Układy PRELOG

Czy ktoś spotkał w internecie jakieś informacje o układach logicznych
Prelog, produkowanych w latach 70-tych przez zakłady DOLAM?
R.

Re: Układy PRELOG
Hello R,

Coś mi chodzi po głowie, że to były układy DTL pracujące na poziomach
24V.

 RoMan
Re: Układy PRELOG

\>

To by się zgadzało. Napięcie chyba 24V. W układach wykorzystywano też
przekaźniki kontaktronowe produkowane w Dolamie.
Szukam jakiegoś katalogu tych układów, a tu nawet nie ma śladu. W
telekomunikacji były wykorzystywane jeszcze w latach 80-tych.
R.

Re: Uk?ady PRELOG
U?ytkownik "R"  napisa? w wiadomoœci

Dolam teoretycznie jeszcze istnieje
http://www.dolam.pl/

Katalogu moga jednak nie dac, bo to
a) jak uklad robiony na zamowienie, to nawet nie wypada ujawniac,
b) to jednak 40 lat, mogly dawno zaginac,
c) druk wyblakl, a papier zzolkl, nawet ksero tego nie lapie :-)

Jest sens szukac ? Moze zapomniec.

J.

Re: Uk?ady PRELOG

Powitanko,

Jak nie tak dawno temu poprosilem Radmor o serwisowke ich amplitunera i
tunera KF, to mi przyslali oryginal, choc sadzac po glosie mila pani nie
mogla nawet pamietac czasow, kiedy w jej firmie takie cuda produkowano.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna? ma?? szkodliwoœ? spo?eczn??
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro?ek)

Widac zamowili wiecej w drukarki niz wyprodukowali tych tunerow :-)

Bo generalnie za PRL bylo odwrotnie - katalogow nie bylo, papier byl
deficytowy.
A katalogi mogly po prostu trafic na smietnik.

J.

Re: Układy PRELOG
On Sat, 14 Sep 2013 15:00:29 +0200, "J.F."

Zle pamietasz. Do byle g... radia czy czegos takiego dodawali
instrukcje ze schematem. Mam tego pol polki, bo zbieralem

A.L.

Re: Układy PRELOG
Hello A.L.,

Oprócz tego można było kupić instrukcje serwisowe.

 RoMan
Re: Układy PRELOG

Do radia i telewizora tak, a kolega sie pyta o uklady, w zasadzie
scalone. Z katalogami do tego zawsze byly problemy.

Nawet na tym zgnilym zachodzie jakies dziwne uklady - jak chciales, to
zestaw katalogow 100$. Jak nie chciales, to dostales za darmo, i
jeszcze darmowe probki ukladow wcisneli :-)

J.

Re: Układy PRELOG

Podpowiedz w jakich urządzeniach telekomunikacyjnych były stosowane, to
może w ten sposób ktoś odgrzebie swoje archiwalia. Ja się z nimi nie
spotkałem. Z dolamowskich wyrobów, to znam tylko przekaźniki
kontaktronowe k109 i lepsze k110 1x1 i 3x1 w centrali E10A. No i jeszcze
  hybrydy ale to poza telekomunikacją.
Maciek

Re: Układy PRELOG

Były używane np. w przystawkach centralowych do aparatów wrzutowych AWS.
Były też chyba jakieś urządzenia sygnałowe (generatory impulsów) dla central
Strowgera.
Pojedynczy moduł (zawierający np. jedną bramkę logiczną) mieścił się w
prostopadłościennym pudełku plastikowym o wymiarach ok 10x 4x2 cm. Składał
się z płytki drukowanej z rezystorami, diodami, przekaźnikami
kontraktronowymi.
Naprawdę nikt już tego nie pamięta?
R.

Re: Układy PRELOG
Hello R,

Pracowałem na Strowgerach - takiej zaawansowanej techniki tam nie
było.

Pamiętam. Ale nie mogę sobie przypomnieć nazwy systemu. TELPOD miał
swojego hybrydowego LOGISTERa a nie mogę za diabła sobie przypomnieć
systemu DOLAMu. Wiem tylko, że to był DTL i pracowało to na 24V.

 RoMan
Re: Układy PRELOG

Znalazłem obudowę od tego układu. Wygląda to tak:

http://img189.imageshack.us/img189/1919/foyp.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/9158/d2qy.jpg
http://img198.imageshack.us/img198/5219/6kk4.jpg

R.