Układy ATmega

Wie może ktoś co się dzieje z układami ATmega w TME? Kiedyś kupowałem
różne i nie było problemu z dostępnością. Po krótkiej przerwie wchodzę
na stronę, a tam większość układów "na specjalne zamówienie". O co
chodzi? Przestają nimi handlować czy co?

Adam

Re: Układy ATmega

Napisz które konkretnie układy... widzę dwie potencjalne przyczyny:
- ktoś ostatnio pisał, że ceny poszły w górę, bo Atmel nie przewidział
wzrostu zamówień i powstały braki magazynowe - może po prostu się
skończyły i trzeba trochę poczekać...
- stosowałeś jakieś proce w stylu AT90S8535 itp, które po prostu są już
zabytkami... może mogą skądś ściągnąć, ale nie oferują na stalę...
generalnie rodzina AVR się rozwija i już nawet poczciwa ATMEGA8 to stary
przeżytek ;)... Dlatego proszę Cię o podanie konkretnych modeli...

  Konop

Re: Układy ATmega
Konop pisze:

> [...]
 > - ktoś ostatnio pisał, że ceny poszły w górę, bo Atmel nie przewidział
 > wzrostu zamówień i powstały braki magazynowe - może po prostu się

To raczej nie to. Brakowało by po prostu towaru na magazynie i tyle. Tu
jest "Artykuł na specjalne zamówienie". Niby nie wszystkie tak mają
napisane, ale z kolei te co nie mają to i tak jest 0 na magazynie. Z
ciekawości sprawdzałem. Dziwne trochę. Fabryka zniknęła czy co? ;)
Przecież nie zrezygnowali chyba z produkcji tych wszystkich uC... Miałem
sobie coś zrobić i teraz nie wiem pod jaki układ się nastawiać, co
dostanę. Może być problem i się będę bujał kilka miesięcy aż uC będzie
dostępny...

> [...]
 > generalnie rodzina AVR się rozwija i już nawet poczciwa ATMEGA8 to stary
 > przeżytek ;)... Dlatego proszę Cię o podanie konkretnych modeli...

Nie, uC w stylu AT90 dawno się nie bawiłem. Obecnie mi chodzi np. o
ATmega32 w TQFP44. Nawet tego nie mają. No i teraz nie wiadomo co robić.
Czekać aż towar się pojawi, szukać gdzie indziej? Problem jest taki, że
TME jest dużą firmą i jak oni mają jakieś problemy z tak popularnymi
układami to coś jest na rzeczy.

Re: Układy ATmega

No i wszystko się zgadza... wchodzisz na:
http://www.atmel.com/dyn/products/product_card.asp?part_id20%14
i widzisz - ATmega32 jest niepolecany do nowych aplikacji, należy go
zastąpić ATmega32A ... Czyli jest to "stary" proc, dlatego dostępny na
specjalne zamówienie (nie będą go trzymać na magazynie).
A ATmega32A ma stan magazynowy równy ZERO, bo pewnie z powodów opisanych
przez kogoś - Atmel nie nadąża z produkcją... ZTCP chodziło o to, że
Atmel zmniejszył produkcję na czas kryzysu i nie przewidział końca
kryzysu i zwiększenia zapotrzebowania ;)... ale może coś
poprzekręcałem?? ;>...
Moim zdaniem powinieneś przerzucić się na ATmega32A i tego gdzieś
poszukać w innym sklepie, bo on pewnie niebawem i w TME się pojawi :).

  Konop

Re: Układy ATmega

Pewnie tak. Wersja 32A jest w TME, ale ze stanem 0, więc może coś kiedyś
będzie. Co prawda za ponad 20PLN ale zawsze ;) Dzięki za informacje.
Człowiek zrobił kilka miesięcy przerwy i wszytko się do góry nogami
poprzewracało :P

Re: Układy ATmega

Kup w seguro:
http://www.seguro.pl/sklep/?wyszukaj=tak&_szukaj=ATMEGA32A

Re: Układy ATmega

Problem z Seguro jest taki, że nie mają wszystkiego czego potrzebuję.
Rozbijanie tego na dwie paczki wcale taniej nie wyjdzie, wręcz
przeciwnie. W dodatku te uC mają być już niebawem, gdzieś w połowie
miesiąca. Przynajmniej tak się doszukałem informacji.

Re: Układy ATmega
dokladnie ;)))))
A tak konkretnie to atmel wygasil czesc linii spodziewajac sie malych
zamowien i teraz proboje nadrabiac.
Dziwne zachowanie tme i i nnych dostawcow polega na tym ze atmel nie
potwierdza w tej chwili terminow dostaw - beda jak beda.
Wedle fachowcow  powinna sie sytucja zaczac normowac po wakacjach.

wojtek

Re: Układy ATmega
maritex miesiac temu atmega8  3,5 obecnie 9  pieknie :)

z dokumentacji atmela wynika ze atmegi mialy troche bledow :)
info w pdf-ach

Re: Układy ATmega

Co masz na myśli, np?

Ja na co dzień borykam się z problemem szukania zamienników lub źródeł
dostaw elementów, bo na niektóre elementy jest czas oczekiwania ponad
pół roku.

Pozdrawiam
EM

Re: Układy ATmega

http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/8159S.pdf
http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/8154S.pdf
errata na samym dole , poprawki wprowadzone do nowszych wersji

czyli o atmedze bez litery A mozna zapomniec , na 99% wprowadzaja nowsze wersje ,
i jak widac nie obylo sie bez zgrzytow ,linia stoi cena rosnie i to chyba
wszedzie
ten szal :)
http://www.avrfreaks.net/index.php?name=PNphpBB2&file=printview&t67%647&start=0

Re: Układy ATmega

Znowu teorie spiskowe - w handlu sa braki WSZYSTKICH typow procesorow i
wszelkie spekulacje ktorych
coraz wiecej ze atmel to, ze tamto, ze chce sie wycofac z tego modelu czy z
tego to zwykkle p...nie
Tak wielka produkcja opiera sie na dlugofalowym planowaniu sprzedarzy a to
na prognozach analitycznych.
Przyjeto zbyt pesymistyczne zalozenia i ich zmiana potrwa cale miesiace. A
cena - tu decyduja posrednicy i handlowcy
Jak znalazlem w firmie X atmega16 po ok 8zł i wyslalem zamowienie na 100szt
to po 15 minutach dostalem potwierdzenie
z cena 17zl za sztuke i taka tez cene wprowadzono na stronie. Ot prawa
rynku - jest popyt to kazdy che zarobic - nie ja kupie to kupi ktos inny jak
nie ma. I niewiele ma to wspolnego z jakas ukryta wredna polityka
producenta.

wojtek

Re: Układy ATmega

A nie dlatego ze produkcja dla hobbystow to jakas nisza, a naprawde
sie zarabia na produkcji pamieci i procesorow do telefonow oraz
telewizorow ?

J.

Re: Układy ATmega

Mysle ze nie. Produkcja telefonow i telewizorow to idzie po cenach
surowcow (chodzi mi o to, ze glowne IP do tych rzeczy ma firma co to
sprzedaje, a nie firma co to produkuje). Z drugiej strony takie duze
produkcje zwykle placa za wszystkie koszty stale - wiec reszta to zysk.

Dobry przyklad to TSMC - kazdy moze u nich zrobic scalaki a potem
sprzedac dodajac 'dzialke' za swoje IP.

--
Jerry1111

Re: Układy ATmega

wszystko sie zgadza poza kasa :) ma kolega racje , jest korekta stuktury
zmiejszony pobor mocy i A na koncu , wszystko w pdf-ach migration from XX to XX

Re: Układy ATmega
 > Co masz na myśli, np?
Ostatnio dostałem termin na diode shottkiego 3A 60V, uwaga...
9 grudnia 2010 :)
Kryzys.....

Pozdrawiam
CosteC

Re: Układy ATmega

takie pytanie wysłałem kiedyś do nich i otrzymałem odpowiedz:
"
Witam

Produkty widoczne na stronie www są cały czas w ofercie.
Obecnie producent tych układów ma opóźnienia w produkcji także
wszyscy oczekują dostaw zamówionych artykułów.

Także trzeba obecnie czekać na nowe dostawy.

Pozdrawiam
"

Re: Układy ATmega

Nestety, ale zaopatrzenie w elementy zaczyna sie robic dramatyczne w
tej chwili. Rynek jest kompletnie rozchwiany. Masakra.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Re: Układy ATmega
wchodzę na
chodzi?

I w takiej chwili powraca odwieczne pytanie "skoro ten statek wygląda na
tonący, to na co się przesiąść"? Choćby avr nie toneło, a tylko chwilowo
znalazło się pod wodą, to i tak w wielu projektach nie można sobie na
takie atrakcje pozwolić.
Kto coś poleci - by było tak samo przyjazne jak rodzina AVR, niedrogie,
lutowalne w warunkach domowych (czyli tak gdzieś od DIL8 do tqfp44 ;) ),
obsługiwane przez gcc lub innym darmowym softem bez ograniczeń
licencyjnych...
Myślałem nad LPC... skoro nawet w DIL20 takiego arma można dorwać
niedrogo, ale jakoś brakuje mi startera by z tym ruszyć choćby z
najprostszym projektem "migaj diodą" wytłumaczonym od zera (na avr/51
takich tutoriali jest mnogo, a tutaj nawet nie wiadomo czym/jak
programować).

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Układy ATmega

Nie zrozumielismy sie. Z Atmelem sa tak naprawde niezbyt duze
problemy, a nawet ich nie ma. Prawdziwe klopoty sa na przyklad z
Texasem, z czesciami biernymi.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla