Układ rejestrujący wskazania wiatromierza - Page 2

Re: Układ rejestrujący wskazania wiatromierza

Chyba nie -- u Słodowego to by była szpulka od nici i szprychy rowerowe
("w każdym domu znajdzie się niepotrzebna szpulka od nici i szprycha od
koła rowerowego"). Jestem prawie pewien, że widziałem w telewizji taki
kręciołek w wykonaniu pana Adama.

Re: Układ rejestrujący wskazania wiatromierza
 =

napisaB3%(a):

JeBF%eli chodzi o mnie, to sam wpadB3%em na ten pomysB3%. Z Internetu zg=
apiB3%em  =

tylko patent z pB3%ytB1% CD oraz czEA%B6ciB1% napendu optycznego.

-- =

Piotr AKA ZbF3%j
snipped-for-privacy@gmail.com.bez.tego

Re: Re:Układ rejestrujący wskazania wiatromierza
znalazlem fotke starej wersji wiatromierza:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/img_2854_1_3951.jpg

na stronie 290-tej
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic277125-8672.html

Teraz mam lepsza wersje. Te gorny drut ktory robi za piaste zamienilem na
przewiercona sklejke polakierowana lakierem do parkietow.
Pileczki podziurawilem w "dnie" i tamtedy przewloklem ramiona.

Calosc polakierowalem lakierem parkietowym i tak sie kreci juz 2 lata i nie
widac aby gnilo od deszczu i slonca.
Moze zrobie druga aktualna fotke...

A co do inicjalnego posta to albo sie zdecydujesz na proste tanie rozwiazanie
albo bedziesz musial zaznajomic sie z mikrokontrolerami.
Polecam zestaw atmega128 i ksiazke http://www.btc.pl/?id_prod65%500
mozna ja sciagnac z kiosku ale naprawde polecam kupic. Bardzo dobra pozycja,
przyklady dzialaja od razu a uklady sa przejrzyste i bardzo pozyteczne.
Jak sobie takie cos zmontujesz to pobor pradu bedzie znikomy a pozytek ogromny.

--
Lukasz Sczygiel

Re: Re:Układ rejestrujący wskazania wiatromier za

Nawet licznik mamy taki sam :P Gdzie jest magnes na tym zdjEA%ciu, co  =

podesB3%aB3%eB6%? Bo czujnik widaE6% bez problemu.

Co do zastosowania technologicznego, to wydaje mi siEA%, BF%e pF3%ki co =
bEA%dzie  =

to zwykB3%y licznik rowerowy. NiedB3%ugo chciaB3%em zaczB1%E6 pomiary, =
a nie ma  =

czasu na naukEA% AVG. CzekajB1% mnie jeszcze 3 ksiB1%BFki do przeczytan=
ia i  =

przyswojenia, wiEA%c za mikrokontrolery wezmEA% siEA% po nich.

W kaBF%dym razie dziEA%kujEA% za wszelkie pomysB3%y i sugestie. Jak tylk=
o bEA%dEA%  =

bardziej obeznany w temacie, zrobiEA% profesjonalny logger dla wiatromie=
rza.

-- =

Piotr AKA ZbF3%j
snipped-for-privacy@gmail.com.bez.tego
Re: Re:Re:Układ rejestrujący wskazania wiatromierza

Magnes jest na pionowej osce na wysokosci czujnika. magnes neodymowy, wałeczek.
Wywierciłem dziure tak aby magnes ciasno wchodzil. Podczas malowania dzirke
zapaćkałem lakierem i magnes do niej wepchnąłem.
Powodzenia. Z mojej strony jeszcze dodam ze warto zrobic pomiary przed
inwestycją. MEW-a domowej roboty jest dosyc droga (minimum 2kzl przy duzych
zasobach czasu i złomu w szopie) a moce uzyskuje sie niewielkie.
Jak sie postarasz i masz dobre warunki to ci sie oplaci ale jesli popelnisz
jakis babol to ledwo wyjdziesz na zero (i to po paru latach) albo bedziesz mial
srednio drogie hobby :).

--
Lukasz Sczygiel

Re: Układ rejestrujšcy wskazania wiatromierza

Niestety - nici juz od dawna nie na szpulkach.

Z zachodniego zrob to sam - cztery stare wiatraczki od zasilaczy,
mierza sile, kierunek, a PIC generuje z tego sygnal TV video do
podlaczenia pod telewizor :-)

Musze kiedys sprobowac czy uda sie ultradzwiekowo w amatorskich
warunkach ..

J.

Re: Układ rejestrujący wskazania wiatromierza

ATMEGA8, względnie ATMEGA16 (4-8 zł) i pamięć eeprom np. na magistrali I2C
24C1024 (128K - jakieś 10 zł). No i może jeszcze 2 kwarce np. 16 MHz i 32768
Hz.

Re: Układ rejestrujący wskazania wiatro mierza

Zamiast pamięci szeregowej EEPROM można zastosować pamięć Atmel
DataFlash z szeregową magistralą SPI. Zaletą jest dużo większa pojemność
(od 1 do 8 MB), a w miarę małe pamięci (AFAIR do 2MB) są w obudowie
8-nóżkowej.

Jeżeli potrzeba jeszcze więcej miejsca - pozostaje podłączenie karty SD
(albo microSD). Obsłuży ją bezproblemowo ten sam mały Atmelek.

Re: Układ rejestrujący wskazania wiatro mierza

A to chodzi o jakieś bardzo specyficzne miejsce pomiarowe ? Nie da się
skorzystać z danych choćby IMiGW ?

P. Jankisz
Re: Układ rejestrujący wskazania wiatromierza

Tak, chodzi o bardzo specyficzne miejsce.

-- =

Piotr AKA ZbF3%j
snipped-for-privacy@gmail.com.bez.tego
Re: Układ rejestrujący wskazania wiatro mierza

Kiedyś chciałem uśrednić temperaturę zewnętrzną, ale okazało się że
spokojnie mogę korzystać z danych j.w.

--
P. Jankisz