urządzenie sterujące włączeniem wyłą czeniem prądu - Page 7

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Myslę że jak się komuś pluje w twarz "bzdury" to można choć troche je
precyzyjniej określić. Tak żeby się dalo odnieść. Inaczej to inwektywa
na poziomie podłogi politycznej na która można tylko wzruszyć ramionami.

Czy ja gdzieś twierdze które błedy są ważniejsze od innych? Masz jakieś
massage-id? Śmiem natomiast wierdzić że pewien zbiór błedow można
wyeliminować poprzez *nie* używanie gównianych języków. To całkiem spory
zbiór.

Jasne. Super.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

To dołożę kolejną na tym samym poziomie: trzeba wiedzieć do czego służy
"References" i umieć zrobić z tej wiedzy użytek.

Nie, to ja tak twierdzę.

Aż tak bardzo lenistwa nie mam zamiaru wspierać.

Cóż z tego, jeśli samo użycie jakiegoś języka może być aż tak dużym
błędem, że nie równoważy to błędów które ów język może wyeliminować?

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

EOT.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
A moze jednak. Sebastian ma racje iz uzywanie PC nie systemem
operacyjnym ktory nie jest RT, z programami z jezyku ktory tez RT nie
wspiera do bezposredniego sterowania obiektow jest karygodne. Nawet
jesli to tylko wyswietlacz i nic zlego nie ma moze sie stac w/w
postepowanie rodzi/promuje zle nawyki.

To jest temat na inna dyskusje, nowe problemy a ktorych wspominasz
faktycznie bardzo czesto sa wynikiem nieodstateczego poziomu wiedzy czy
lenistwa. Swoja droga mozesz doprecyzowac jakie to jezyki i co jest
przeciw ich stosowaniu ?

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
Mamy w korytarzu powieszony LCD na HD44780 wyświetlający dużo różnych
informacji. Do lcd jest przylutowany tiny2313 + max232 i całość po
serialu jest połączona do PC.

120 firmware.cpp //obsługa USARTa i wyświetlacza
18 /home/michoo/pogoda.pe // pobieranie z internetu aktualnej prognozy
pogody
52 /home/jarek/lcd2.pe // zbieranie wszystkich danych do kupy i
wysyłanie do wyświetlacza linia po linii z odpowiednimi opóźnieniami

Jaki sens miałoby rzeźbienie tych 2 skryptów w innym języku? Ile by zajęły?

Jak bym robił frezarkę CNC, czy inne sterowanie prasą to też bym to
pewnie tak zrobił - mały uC, który dba o poprawność działania (zapewnia
bezpieczny protokół) i kod w czymś w czym się szybko pisze do obsługi po
stronie PC.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączenie m prądu

Ja bym to zrobił tak.
Wykorzystać pin TXD z COMa (jak nie ma z tyłu PC-ta to są przejściówki
USB/COM).
Ale żeby uniknąć wszelkich problemów typu, że po rastarcie nie wiadomo co
się dzieje to przekaźnik bym włączał nie stanem, a sygnałem.
Wysyłać w pętli 0x55 a między pinem TXD a  przekaźnikiem wstawić
kondensator, dwie diody, drugi kondensator i za tym opornik na bazę
tranzystora (i jeszcze jedna dioda na cewkę przekaźnika).
P.G.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączenie m prądu

Zgaduję, że dawno nie kupowałeś komputera?
Przejdź się do sklepu i pooglądaj nowe pecety od tyłu...

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Ale tutaj nie jest potrzebny pecet, tylko pstryczek-elektryczek.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

A musi być wbudowany?
http://allegro.pl/przejsciowka-adapter-usb-na-lpt-centronics-ak12-i1793575704.html

Pytający nie określił co tak naprawdę ma na myśli.
Jeżeli pisząc o "mikroprocesorze" miał na myśli mikrokontroler, to
użyłbym takiego z większą obciążalnością portu wyjściowego, albo użył
tranzystora na wyjściu.

Jeżeli "mikroprocesor" to pecet, to np. coś takiego gotowe:
http://www.whelectronics.multimedia.shop.pl/karta-przekaz%C3%B0%C2%90nikow-optoilozacja-p-1.html?cPath21 %

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

http://www.whelectronics.multimedia.shop.pl/karta-przekaz%C3%B0%C2%90nikow-optoilozacja-p-1.html?cPath21 %

To coś ma USB, więc nie musi ograniczać się do kontaktów z pecetami.

A tak przy okazji -- wczoraj nagle i na szybko musiałem kupić płytę
główną. Chciałem, by była w miarę nowoczesna, więc wybierałem takie,
co mają USB3, choć nawet nie zastanawiałem się po co mi to. Płyta ma
RS-232 i LPT. W postaci złącz, wystarczy dokupić kabelki i wyprowadzić
z tyłu.

W dokumentacji płyty napisali, żeby NIE podłączać klawiatur do gniazd
USB3, bo nie będą działać jak należy. No to podłączyłem. Efekt jest
taki, że BIOS jej nie widzi i nie błyska lampkami przy starcie. Ale
w systemie klawiatura pracuje już normalnie. Czyli do czegoś się to
USB3 przydaje -- do sterowania pstryczkeim-elektryczkiem przez starą
klawiaturę jak znalazł.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

http://allegro.pl/przejsciowka-adapter-usb-na-lpt-centronics-ak12-i1793575704.html

O, taki wynalazek akurat nie zadziała gdy będziesz chciał sterować jedną
linią wyjściową (podobnie jak z takim adapterem nie działają poprawnie
programatory mikrokontrolerów).

To już rzeczywiście lepiej kupić gotowy konwerter USB-RS232 (10 zł?) i
podpiąć się do linii TXD. Zresztą niech no wątkotwórca w końcu określi
wymagania i budżet - może dla niego dużo prościej jest kupić np. złożony
kit AVT z 8 przekaźnikami sterowany przez Ethernet.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Albo jakieś inne urządzenie na USB. Niedawno kupiłem kamerę USB.
Za niecałe 10 zł plus VAT. Poza samą kamerą i mikrofonem, które
to ustrojstwa tym razem nie będą nam potrzebne, w obudowie jest
jeszcze dioda świecąca. Ją można zapalać i gasić z poziomu
komputera. Wystarczy więc podłączyć do niej tranzystor i przekaźnik.
Napięcie 5V do przekaźnika jest już na miejscu.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Tia, a teraz idź do sklepu i znajdź przekaźnik sieciowy sterowany 5V.
Powiedzmy tradycyjnie na 16A.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
Pod lampą wisi wyprodukowany przez Omron na 10A. To 16 Pewnie też będzie
w ofercie.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Zacząłem wpisywać w google "przekaźnik 5v", sam dokończył "230v" i na
pierwszym miejscu wsakazał sklep wysyłkowy z przekaźnikiem sterowanym
5V na 400V/16A. Za 9,90 PLN brutto.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
Hello Adam,

A jaki problem przetworzyć te 5V z USB na 12V? 2.5W powinno wystarczyć
nawet na duzy przekaźnik...

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

W Farnellu jest 48 typów takich przekaźników w cenie od 5,50 zł/szt.
http://bit.ly/pIUEfA

Poza tym RM96 z Relpolu AFAIR stosowałem w takiej wersji.

Pozdrawiam,
Michał

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączenie m prądu

Zaciekawiłeś mnie - co to takiego taka listwa?

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu

Taki przedłużacz.

Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączenie m prądu

Jakieś konkrety podasz? Producent? Model? Link do sklepu online?
Bo ja widziałem tylko takie, co gniazdko RJ45 wprawdzie mają,
ale tylko do odgromienia, surge protector a nie do sterowania
zasilaniem przez LAN... to zasadnicza różnica.

Site Timeline