ładuje akumulatora

Witam.

Mam problem z ups'em apc cs500. Kupiłem go na allegro za dość okazyjną cenę...i okazało się, że o ile podtrzymanie działa, (dopóki bateria jest naładowana) to samo ładowanie baterii już nie. Napięcie na akumulatorze kiedy podłączone jest zasilanie jest takie samo jak na akumulatorze bez obciążenia. Z tego co wyczytałem, ups powinien uruchamiać się bez baterii - ten gdy podłączony jest do sieci bez akumulatora nie chce się włączyć.

Przekaźniki sprawdziłem - są dobre, nie widać fizycznie uszkodzonych (zwęglonych) elementów, bezpieczniki są dobre...

pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc:)

Reply to
bdronka

Użytkownik "bdronka" snipped-for-privacy@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgbd59$o8g$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

U mnie jak nie ładował CS500 to leżała przetwornica w obudowie 8nózkowej chyba TNY256. Ta przetwrnica jest tylko do zasilania scalaka w obudowie TO220 (nie pamiętam typu) odpowiedzialnego za ładowanie akumulatora . Schemat znajdziesz na elektrodzie. Części łatwe w zdobyciu i tanie.

Marek

Reply to
marko1a