Urządzenie do inwentaryzacji drzew i budynków z zewn ątrz - Page 2

Re: Urządzenie do inwentaryzacji drzew i budynków z zewnątrz
 > Użytkownik "Robbo"

Mam encoder 5000 imp./obr. W autocadzie narysowałem odcinek o długości 10
metrów o wierzchołkach A i B. Następnie z wierzchołka A wyprowadziłem drugi
odcinek też o długości 10 metrów, o wierzchołkach A' i B', ale pod kątem ok.
1/14 stopnia (5000 / 360) względem odcinka pierwszego. Współrzędne A = A'.
Odległość między B a B' wyniosła ok. 3mm.

Dla odcinków o długości 50 metrów, odległość między B a B' wynosi 62mm.

Re: Urządzenie do inwentaryzacji drzew i budynków z zewnątrz

Użytkownik "Robbo"

Pisałeś o 60 m wcześniej.

Robert

Re: Urządzenie do inwentaryzacji drzew i budynków z zewnątrz

To tak w przybliżeniu. Może być zasięgi 50m.
Dla 60m, odległość między B a B' to 75mm.

Ten mój encoder jest programowalny. Można go zaprogramować na max. 8000
imp./obr. Wtedy dla 60m, odległość między B a B' to 48mm.

Re: Urządzenie do inwentaryzacji drzew i budynków z zewnątrz

Użytkownik "Robbo"

Licząc średnio 2 s na pomiar, to zejdzie godzina w jednym punkcie.
Tu coś podobnego.

http://www.youtube.com/watch?v=Xcf-3nEQ4Dg&feature=related

Robert

Re: Urządzenie do inwen taryzacji drzew i b udynków z zewnątrz

GPSy używane w rolnictwie mają dokładności rzędu 10 cm, oczywiście z
sygnałem korekcyjnym. Do tego co potrzebujesz wystarczy ruchomy
odbiornik z przyciskiem - zapamiętaj moją pozycję ;)

Twój pomysł jest ,,genialnie prosty'' ale obawiem się, że koszty
opracowania stabilnego systemu wcale nie będą znacząco różne od
kosztów, szczególnie w ro
--
Grzegorz Krukowski

Re: Urządzenie do inwen taryzacji drzew i b udynków z zewnątrz
On Thu, 23 Feb 2012 16:42:15 +0100, Grzegorz Krukowski

O! Wysłało mi się za szybko ;)

Zbieranie automatyczne będzie prostsze, tylko potem większym problemem
będzie obróbka tych chmur punktów zrobionych z różnych lokalizacji.

A pomyśl, czy nie sprawdziłbysię dalmierz laserowy na obrotowej
podstawce z możliwością zapisu odległości i kąta podstawy. Do tego
lunetka celownicza abyś wiedział w co celujesz i ... dyktafon. A teraz
drzewo 15 i pach, a teraz drzewo 16, pach.
--
Grzegorz Krukowski

Re: Urządzenie do inwentaryzacji drzew i budynków z zewnątrz

Takie coś, jeśli nie jest za drogie, było by idealne.
Siedzę z moim problemem na forum dyskusyjnym dla geodetów od pół roku i tam
wszyscy twierdzą, że dokładność 10cm da mi sprzęt za 20 tysięcy złotych
(przy czym nie ma gwarancji, że będzie odbierał sygnał z GPRS/nadajników
naziemnych przy zalesionej działce).

R.

Re: Urządzenie do inwentaryzacji drzew i budynków z zewnątrz
MoBF%esz B6%ciB1%gnB1%E6 coB6% od nich. WidaE6% BF%e majB1% to opanowane=
 :)
SzczegF3%lnie budynki ale i otwarte przestrzenie.

http://www.3deling.pl/2010/10/inwentaryzacja-laserowa-slupow-elektrycznyc =
h/

Pozdr. PK.

Re: Urządzenie do inwentaryzacji drzew i budynków z zewnątrz

Już kiedyś byłem na tej stronie, szukając jakiegoś rozwiązania dla mojego
problemu. Efekty uzyskiwane przy użyciu takich skanerów są niesamowite.
Natomiast cena takiego skanera, a nawet używanego przez nich tachimetru są
wysokie.

R.

Site Timeline