usb emulator w sieci ???

wymyœlił już ktoœ urzšdzenie udajšce pamięć USB
a faktycznie udostępniajšce jakiœ zasób w sieci?

chętnie bym coœ takiego podłšczył do telewizora i spišł z domowym NASem...

Re: usb emulator w sieci ???

Belkin robi sieciowego USB huba.
Wpinasz to do Ethernet z jednej strony i uzyskujesz 4 gniazdka
USB i podłšczyć sobie do nich możesz co tam tylko chcesz...
Pytanie czy telewizor takiego huba rozpozna, bo on przychodzi
z driverami do peceta/windows ale nic o telewizorach nie było :-)

Re: usb emulator w sieci ???

Tylko że nie o to chyba chodzi - telewizor ma hosta USB, do którego
wpinasz pendrajwa i oglądasz zdjęcia, a w niektórych telewizorach także
filmy.
Chodzi o to, żeby tego pendrajwa widzieć również przez LAN w komputerze.
Można by to rozwiązać przełączając jakimś przekaźnikiem pendrajwa raz
pod tego huba (i wgrywać wtedy z komputera), raz pod telewizor.
Tak jak pisze autor tego posta - czyli emulowany pendrajw, a w
rzeczywistości widziany udostępniony katalog w komputerze - byłoby
jeszcze wygodniej, z tym, że komputer musi być włączony podczas
oglądania no i ten emulator musiałby emulować także podłączanie i
odłączanie tego pendrajwa po zmianach wprowadzonych z komputera, bo
obstawiam, że inaczej telewizor sobie nie poradzi.

Mirek.

Re: usb emulator w sieci ???

Zrobiłem takie urządzenie. Symuluje pamięć USB a pliki są pobierane
przez LAN. Do oglądania filmów raczej się nie nadaje. Działa natomiast
pokaz slajdów. Nie wymaga żadnego odłączania. Służy do ciągłego,
zdalnego wyświetlania reklam.

Paweł

Re: usb emulator w sieci ???

Może spróbuj takiego kabla? http://www.logilink.eu/showproduct/PC0060.htm

--
Rafał Jeżak
rjezak.(at).gmail.(dot).com

Re: usb emulator w sieci ???
Nie zadziała na 100%. Ten kabel to nic innego jak dwie sieciówki
ethernet (na intefejsie USB) spięte ze sobą po stronie ethernet na
stałe, Po obu stronach usb widoczne to jest jako usb-ethernet adapter. W
środku nawet izolacje galwaniczną ma między komputerami.
Telewizor nie obsłuży takiego adaptera, ma tylko obsługę usb-storage
pendrive...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: usb emulator w sieci ???

Poszukaj na siec Flash drive z czytnikiem kart pamięci i Wi-Fi, gdzieœ się z
tym spotkałem.

Re: usb emulator w sieci ???

NASem...

Na gadżetomani o czymś takim pisali ostatnio:
http://gadzetomania.pl/2010/01/06/pendrive-o-zerowej-pojemnosci-lecz-z-nieskonczonym-potencjalem /

Pozdr
--
Sebastian Rusek

Re: usb emulator w sieci ???

http://gadzetomania.pl/2010/01/06/pendrive-o-zerowej-pojemnosci-lecz-z-nieskonczonym-potencjalem /

o jak pięknie!
dokładnie coś takiego potrzebuje
z tym że nie musi być WiFi, może być Ethernet na kablu

to pieśń najbliższej przyszłości...
ciekawe na ile to wycenią...

Re: usb emulator w sieci ???
http://gadzetomania.pl/2010/01/06/pendrive-o-zerowej-pojemnosci-lecz-z-nieskonczonym-potencjalem /

Podobno 120USD

Re: usb emulator w sieci ???
http://gadzetomania.pl/2010/01/06/pendrive-o-zerowej-pojemnosci-lecz-z-nieskonczonym-potencjalem /

Dlaczego pieśń przyszłości??
http://shop.hsti.com/shop/article_1/WirelessMediaStick%E2%84%A2.html?shop_param=cid%3D1%26aid%3D1%26

Re: usb emulator w sieci ???

http://shop.hsti.com/shop/article_1/WirelessMediaStick%E2%84%A2.html?shop_param=cid%3D1%26aid%3D1%26

dzięki za czujnośc - juz próbuje to kupić - zobacze czy jest opcja wysyłania
do PL

a odpowiadając na Twoje pytanie: "dzisiaj" w odniesieniu do "wczoraj" to
właśnie "najbliższa przyszłość" ;-D

Re: usb emulator w sieci ???
http://shop.hsti.com/shop/article_1/WirelessMediaStick%E2%84%A2.html?shop_param=cid%3D1%26aid%3D1%26

niestety:
"Currently shipping to Canada and USA only.

More countries to follow soon. "

Re: usb emulator w sieci ???
http://shop.hsti.com/shop/article_1/WirelessMediaStick%E2%84%A2.html?shop_param=cid%3D1%26aid%3D1%26

Nie smuć się tak bardzo.
Jak chcesz to mogę Ci pomóc - mieszkam w USA.
Mogę Ci to wystawić na allegro...

Ale kupię to u nich dopiero gdy wygrasz aukcję i wpłyną pieniądze.
Jakos się chyba dogadamy co do napiwku ;-)

Re: usb emulator w sieci ???

dzięki za propozycję
jednak od czasu wstąpienia do unii
każda przesyłka z usa jest "clona"
poczekam jeszcze chwilę - na pewno producent uwzględnił rynek europejski w
planach handlowych

poza tym niepokoi mnie jeden drobiazg:
wymagany jest pecet z windą,
a ja chce to sparować z domowym NASem, który nie jest na windzie...

podejrzewam, że to jest tylko proste przetransferowanie po wifi poleceń
blokowych do peceta
a ten musi odwalać całą robotę tłumaczenia tego na lokalny file system

wtedy może sie okazać że to pracuje tylko z dyskami "lokalnymi" tego peceta
(dostęp blokowy)
i nawet nie obsłuży podmontowanych dysków sieciowych...

a nie tego szukam

tak sobie gdybam tylko
ale nie mam noża na gardle żeby to testować na sobie
bo danych jest strasznie skąpo...
mi nie zależy na wifi - jak pisałem, może być zwykły kabel
i gdzieś się obiłem o ślady informacji że sa takowe dostępne - będę drążyć
temat w wolnych chwilach

pewnie jak sie pojawi łatwy dostęp do tego Sticka to sobie go nabędę
ale nie mam zbytniej chęci poświęcać temu dużo czasu i energii bez gwarancji
że zadziała
tak jak ja potrzebuję

nie mniej jeszcze raz dziękuję za chęć pomocy

Re: usb emulator w sieci ???

Nie ma sprawy...

Pecet z windą może jedynie być potrzebny do zakonfigurowania
tego pendriva do aktualnej sieci wi-fi. Pomyśl - w końcu typowy
pendrive, USB flash, nie będzie mieć takich funkcji...
A więc ja sobie to wyobrażam tak, że wkładasz to do peceta,
ustawiasz SSID, hasła, gdzie ma mapować katalog w sieci itp
a potem możesz wsadzić to już w "głupi" telewizor i pendrive
udaje "zwykłego", głupiego pendriva... Ale mogę się mylić :-)

Nawet jak będzie kabel Ethernet, to wciąż to wymaga jakiejś konfiguracji.
Choćby aby było wiadomo jaki folder sieciowy zmapować jako /root...

:-) nie ma sprawy.

Re: usb emulator w sieci ???

chciałbym, żebyś miał rację!
wtedy kupię to urządzenie na pewno
i to pewnie do każdego posiadanego telewizora z USB

trzeba poczekać na więcej danych...

Re: usb emulator w sieci ???

Na razie nie umiem sobie tej konfiguracji wyobrazić inaczej...
No chyba że konfiguracja urządzenia jest wpleciona w jego
podstawową funkcję jako USB Drive, czyli jest tam widoczny
jakiś plik konfiguracyjny gdzie się wpisuje SSID, hasło itp...
Ale to byłoby małobezpieczne.

Re: usb emulator w sieci ???

jeśli sobie gdybamy
to mogę powiedzieć, że ja bym takie urządzenie zaprojektował do
konfigurowania przez sieć
włączasz do TV
na lapku szukasz nowych sieci
podłączasz sie i przez przeglądarkę
ustawiasz co trzeba
i albo przestawiasz go jako client albo zostawiasz jako acces-point

ale to tylko gdybanie...

Re: usb emulator w sieci ???

Acha, tylko że jak wróciłbyś z przestawionego na client
do trybu access-point w celu rekonfiguracji?
No i gdyby on działał jako access-point i umożliwiałby
konfigurację przez sieć przez wystawienie nowego SSID to
czemu mieliby ograniczać sprawę do komputerów Windows?
Jeśli ograniczają do Windows to mi to mówi, że mają jakiś
specjalny driver służący do konfiguracji i nie napisali jeszcze wersji
pod makówkę lub linucha czy innego iphone/win_ce/droida.

Site Timeline