urządzenie sterujące włączeniem wyłą czeniem prądu - Page 8

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Fakt, że łatwiej o takie z USB niż z RJ45. I to nie tylko sterowanym
napięciem 5V z USB, ale normalnie. Tych jest od groma, kilka razy
były tu podawane linki do sklepów. Ale taką z ethernetem też kiedyś
spotkałem. A jak nie listwa, to sterownik na szynę DIN -- dzisiaj był
podawany link (ten od Siedmiu Bram).

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączenie m prądu

Ja nie mogę znaleźć ani takiej z Ethernetem ani z LAN.
Czy możesz mi podać linka choć do takiej listwy sterowanej z USB?

Nie widzę... na tej grupie?

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Wiatraczek w guglownicy dobrze odkurzony?

Indagowany gugiel wyrzuca na pierwszej stronie firmę http://www.pwrusb.com
Wygląda dość egzotycznie, teksańska jakaś, nawet nie piszą jak to kupić.
Ale widywałem w nornalnych sklepach on-line, a p. Waldemar Krzok zapuszczał
tu kiedyś linki do supermarketowych źródeł, niemieckich zdaje się. Jak go
ładnie poprosić, to może powtórzy. Albo samemu poszukać w archiwum.

Na tej, nawet w tym wątku, nie trzeba głęboko w archiwach gmerać.

http://tanieogrzewanie.istore.pl/pl/przekaznik-programowalny-sterownik-plc-uklad-szr-sterowanie-przez-internet.html

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączenie m prądu

Według mnie to nie są rozwiązania efektywne ekonomicznie.

http://tanieogrzewanie.istore.pl/pl/przekaznik-programowalny-sterownik-plc-uklad-szr-sterowanie-przez-internet.html

Ok.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

http://tanieogrzewanie.istore.pl/pl/przekaznik-programowalny-sterownik-plc-uklad-szr-sterowanie-przez-internet.html

Jeśli to jest OK (ekonomicznie), to tamto panawaldkowe tym bardziej.
O ile dobrze pamiętam, to było jakieś drobne kilkadziesiąt euro.
Tyle że na USB. I w ogóle tylko listwa, a nie porządny klocek na szynę.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączenie m prądu
http://tanieogrzewanie.istore.pl/pl/przekaznik-programowalny-sterownik-plc-uklad-szr-sterowanie-przez-internet.html

Wyciągasz jakieś absurdalne wnioski - gdzie ja napisałem że to jest
OK pod względem cenowym? Przyznałem Ci rację że był link podany,
tylko tyle mi udowodniłeś. Jestem pewny że i 40 euro to za dużo na
klikanie lampką i sam zrobi coś dużo, dużo taniej na ATTiny i przekaźniku.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

To ja miałem coś udowodnić? Albo wyciągać jakieś wnioski? Nie wiedziałem.
Myślałem, że chodzi tylko o pomoc w odnalezieniu namiarów na sprzęt.

Gdybym akurat potrzebował klikać lampką i mógł to bez wysiłku zrobić
za 40 euro, to bym się za niczym innym nie rozglądał. Ale nie chcę
innych zmuszać do tego samego.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Napisz ile chcesz wydać i jakie są twoje umiejętności w dziedzinie
elektroniki i elektryczności.
Możesz wydać z 800 zł na prosty sterownik PLC będący gotowym urządzeniem
mogącym sterować urządzeniami (aczkolwiek raczej nie 10 A - trzeba by
dać dodatkowe przekaźniki czy styczniki). Piszesz dla niego program w
prostym języku drabinkowym a polecenia z komputera wysyłasz przez RS485
czy RS232.
Możesz też za kilkadziesiąt zł kupić jakąś gotową płytkę na
mikrokontrolerze np AVR. zobacz w sklep.avt.pl
Pierwszy z brzegu przykład akurat na BT:
http://sklep.avt.pl/p/pl/493940/blue+relay+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html
Ten drugi rodzaj rozwiązań jest raczej dla hobbystów nie bojących się
eksperymentować i do własnych zastosowań.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wy łączeniem prądu

10A.

Dowolny? No to wystarczy tranzystor+przekaźnik podłączony do portu LPT.
Reszta to sprawa oprogramowania.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wy łączeniem prądu
10A.
http://www.obdev.at/products/vusb/powerswitch.html
Tylko dorzucasz przekaĹşnik zamiast LEDa.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Jeśli kogoś zadawala hardware na USB, to może użyć klawiatury.
A właściwie samej płytki z chipem i kabla. Są trzy diody, są
programy do mrugania tymi diodami. Koszt zerowy.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

I przy ładowaniu BIOSa mruga tymi diodkami podczas inicjalizacji klawiatury.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Czasem to jest zaleta, czasem wada.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Przy sterowaniu urządzeniem o dość dużej mocy, przypadkowe załączenia
urządzenia nie są zaletą.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Dlatego ktoś może uznać za cenne kontrolne załączenie w czasie rozruchu
systemu. Te diody w klawiaturze też migają tylko po to -- nie ma to nic
wspólnego z inicjalizacją samej klawiatury, kalwiatura wpinana do
pracującego komputera nie miga.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Tia, cenna właściwość, że przy restarcie komputera, sterowany nim
maszyna zaczyna nagle jechać. Robiłeś ty kiedyś jakieś
urządzenie/maszynę sterowane z komputera?

Te diody w klawiaturze też migają tylko po to -- nie ma to nic

Co nie zmienia sytuacji ze po np restarcie (np. na skutek chwilowego
zaniku napięcia albo przez watchdoga) takla klawiatura będzie migać.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Takiego co go trzeba w czasie pracy restartować? Nie.

Tak to zostało zaprojektowane. W celach diagnostycznych.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Nie trzeba resetować, tylko należy uwzględnić, że może wystąpić restart.
Chociażby na skutek zakłócenia czy chwilowej utraty zasilania. Rozumiem,
że nie robiłeś takich urządzeń.

I dlatego nie ma sensu, mając tego świadomość, upierać się aby ten
sygnał wykorzystać do sterowania czymś odpowiedzialnym czyli
odbiornikiem o mocy 2kW.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Sam z siebie?

Nie, takich nie. Trochę bym się wstydził.

Pomiar odpowiedzialności w kilowatach? No no, ciekawa koncepcja.
Warto jakoś to rozwinąć, publikacja, grant badawczy -- trzeba o tym
pomyśleć. Natomiast systemy, w których przy starcie są włączane
testowo odbiorniki, to ja widziałem nie tylko w klawiaturach.
Dobrym przykładem może być oświetlenie w teatrze -- łączna moc
wszystkich lamp, to nie dwa, a setki kilowatów.

Nie upieram się, że zawsze i wszędzie ma być tak samo. Nie twierdzę
też, że zawsze i wszędzie do sterowania odbiornikami mocy należy
używać starych klawiatur USB. Ale jako proste DIY -- czemu nie.

A, jeszcze jedno. Ktoś tu pokazywał listwę zasilającą ze sterowaniem
przez "dumb USB", czyli napięciem 5V. Zdarza się hardware (PC),
w którym da się programowo wyłączać zasilanie portów USB. W takim
przypadku listwa może zapewnić sterowanie pełną gębą.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

2KW może coś zjarać ( jeśli to grzałka) lub rozwalić jeśli silnik. Nie
robiłbym tego na LPT.