uĹźywany oscyloskop analog czy cyfra?

Witam
Wstępnie przymierzam się do kupna oscyloskopu. Elektronika zajmuję się
hobbystycznie i raczej cyfrową - uC niż układy audio. Dodatkowo ostatnio
próbuje poznać / zrozumieć przetwornice impulsowe. Uznałem że aby móc
swobodnie oglądać przebiegi potrzebuję 2 kanały i pasmo około 50 MHz (
rozumiem że pasmo podaje się dla sinusa a nie prostokąta i dlatego musi być
z zapasem). Dla oscyloskopu analogowego jest prosta sprawa patrzę jakie ma
pasmo i juĹź. Oczywiście wiem  ze jak wystąpi jednorazowy (nie powtarzalny)
przebieg to go nie będę mógł zatrzymać i oglądać do woli. Cyfrowy może
(chyba dobrze myślę???) spróbkować i zapamiętać taki przebieg i pokazywać
go do woli ale w takim oscyloskopie poza pasmem pojawia się częstotliwość
próbkowania. I tu jest problem bo sprzedawcy nie piszą w prost czy to jest
prĂłbkowanie rzeczywiste czy 'ekwiwalentne' (chodzi mi o wielokrotne
próbkowanie przebiegu okresowego). Rozumiem że jeśli oscyloskop ma niskie
próbkowanie to i tak nie uchwyci jakiś zakłóceń, mimo iż częstotliwość
przebiegu mieści się w paśmie przenoszenia oscyloskopu.
Chyba zagmatwałem sprawę. To co ktoś powie do czego oscyloskop analogowy a
do czego cyfrowy? Jeśli to coś pomoże to mogę wydać około 800 zł.

pozdrawiam MArek

Re: uĹźywany oscyloskop analog cz y cyfra?

Do procesorĂłw cyfrowy, do przetwornic analogowy.

Jakieś 10 lat temu kupiliśmy HAMEG HM1507. Dwa w jednym - analogowy/cyfrowy.
Wtedy był drogi (jakieś 6000 PLN), ale teraz może są podobne (szczególnie
używane) w rozsądnej cenie.
P.G.

Re: używany oscyloskop analog czy cyfra?

Ja do przetwornic uzywalem cyfrowego. Nie mialem zastrzezen.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Re: używany oscyloskop analog czy cyfra ?

Obawiam sie ze za 800zl to o cyfrowym moze zapomniec, z tego co widze to
znalogow na allegro nic sensownego nie widac w tej cenie.

Re: uĹźywany oscyloskop analog czy cyfra?

[ciach]

no dobra zacisnę zęby i wydam 1000 zł. Czy to coś zmieni? A przystawki do
komputera?

Re: uĹźywany oscyloskop analog czy cyfra?

Nawet 1000zl to za malo, kupisz za jakiegos uzywanego parchatego owona z
pasmem 20MHz. Zeby kupic cos sensownego to jakis tektronix

np ten
http://allegro.pl/oscyloskop-cyfrowy-model-tektronix-tds350-i1285945866.html

Re: używany oscyloskop analog czy cyfra ?

IMHO lepiej kupiE6% (do celF3%w amatorskich) 25MHz parchatego owona niBF%
 1520%
letniego markowego, ktF3%ry moBF%e mu paB6%E6 po 3 miesiB1%cach.

--20%

Re: używany oscyloskop analog czy cyfra ?

I tu sie bardzo mylisz, osobiscie znam sprzeta ponad 30 letnie ktore
bija na glowe bele jakiego owona  !

Re: używany oscyloskop analog czy cyfra ?

MoBF%e. Ja znam z kolei ludzi, ktF3%rzy kupujB1% na allegro stary sprzEA%
t a20%
potem pB3%aczB1%, BF%e padB3% a nie ma na niego gwarancji. To w duBF%ej c=
zEA%B6ci20%
serwis oszustF3%w i zB3%odziei.

--20%

Re: używany oscyloskop analog czy cyfra?
Hello Mario,

Zanim kupiłem nowego "parchatego Owona", kupiłem na Allegro 3 inne,
używane oscyloskopy i jeden używany miernik. Oduczyłem się kupowania
używek z niekontaktującymi przełącznikami, rozkalibrowanymi zakresami,
nieczynnymi funkcjami i wnętrznościami ruszanymi przez profanów.

Re: używany oscyloskop analog czy cyfra ?

Ja tez znam stare i dobre ale nie byly sprzedawane/kupowane po pare razy =

i co sie z tym wiaze nie byly byly rzucane na pake i zrzucane na ziemie20%
przez kurierow. Nie mowiac o tym ze nie wiesz kto w nich grzebal.

Tomek

Re: uĹźywany oscyloskop analog czy cyfra?
[ciap]

drobiazg: TDS300 nie mają interfejsu do zasilania sond aktywnych. W przypadku
przetwornic mogłoby być przydatne podpiąć sondę prądową czy różnicową. TDS300
wygląda z daleka jakby to miał, ale nie ma, tylko kształt panelu tak sugeruje.
Plusem jest zasilacz, który od biedy można samodzielnie naprawić częściami z
szuflady. TDS400 też czasem bywa na allegro. Ma zasilanie do sond, ale sam
zasilacz napędza hybryda praktycznie nie do zdobycia.

Andrzej Kamieniecki

Re: uĹźywany oscyloskop analog cz y cyfra?

To będzie wyrzucone 1000 zł
Samochód jeżdżący też można kupić za 1000 zł, ale czy objedziesz nim
świat
dookoła ?
Oscyloskop za 1000 zł Twoich oczekiwań nie spełni. Kup sobie takowy, będzie
stał i zawadzał.

Re: uĹźywany oscyloskop analog cz y cyfra?

Taki:
http://www.ndn.com.pl/index.php?id_dzialu14%&id_firmy45 %
wydaje się do zastosowań amatorskich dość dobry (ATTEN - pierwsze słyszę).

Mi od lat wystarcza cyfrowy 2x 150MHz 200Msps z buforem chyba 2k
Ten ma 500Msps, bufor 32k. Tylko to pasmo....
P.G.

Re: uĹźywany oscyloskop analog czy cyfra?

[ciach]

No właśnie boję sie że nawet kwarcu 24 MHz przy c2051 dokładnie nie
zobaczę.

Re: uĹźywany oscyloskop analog czy cyfra?

A po co kwarc oglC4%85daC4%87 dokC5%82adnie? Wystarczy zobaczyC4%87 c=
zy jest. Ale fakt20%
C5%BCe lepiej doC5%82oC5%BCyC4%87 i kupiC4%87 za 1600 oscyloskop 60M=
Hz.

--20%

Re: używany oscyloskop analog czy cyfra?
Hello Piotr,

Absolutnie nie. Do przetwornic również cyfrowy i do z długą pamięcią.
W momencie, gdy przetwornica pracuje niestabilnie na oscyloskopie
analogowym masz jeden wielki śmietnik i _nic_ z tego nie
wywnioskujesz.

Re: używany oscyloskop analog czy cyfra?

A więc do wszystkiego powinien wybrać cyfrowy. Tylko czy długą pamięć za 800
dostanie...
P.G.

Re: używany oscyloskop analog czy cyfra?
Hello Piotr,

Te 10 ekranów to absolutne minimum. A to nie jest tak dużo.

Re: uĹźywany oscyloskop analog czy cyfra?

Hameg, tylko nie Hameg, nie Hameg, proszę.... nie Hameg.... a jeśli już
musisz coś kupić to pamiętaj... NIE Hameg...... Hameg... o Boże tylko
nie to... ;)

Irek.N.
ps. to była 407-ka o ile pamiętam.

Site Timeline