"uniwersalny zasilacz laptopowy", zap

Po prostu ręce uszy i inne członki opadają. Zasilacz do laptopa uniwersalny - ale z takich "teoretycznie lepszych"

120W 15-20v 6A 22-24v 5A, wyjście usb 5v 2A.
w pronoxie (index 19335), aczkolwiek bywa ich wiele w różnych miejscach. Wszystko wydawało by się super, nawet obciążenia dobrze znosi i trzyma napięcie, tyle że jakiś złośliwy wsadził do zasilacza laptopowego wentylatorek rozmiaru 2.5cm i 8000RPM, który wyje jak dusza potępiona. Powiedziałbym "ok - widocznie ktoś stwierdził że jest potrzebny". Ale nie! Wentylatorek wyje, tyle że oprócz kratki na wentylatorek - nie ma _żadnego_ innego otworu w obudowie. Nie ma _żadnego_ przepływu powietrza. Jeszcze bym od biedy pomyślał "ktoś dobrze zaprojektował a kto inny spieprzył bo dał złą drugą połowę plastikowej obudowy" - ale nie ma mowy

- obudowa składa się z góry i dołu, kratka wentylatorka zawiera się częściowo w górnej a częściowo w dolnej pokrywce, więc ktoś projektując obudowę zaprojektował ją tak z jedną kratką. I nigdzie indziej żadnego otworka, nawet małych nacięć... No chyba że konstruktorowi chodziło o zachowanie podciśnienia w obudowie? :| FUT na pl.comp.pecet i pl.misc.elektronika, ku przestrodze...

Reply to
BartekK

Oj nie doceniasz kunsztu inżynierskiego zawartego w tym wynalazku. Patrz: jak masz wentylator dajmy na to w kiblu, to co on ma robić? Wyciągać śmierdzące powietrze, tak? Tak! A ponieważ natura nie znosi próżni, na miejsce jednego powietrza ma napływac inne i po to jest kratka w drzwiach od kibla. Tu mamy wiatraczek, który co ma wyciągać? Ma wyciągać ciepło z obudowy. A ponieważ natura nie znosi próżni, na miejsce wyciągniętego ciepła co by tam wlatywało, gdyby były otworki? Myślu myślu myślu... BINGO! Inne ciepło. Więc po co? Niech sobie lepiej ta próżnia będzie... ;-)

Jarek P.

Szybciej byś wywiercił parę otworów niż potrzeba było na napisanie tego postu.

Ja też w zasilaczu laboratoryjnym zakupionym w TME założyłem wyłącznik bimetaliczny na wentylator bo po co ma chodzić gdy pobieramy mały prąd? I się nie chwalę

W zmywarce mialem kabel zasilający o długości 1m, - nie sięgał do gniazdka na ścianie.

W zasilaczu LAB z NDN musiałem założyć potencjometry wieloobrotowe do reg napięcia bo trudno było ucelować np 5,00V

mógłbym tak wymieniać dalej

Takie teraz życie. Inżynier = debil bardzo często. Każde urządzenie trzeba rozkręcić po zakupie, sprawdzić czy wszystko jest w porządku i ewentualnie przerobić (jeżeli się na tym znamy oczywiście)

Leszek

Reply to
Leszek

Leszek pisze:

A co z gwarancją?

Reply to
Kamikazee

Kamikazee pisze:

A gwarancja bye bye na wakacje jedzie...

Reply to
Norbert

Podejrzewam, że Leszek woli poświęcić gwarancję dla ograniczenia zagrożenia pożarowego. Z drugiej strony mamy zalew tanich/dobrych produktów i jakoś nie słychać o nieszczęściach z tym związanych.

Reply to
Darek

skutecznosc wentylatora jest wyzsza gdy "dmucha" a nie "ciagnie", konstrukcja w ktorej powietrze zaciagane jest do wewnatrz szczelinam bardziej sie kurzy co dodatkowo pogarsza przeplyw powietrza.

Reply to
PAndy

A co z gwarancją?

Gwarancja niczego ci nie gwarantuje Odpowiedź serwisu będzie że ten typ tak ma i sprawa zakończona. Ja prowadzę serwis więc gwarancja nie jest dla mnie jakąś wielką atrakcją Miałem kilka przypadków w życiu że musiałem skorzystać z usług serwisu i za każdym razem wspomnienia miałem niezbyt miłe więc wolę sam naprawić gdy się coś zepsuje

Leszek

Reply to
Leszek

Kamikazee pisze:

Gwarancji to teraz nawet duże firmy nie dają np nokia. :)

Reply to
xymax

I tu sie mozesz mylic - pomijajac wycie, to taki wentylatorek umozliwia transfer ciepla z malutkich elementow w srodku do wielkiej obudowy.

Ale to lepiej umieścić go wewnątrz - niech miesza powietrze a nie w dziurze w obudowie. Byłoby ciszej i skuteczniej a tak - pozostają tylko jakieś minimalne ruchy powietrze wynikające z odśrodkowego działania łopatek.

Acha, a to co jest:

Pszemol

Leszek pisze:

No i wykrakałeś:P Zasilacz padł. Poszła dioda prostownicza za trafkiem, poszedł uc3843b po stronie pierwotnej, po wymianie - cwirka tylko, jeszcze coś mu leży chyba...

Reply to
BartekK

Albo pracuje dla szefa - debila. Takie życie.

Mirek.

Reply to
Mirek

Może faktycznie nie jest potrzebny, ale marketingowcy stwierdzili, że zasilacz z wentylatorkiem (łał!) będzie się lepiej sprzedawał, no to go wstawili. A drugiego otworu - nie, bo po co ma się kurzyć.

Mirek.

Reply to
Mirek