UPS Elektroman 500

Mam taki stary UPS. Jest zaprojektowany jeszcze do sieci 220V.
Od czasu gdy energetycy podniesli napięcie z 220V do 230 zdażało mu się zbyt
często przechodzić na pracę z akumulatorów po wykryciu zbyt dużej wartości
napięcia i UPS trafił pod stół. Ostatnio znalazłem dla niego zastosowanie
ale pasuje go przystosować do napięcia 230V. Schemat jest niedostępny, byc
może ktoś ma schemat albo może nawet podpowiedzieć które rezystory zmienić?

Marek

Re: UPS Elektroman 500

Może nie najtaniej, ale bezinwazyjnie:
Transformator o mocy ~20x mniejszy od mocy UPSa i napięciu wtórnym ~10V
Pierwotne normalnie do sieci, wtórne w szereg z siecią - oczywiście w
odpowiedniej fazie z siecią - odwrotne podłączenie podniesie napięcie o 10V.
Dalej już chyba jasne :-)

--
Desoft

Re: UPS Elektroman 500

Nooo jest to napewno jakiś sposób ale w ostateczności z powodu strat na
grzaniu trafa.
W przypadku pełnego obciążenia 20W idące w straty to jednak sporo.

Marek

Re: UPS Elektroman 500

Jak ci to wyszło?
Pomysł niegłupi z tym trafem, ale chyba łatwiej i taniej coś
'przeregulować'.
--
Pozdr
EM

Re: UPS Elektroman 500

Taniej licząc tylko części - tak. Licząc czas i wiedzę. Niekoniecznie.
Łatwiej raczej nie, bo ciężko o dokumentację UPSa.
Kwestia wiedzy. Podałem jeden ze sposobów, skuteczny, i jak na razie
_jedyny_ :-)

Kiedyś został nam (w firmie) darowany faks. Zasilanie 110V, więc miał
olbrzymi transformator. Po otworzeniu i przeanalizowaniu kawałka płytki
okazało się że wystarczy kawałek przewodu do zmiany na 220V.
Podobnie tutaj, wystarczy przeanalizować kawałek płytki i UPS pogodzi się z
230V.

--
Desoft

Re: UPS Elektroman 500

Póki co, tak narazie zrobiłem. Działa. Akurat miałem walające się trafo
230/10V. Może kiedyś przysiądę się do elektroniki w tym UPS.
Oczywiście 20W o których wspomniałem to mój błąd gdyż jakoś tak w głowie mi
świtało te 500W i nie wiem jak mi przyszło do głowy taklie straty .

Dziękuję
Marek

Re: UPS Elektroman 500

Chyba coś koledze się pomyliło?
Nie 100% ale tyle ile ma strat tzn ok 10-20% z 20W.
tzn 2-4W.
--
pzdr, j.r.

Site Timeline