USB i RS232 w jednym urządzeniu - szukam schematu

Witam!

Chciałbym aby moje urządzenie miało możliwość komunikacji poprzez USB i RS232. Szukam schematu jak zrobić "przełączanie" pomiędzy tymi dwoma interfejsami. Najlepiej gdyby był to jakiś jeden, może być mechaniczny przełącznik, który pozwoliłby na wybór pomiędzy RS a USB. Oczywiście jeszcze lepiej byłoby gdyby można było nim sterować np. mikrokontrolerem użytym w urządzeniu.

Spotkaliście się może z jakimiś przykładami tego typu rozwiązań?

Pozdrawiam

Reply to
Krzysztof

4051

Pozdrawiam

Reply to
moki

Krzysztof napisał(a):

A nie lepiej/prościej/wygodniej bez przełączania? Jako konwerter USB-RS232 stosujesz scalak FT232. Po stronie prawdziwego RS232 dajesz MAXa (np. ST3232). Wyjście z procka (albo co tam masz) łączysz z dwoma interfejsami (i do MAXa, i do FT232), natomiast sygnały danych w stronę procesora spinasz jedną minibramką AND (74HC1G). I w ten sposób twój procesor może gadać z urządzeniem podłączonym po RS232 lub USB.

Reply to
Adam Dybkowski

Właśnie nad tym myślałem. Bałem się jednak, że coś takiego nie zadziała. A co jeśli bym wyłączał MAX'a podczas transmisji przez USB?

Reply to
Krzysztof

Użytkownik "Adam Dybkowski" snipped-for-privacy@amwaw.edu.pl> napisał w wiadomości news:e2jc30$g7a$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Nie bardzo rozumiem jak ma działać ta bramka AND? Musiałbym użyć dwie takie bramki i odpowiednią włączać, w zależności od tego z jakiego interfejsu korzystam??

Reply to
Krzysztof

Użytkownik "Adam Dybkowski" snipped-for-privacy@amwaw.edu.pl> napisał w wiadomości news:e2jc30$g7a$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

[ciaCH]

Przepraszam ,że się wtrocam ale skąd można zdobyć taki bramki wiem że ma Elfa ale oni brrrrrr drogo mają... ,a tak to nie trafiłęm nigdzie w PL w detalu...

Reply to
Saper/nolin11

Krzysztof napisał(a):

Podłączasz do wejść bramki AND sygnały danych UARTu od strony USB (scalak FTDI) i RS232 (MAX), a do wyjścia bramki pin RXD procesora. Jeżeli nie ma transmisji na żadnym interfejsie (lub nie podłączono tam urządzenia/komputera), na obu panuje stan '1' i taki sam na wyjściu bramki. Jeżeli idzie transmisja czyli pojawiają się zera (bit startu itd) - wyjdą też na wyjście tego AND'a. Takie rozwiązanie będzie działać poprawnie dopóki nie wystąpi transmisja na obu interfejsach na raz (USB i RS232).

Reply to
Adam Dybkowski

Saper/nolin11 napisał(a):

W detalu to chyba tylko ELFA. Ale jeżeli w projekcie masz 1 czy 2 bramki to nie jest drogo. Oczywiście bramki doczep przy okazji do innego zamówienia, a nie zamawiaj samych 2 bramek bo zjedzą Cię koszty transportu.

Reply to
Adam Dybkowski

Krzysztof napisał(a):

A po co? Oszczędzasz prąd? [jeżeli jest podłączone USB to stamtąd się zasilaj] To już musisz zapytać PDFa od MAXa, co się będzie działo z pinami po odłączeniu zasilania. W najgorszym przypadku wystawienie '1' na pin niezasilanego scalaka spowoduje pobieranie tamtędy prądu i zasilenie układu przez diodę zabezpieczającą napięciem ok. 0,7V niższym niż podane.

Reply to
Adam Dybkowski

Użytkownik "Adam Dybkowski" snipped-for-privacy@amwaw.edu.pl> napisał w wiadomości news:e2m9ue$dgl$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

to toto ja wiem ze podczepić tylko że oni mają wszystko drogo :/:/:/ No cóż musze sie obejść jakoś... (są jeszcze tranzystory :) )

Reply to
Saper/nolin11

Wed, 26 Apr 2006 01:01:18 +0200, na pl.misc.elektronika, Adam Dybkowski napisał(a):

Gdzieś tam w materiałach FTDI jest też sugestia, żeby użyć PWREN do wysterowania EN ( czy SHDN ) kostki RS - wtedy normalnie pracuje RS a po włączeniu do hosta samoczynnie wszystko przełącza się na usb

Reply to
Jurek Szczesiul

Jurek Szczesiul napisał(a):

Mimo wszystko musisz zapewnić zasilanie FT232 z wewnątrz gdy nie jest podłączone USB albo alternatywnie [i lepiej] zasilać FTDI z USB ale zapewnić przywarcie wszystkich pinów FTDI do masy aby się nie zasilił np. z linii danych. Producent scalaka zważył coś w projekcie i samo odłączenie zasilania I/O nie wystarczy.

Reply to
Adam Dybkowski