prekierowywać...
Ale za dawniejszych lat telefonem 28800 gadałem, pchałem pliki,
jednocześnie. Wielką zaletą programu jest automatyczne przełączanie N/O na
kartach simplex. Wielką wadą niepoprawna współpraca przez NAT.

Re: USB - początki

Opisałeś sytuację do roku 2006, więc nie bardzo o tym :). Teraz mamy 2013 i
już trzecią wersję Windows bez tego programu. Jak wspomniał Grzegorz, na
szczęściej PuTTY wciąż obsługuje COMy. Można też sobie skopiować HT z XP.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Ale ja to teraz sprawdzałem! :)

No, jeśli nie ma go w systemie, ale można łatwo sobie przywrócić w taki
sposób, to nie ma sprawy. Bulwersowałbym się, jeśli było by to blokowane.

Re: USB - początki

Ale putty jest cały czas.

Jeszcze byl taki ładny terminal do ściągnięcia z Elester-PKP, ale już go
teraz znaleźć nie mogę.

Re: USB - początki

Np. tutaj jest do ściagnęcia:
http://www.demero.pl/komunikacja-przemyslowa/RS232_protokol_USS,162,0/

Pozdrawaim
Janusz

Re: USB - początki

Akurat niektóre AVRy mają OTG. Do tego LUFA ma przykład hosta USB z
obsługą mass storage. Trzeba by jeszcze dołożyć obsługę systemu plików
(FATFS?). Jest trochę roboty, ale powinno dać się zrobić nawet na AVRze.

http://www.fourwalledcubicle.com/LUFA.php
http://elm-chan.org/fsw/ff/00index_e.html

Re: USB - początki
może mass storage to nie jest za dobry pomysł, ze wzgędu na skomplikowanie,
może lepiej jakiegoś hida... ludzie polecają projekt LUFA... fajnie by było
jakbyś napisał co Ci z tego wyszło...

Re: USB - początki
uderz w stół, a tu proszę:
http://www.btc.pl/index.php?ukey=product&productID20%0640
ciekawe czy to klejny kluch BTC,
to świry się zaraz zburzą...

Re: USB - początki
co to za głupia moda, nauka na przykładach... macie jakieś zdanie na ten
temat?

Re: USB - początki
Dnia Wed, 1 May 2013 15:09:56 +0200, identyfikator: 20040501

Wszystko schodzi na psy - opisy, instrukcje i podreczniki tez :-(

J.

Re: USB - początki

Coś jest złego w tych przykładach?

--