umarł mi transformator elektroniczny, taki tam lament do księżyca....

witam

prawie dwa lata temu, pomagałem w przeróbce nocnego oświetlenia wystawy
sklepowej. Stare świetlówki zostały zastąpione lampami diodowymi 12V.
Napięcie z 230V na 12V przerabiał tak mały płaski "transformatorek"
elektroniczny. Zadanie miał łatwe, bo chyba był projektowany na 50W a
obciążony był ok 20W.
Równolegle został postawiony zasilacz  PC ATX, który działał non stop,
zasilając parę odbiorników również diody łącznie też parędziesiąt wat.
Tyle że zasilacz działał non stop!
No i jak wiadomo już z tytułu padł ów elektroniczny transformator.
PRoblem taki, że trzeba było godziny czasu pracy żeby się do dziadostwa
dostać, potem sztuk cyrkowych aby zdiagnozować uszkodzenie i wymontować
wrzoda z instalacji. po otwarciu wszystko ładne, tylko plecki jednego
tranzystora jakby matowe. Tak się zgrzał ze aż cyna mu się stopiła?
W sumie nie ważne. Powiedzcie mi proszę, tak z praktyki, dać tam zwykły
transformator czy kupić następny elektroniczny? Może polecicie jakiś
model który nie padnie. Najchętniej wpakowałbym tam... zasilacz do PC
ale za duży jest cholera jasna....

ToMasz

Re: umarł mi transformator elektroniczny, taki tam lament do księżyca....

Jak dasz zwykly, porzadnie zrobiony, to juz wiecej wyciagac go nie bedziesz
musial. A elektroniczny to sam widzisz..

J.

Re: umarł mi transformator elektroniczny, taki tam lament do księ życa....
Hello ToMasz,

Wsadzić zwykłego toroida.

 RoMan
Re: umarł mi transformator elektroniczny, taki tam lament do księżyca....

I właśnie dlatego mógł paść. Niektóre przetwornice mają problem z pracą
poniżej pewnego obciążenia i być może dlatego wykończyła się szybciej.

Site Timeline