Układy scalone do przełączania torów LAN

Witam.

Czy istnieją układy scalone do przełączania torów LAN (łączenie kabla "A" z kablem "B" lub z kablem "C")?

Można by to było zrobić na przekaźniku, ale to może być zabójstwo dla sieci LAN, w której nawet dopuszczalne rozkręcenie pary przewodów określone jest przez normy.

Istnieją jakieś specjalizowane scalaki do tego? Ktoś wie?

Pozdrawiam Mariusz

Reply to
Mariusz

Mariusz pisze:

a switche wlasnie tak nie dzialaja???

Reply to
Pawel K

Pawel K pisze:

Nie działają w ten sposób.

Reply to
Łukasz Zemła

Hi hi - norma to jedno, a zycie to drugie

Raczej nie ma.

Switche działają tak, że dołączają przewody "B" lub "C" do przewodu "A" równocześnie, a mi chodzi o realizację urządzenia, które:

- jeśli napięcie sterujące jest równe logicznemu "0" łączy na wprost przewody sieciowe "A" i "B".

- jeśli napięcie sterujące jest równe logicznej "1" łączy na wprost przewody sieciowe "A" i "C".

Reply to
Mariusz

router

Reply to
PAndy

Wydaje mi się, że na miniaturowych kontaktronach powinno działać. Są nawet takie przełączające i wtedy dwie rurki by wystarczyły. Niejednorodność kabla może mieć wpływ na działania LAN ale dopiero wtedy, jak długość kabla zbliża się do maksymalnej dopuszczalnej długośći. Zmniejszenie do 10 Mb/s też może pomóc w takich przypadkach!

Reply to
kilokitu

Znalazłem w moich rupiecziach takie coś:

tym powinno dobrze działać :)

Reply to
kilokitu

Ale chyba jakiś programowy na PC i linuxie?

Ewentualnie powiedz mi jak zmusić sprzętowy ruter do kierowania ruchem w taki sposób:

- kiedy włączony jest komputer "1", ruch sieciowy, a dokładniej internet, kierowany jest przez ten komputer "1", i komputer "1" pełni rolę dynamicnego podziału dla reszty komputerów w sieci.

- kiedy komputer "1" jest wyłączony, cały ruch sieciowy kierowany jest na switch, pozostałe komputery dalej mają dostęp do internetu, ale bez podziału pasma.

Reply to
Mariusz

Przypomniało mi się, że są takie małe przekaźniczki, jakie zastosowałem np. w

do załązania linii telefonicznej.

Te przekaźniki są na prawdę miniaturowe, można więc założyć, że nie będą w jakiś istotny sposób naruszać "wirtualnego ekranu" (nadmiernego rozplecenia pary skrętki). Docelowo, całe urządzenie można będzie zmieścić w metalowej obudowie uziemionej do minusa zasilania, ewentualnie zmasować z obudową PC.

Co myślicie o takim rozwiązaniu?

Reply to
Mariusz

Użytkownik "Łukasz Zemła" snipped-for-privacy@pulapka.wp.pl> napisał w wiadomości news:f44rs0$9aq$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Na niektórych można to bez kłopotu zrobić, deklarujemy podsieć C i komputery grupy A i B :) teraz zaznaczamy które należą do podsieci C i problem rozwiązany. To rozwiązanie jest proste, ale załatwia problem jaki powstaje po odpięciu komputerów od sieci i zostawieniu ich na wiszących kablach. Reasumując każdy switch zarządzalny który pozwala na deklarację podsieci załatwi Ci sprawę. Piotr

Reply to
Piotr Pitucha

Mariusz napisał(a):

Może przełączniki w.cz. na diodach pin? :-)

Reply to
Filip Ozimek

tam jest 20 - 25MHz... obawiam sie ze to troche za malo na diody PIN ale zwykle przelaczniki na mostkach didowych tez by mogly byc, poza tym zadziala pewnie iles tam kluczy polprzewodnikowych.

Reply to
PAndy

PAndy napisał(a):

Mini-Circuits M3SW-2-50DR+ działa od DC do 4.5GHz, powinno starczyć; choć nie wiem, czy to nie jest inna technologia przełączania.

Reply to
Filip Ozimek

Kup prosty routerek za pare groszy z linuksem na pokladzie. Softwarowo sobie to oprogramujesz zmieniajac tabele routingu. Ew. ryzykuj z przekaznikami. Pare cm rozplecionego kabla nie jest krytyczne, szczegolnie jesli stacje nie sa odlegle o dopuszczalne 100m.

Reply to
T.M.F.

Zrobię to prawdopodobnie na miniaturowym przekaźniczku w obudowie układu scalonego (DIP10).

Za ten czas niech ktoś zweryfikuje koncepcję mojego myślenia ->

i ewentuanie podpowie mi jakie oprogramowanie pod Windows możnaby w tym celu wykorzystać, najlepiej darmowe (podział pasma).

Mariusz

Reply to
Mariusz

Mariusz napisał(a):

Switche zarządzalne dają taką moźliwość.

czyli spinamy porty a i b w jedną sieć wyłączając port c

czyli spinamy w siec porty a i c pozostawiając niezdefiniowane b

pozdr

Radek

Duzo prosciej jednak chyba zaopatrzyc sie w Dobry router z linuxem na pokladzie i podzialem pasma i po klopocie.

miet

On Fri, 8 Jun 2007 11:50:43 +0200, "::WireFree::"

Zalezy co kolega chce osiagnac. Jesli tylko zatrzymanie transferu to owszem [pod warunkiem ze tam TCP/IP lata], ale jesli chce zasymulowac na urzadzeniu info o bledzie sieci ?