usb jako zasilanie przekanika ?

Witam Grupe

czy istnieje mozliwosc zasilic dowolny przekaznik przy pomocy gniazda usb ?

dokladniej chodzi o to aby po wlaczeniu urzadzenia ktore ma wbudowane usb , zalaczal sie przekaznik ktory uruchomi nastepne urzadzenie .

czy takie cos zadziala ?

prosilbym o odpowiedz i ewentualnie jakis link do takiego urzadzenia jezeli powyzsze jest nieodpowiednie .

Reply to
tommot40

A nie prościej od razu LEDa po eksperymentach zastąpić optotriakiem? Pytanie tylko ile pytacz potrzebuje przez ten przekaźnik puścić prądu?

Pozdr Portal

Reply to
Portal

W dniu 03-02-2012 23:58, snipped-for-privacy@wp.pl rzecze:

Bezproblemowo, przekaźnik na 5V za złotówkę z groszami.

A po co z armatą na muchę?

Ja zrobiłem sobie takie coś:

Dzięki temu drukarka, monitor, głośniki itp. mają zasilanie tylko wtedy, gdy jest włączony komputer.

Reply to
Dominik & Co

W dniu 08.02.2012 13:59, Dominik & Co pisze:

To, że Twój komputer nie daje napięcia na USB, gdy jest wyłączony, nie znaczy, że wszystkie to robią ;). Mój starszy PC miał zworkę, wybierającą czym zasilić USB (5V/5V-stan-by). Nowy zasila USB cały czas. Urządzenia, które "gadają" po USBie są usypiane "softwareowo". Taki przekaźniczek jak Twój po prostu nic by mi nie dał i pewnie w wielu wielu innych komputerach jest podobnie... . Naturalnie, idea jest słuszna, może wystarczy poszukać innego miejsca, gdzie napięcie zasilania ZALEŻY od stanu komputera... Może złącze zasilania wentylatora albo dysku?? Swoją drogą - ciekawe, jak najniższym kosztem dałoby się zrobić coś na USB, co byłoby jakoś tam wykrywane przez kompa i pozwoliłoby wykryć moment wyłączenia/uśpienia komputera i wyłączyć przekaźnik, a następnie załączyć po włączeniu PCta :).

Reply to
Konop

Przecież pisałem... Jeżeli tak masz, to ten z linku też nie zadziała.

Reply to
Desoft

dziekuje wszystkim za odpowiedzi

ok troche za malo informacji podalem na poczatku chodzi o projektor epson tw6000 ktory nie ma wyjscia +12V dla sterowania ekranem natomiast posiada port USB po zastosowaniu tego przekaznika

automatycznie sie rozwija i zwija ekran jest zasilany 240Vac

i teraz mam jeszcze jedno pytanie czy do tego musze zastosowac diode przeciw przepieciowa czy moze ten uklad ma juz taka w sobie ?

jak na razie wszystko dziala jak nalezy ale wolabym miec pewnosc ze port usb sie nie uszkodzi .

ps. z jakich serwerow news korzystacie wysylajac posty ? uzywajac google news mam jakies 6 dni opoznienia zanim post pojawil sie na news.grnet.gr ktorego uzywam do czytania .

pozdrawiam

Reply to
tommot40

Nie trzeba - tam nie sterujesz bezpośrednio przekaźnikiem tylko wysterowujesz Darlingtony w scalaku ULN2003A, więc ogólnie powinno działać bezpiecznie "out of the box".

Pozdr Portal

Reply to
Portal

Użytkownik "Portal" snipped-for-privacy@to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jgrnn8$ek$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

A kiedyś, gdzieś, ktoś... czy nie ma takiego mechanizmu "dogadania się sprzętu", aby port podał odpowiednie napięcie? Nigdy do tej pory nie miałem takiej potrzeby, ale takie wrażenie pozostało.

Artur(m)

Reply to
Artur(m

W dniu 2012-02-08 19:58, Desoft pisze:

Wiem, że to pisałeś, ale Dominik & Co tego nie przeczytał chyba ;). Więc mu wyjaśniłem raz jeszcze.

Ale ja tego nie potrzebuję ;);)

Reply to
Konop