UPS - pobór prądu / żywotność ogniw

Witam serdecznie,
Pytanie dotyczy UPSa - niby pl.comp.pecet, ale bardziej
mi podchodzi pod tą grupę...

Model: APC UPS APC SMART-UPS 1500VA (SUA1500I)
Moc czynna [W]:     980
Moc pozorna [VA]:     1500
Napięcie wejściowe:     230
Napięcie wejściowe (zakres):     160 - 286V
Napięcie wyjściowe:     220
Kształt przebiegu sinus:     Sinusoida przybliĹźona

http://www.apcc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=sua1500i
http://www.neo24.pl/index.php?target=products&product_id=-4914041&aff_id10%1372

Mam dwa pytania:

- przy pracy standardowej (bez częstych przełączeń...) ile
taki UPS pobiera dodatkowo prądu? Jak można wyliczyć
nadwyżkę energii?
- jaka jest żywotność takich ogniw ołowiowo-kwasowych?
  Chodzi mi o to, ile taki UPS poĹźyje, Ĺźeby chociaĹź te 50% zachował...

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,
mam podobnego upsa, i będąc u mnie dostał w zeszłym tygodniu dwie nowe
batrrie, teroetycznie po 20Ah każda. przytargałem też licznik energii,
taki normalny montowany kiedyś razem z bezpiecznikami. Mierząc ilość
energii czymś takim mam pewność ze wskarze ten parametr za który ja
płace energetyce. Tyle tylko ze  jeszcze tego nie podłączyłem, a miałem
zamiar wykonać test długoterminowy. jak masz jakieś propozycje dotyczące
mojego zestawu - pisz - przeprowadze krĂłtsze testy.
stare akumulatory przetrwały 5 lat. tyle tylko ze ten ups zawsze robi
test pracy na akumulatorach przy starcie. wiec najprawdopodobniej było
tak, ze moje akumulatory nie zważajac na pojemność nie dawały już
takiego prądu jak UPS wymagał, ale 50% pojemności mogły mieć. sęk w tym
ze je zabiłem próbując reanimować.
Tak czy siak wytrzymają Ci aumulatory 3 do 5 lat - raczej nie wiecej.

ToMasz

Re: UPS - pobór prądu / żywotność ogniw

Jeśli dobrze pamiętam, dawno mierzyłem, to APC Smart 1000 pobiera
około 20W dodatkowo (tj. tyle ciepła wydziela). 1500 nie miałem,
ale podejrzewam, że podobnie.

a.

Re: UPS - pobór prądu / żywotność ogniw

Mój 1400 w trybie czuwania bierze około 22W ale nie wiem jak sie do tego ma
fakt że aku są już starusienkie z dużym samorozładowaniem.

Marek

Re: UPS - pobór prądu / żywotność ogniw

Fabrycznie ma napięcie wyjściowe 230V ale można je specjalnym softem
ustawiac na inne.
Za pomocą tego softu możesz dopasowac do tego UPSa nawet pojemniejsze
akumulatory. Oczywiście nie zmieścisz ich wtedy w obudowie.

Marek

Re: UPS - pobór prądu / żywotność ogniw

Można podyskutować o każdym parametrze ;-)

... mimo wszystko dzięki za zainteresowanie :>