ultradźwiękowe czujniki cofania...

Witam wszystkich! Zachciało mi się zamontować czujniki parkowania w moim autku... Problem w tym, że chcę je zamontować z przodu (z tyłu jest już fabryczna instalacja) i nie chcę przy tym niszczyć zderzaka... Czujniki chciałem zainstalować w dolnym grillu (wlocie powietrza), będą tam trudno dostrzegalne, a zderzak będzie nieruszony. Niestety praktycznie na żadnej aukcji allegro z owymi zestawami nie natknąłem się na wzmiankę o kalibracji / regulacji wskazań owych czujników. Obawiam się, że chińczycy założyli, że czujniki wkłada się w zderzak i jest to najbaedziej wysunięty punkt pojazdu od krórego mierzy się odległość... Jednak jeżeli zamontuje je w grillu , to będą one niejako głębiej niż zderzak, tak więc pomiar nie będzie dokładny... Moje pytanie brzmi w jaki sposób czujki ultradźwiękowe komunikują się z centralką? Czy jest to opór? Pojemność? Czy ktoś przerabiał podobny problem i udało mu się go rozwiązać jakimś prostym sposobem? Za wszelką pomoc będę wdzięczny, bo nie wiem czy jest sens wyrzucać kasę na tą chińszczyznę...? :)

Reply to
Maciek C

Użytkownik "Maciek C" snipped-for-privacy@orange.pl napisał w wiadomości news:fqksmr$jtc$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Jak nazwa wskazuje - ultra_dzwieki_ masz glosniczek i mikrofon poprostu i mierzony jest czas odbicia. Glosniczek robi PING - mikrofon to lapie i uklad porownuje sobie ile czasu uplynelo miedzy wyslaniem PING a uslyszeniem PING. Im krotszy czas tym blizej przeszkoda.

Reply to
Pelos

Powitanko,

I tak zwykle superdokladny nie jest. Mowimy oczywiscie o 40kHz typowych przetwornikach jakie sa montowane w tych zestawach. Maja one tez minimalna odleglosc 30cm, co jest zwiazane zapewne z czasem wybrzmiewania po podaniu "ping" (-kopyrajt: Pelos;-)). Krotko mowiac jesli miejsce, w ktorym montujesz, nie jest w jakies szalenczej odleglosci od zderzaka, to mozesz smialo montowac. Pamietaj, ze jesli umocujesz za nisko, to bedzie lapalo ziemie. Kat promieniowania takich przetwornikow bywa rozny, zwykle od 30 do 50 o, co tez musisz uwzglednic.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Maciek C napisał(a):

Myślałem że niewidomym nie dają prawa jazdy? :)

Reply to
A. Grodecki

Czas powrotu wys?anego impulsu po odbiciu d?wi?ku od przeszkody

Reply to
William

William pisze:

...podany jako kąt pomiędzy godziną 12 a bieżącym położeniem wskazówki sekundnika.... ;-)

Reply to
MAc

Użytkownik "Maciek C" snipped-for-privacy@orange.pl napisał w wiadomości news:fqksmr$jtc$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Ja tam wiem bez żadnych czujników gdzie mój Poldek ma przedni i tylny zderzak.... Mogę odsprzedać za 150 000 zł. (rocznik 94, za pół ceny, kupowałem na raty)

Feromon

Reply to
Feromon

Lepiej niz w Australii - tam jednooki moze miec prawko. U nas _chyba_ nie.

Reply to
Jerry1111

Jak najbardziej może tylko musi minąć bodaj 2 lata od utraty oka bo wcześniej są ogromne problemy z wyczuciem odległości.

Reply to
Padre_peper

i co w tym złego?

Reply to
KeiCi

KeiCi napisał(a):

Nic. Mozna za jadnym zamachem zamontować diody na wentylach, podświetlaną czerwonymi LED chromową nakładkę na wylot wydechu i niebieskie diody na spryskiwaczach z przodu.

Efekt "Wołomin" murowany!

Przy jednorazowym zakupie akcesoriów maszynka jednorazowa do wygolenia łba gratis :)

Reply to
A. Grodecki

A. Grodecki pisze:

Ehh... Tak czytam twoje wypociny i ten twój dowcip jakiś taki siermiężny jest. Może daj już sobie spokój?

P.S. Przodu auta nie widzi nawet dość wysoki kierowca np. w Toyocie Corolli Verso. No tak, ale skąd ty masz to wiedzieć, powożąc furmanką nie masz tego problemu :->

Reply to
AW

AW napisał(a):

Mnie się podoba :]

A taki nieduży kierowca to pewnie i drogi nie widzi ;) Było sprzedawać saksiaka?

Kierowca Stara, Jelcza albo Kamaza to dopiero ma problem. Nie mam pojęcia jak ci ludzie mogą czyms takim powozić i nie zabijać 5-ciu osób na każdym zakręcie. Może... ryzykowna teza wobec twoich argumentów... potrafią jeździć? Dla odmiany?

No jasne! Przynajmniej z mojej strony brak problemu jest w ten sposób oczywisty :)

Reply to
A. Grodecki

A. Grodecki pisze:

No właśnie widzę, że nie masz pojęcia. I rzeczywiście twoja teza JEST ryzykowna. To mówisz, że ci kierowcy używają czujników parkowania podczas jazdy? Magicy kurcze... :->

Zalecam przeczytanie jeszcze raz przynajmniej tematu postu.

Reply to
AW

AW napisał(a):

Oczywiście nie używają NIGDY, bo ich nie mają. Chyba oczywiste? :)

A tobie czytanie dokładniej tego do czego sie odnosisz. No wiesz, ZE ZROZUMIENIEM i logicznym wnioskowaniem ;)

Reply to
A. Grodecki

A. Grodecki pisze:

Trudno odnieść się ze zrozumieniem do bzdur i cienkich dowcipów, które wypisujesz. Autor posta pytał o czujniki parkowania montowane z przodu pojazdu. Gdybyś się nie domyślił, to jeszcze raz napiszę, że niektóre samochody są tak skonstruowane, że nie widać końca maski i trudno jest dobrze zaparkować a taki czujnik znacznie to ułatwia. A co ty wypisujesz? Jakieś głupawe docinki o ślepych, którym nie daje się prawa jazdy? Bo twoim zdaniem potrzebują czujnika parkowania do jazdy? Gdzie ta twoja logika miszczu? Żarciki na poziomie podstawówki. Nie znasz się na przetwornikach ultradźwiękowych - siedź cicho. EOT

Reply to
AW