umarl TDS540

Hej poszukuje schematu plyty zasialcza do mojego TDS540 pewnego dnia, po transporcie, po prostu nei wlaczyl sie.. Serwisowac sie tego chyba juz nie oplaca, bo od razu wymienia cala plyte i zazycza sobie z 1..2kpln Znalazlem usmazony tranziak w przetwornicy STBY + peknieta diode obok (transil), tak wiec wiem co jest przyczyna.. Podlaczylem zewn zasialcz 16V zamiast, no i jak wciskam POWER to przekaznik pyka w zasilaczu.. okazuje sie ze SG3525 dstaje zasilanie, tylko cos mu blokuje wejscie zezwalajace.. po odlaczeniu komparatora, ktory blokuje je, oscyloskop startuje, ale na glownej plycie na wyswietlaczu zapala sie E. wydaje mi sie ze brakuje jakiegos napiecia..maja one jakies pozanizane wartosci..np 1V, 2V (bez obciazenia)

uszkodzeniesugeruje, ze zasialcz STBy zanim umarl, usmazyl cos jeszcze..podlaczone do neigo sa w zasadzie same komparatory i kontroler jak nie znajde scheamtu, to bede musial rozrysowac plytke kontrolera zasilacza (upeirdliwe to jest jednak) lub na dzien dobry wymeiniete scalaki - raptem kilak szt, serii LM339,259 Nie mam nawet dostepu do Emule, zeby zarzucic szukanie.. Poratujecie? Pozdr Greg

Reply to
Greg
Andrzej Kamieniecki
Reply to
Andrzej Kamieniecki

uff...TDS dziala.. siadlem i rozrysowalem plytke kontrolera zasilacza...i okazalo sie ze on sprawdza takze napiecie ujemne na wyjsciu flyback'a - i o tym napieciu nie pomyslalem...dzis podlaczylem zasialcz symetryczny i smiga.. te stby jest zrobione na jakims dziwnym MJE8501 czy czyms podobnym - klasyczny samowzbudny na 1 tranziaku. Nie wiem po co uklad kontrolera zasilacza glownego, sprawdza amplitude ujemnych szpilek na wyjsciu flybacka zasilacza pomocniczego..i to robi dwuetapowo... sa 2 komparatory..jak napiecie osiaga 1 wartosc - to generowany jest blad na wyjsciu przetwornicy, a jak osiaga 2 wartosc, to blokowany jest caly zasilacz...i odblokowac mozna wylaczajac go z sieci (siedzi tam przerzutnik D) Szczegolnei ze to ujemne napiecie nei jest do nieczego poza tym uzywane (z jednego uzwojenia za pomoca 2 diod sa wytwarzane 2 napiecia) Czyzby zabezpieczenie przez przeciazeniem? napiecie dodatnie nei jest monitorowane.. co ciekawe przetwornica STBY zasila jeszcze kontroler PFC, tak wiec uruchomialem oscyla bez PFC:)

Jedyny problem jaki pozozstal, to znalezc zamiennik dla tego MJE8501, bo BUT

11a chodzi chwilke i pali sie..no ale to drobazg, coz wykombinuje..jakis dobiore. Pozdr Greg
Reply to
greg

:) ciesze sie, tek to krwiopijcy - chcacy mase kasy i olewajacy klientow :) - tak, tak wiem co mowie a do tego sprzedaja czasem fatalne badziewie za kupe kasy.. widac M$ zrobil swoje... pzdr i gratuluje

Reply to
PAndy
Reply to
Andrzej Kamieniecki
Reply to
Andrzej Kamieniecki

Ma za małe VCEO, znalazłem propozycję, aby użyć BU508A

Reply to
pisz_na.mirek
Reply to
Andrzej Kamieniecki

Bo to droga kupa :-)

bp, nmsp

PS: Ale z ichnich oscylkow ja jestem zadowolony.

Reply to
jerry1111
Reply to
Andrzej Kamieniecki

Postawmy pytanie inaczej, czy _kupy_ innych producentow sa wieksze? ;-))

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

jako

Strzal bardzo dobry...

Reply to
PAndy

jako

jeszcze

Pozstawmy sprawe tak - niewielu producentow robi takie programy - to nie oznacza ze program za kilka/nascie tysiecy $ ma: nie dzialac wcale/dzialac czasami/dzialac zle...

Reply to
PAndy

U¿ytkownik "PAndy" napisa³ w wiadomo¶ci news:d6cf5f$88q$ snipped-for-privacy@news.onet.pl... [ciap]

aaa to nie do koñca Tektronix