Układ regulacji temperatury

Witam

Chcę stworzyć układ regulacji temperatury do pieca. Miałoby się to opierać na jakichś cyfrowych układach pomiaru temperatury (jak np. układ Dallas DS18B20

oraz sterowniku podobnym do LOGO Siemensa. Niestety nie wiem jaki sterownik wybrać. Czy są jakieś sterowniki PLC (w cenie do poiwedzmy 1800zł), które byłyby w stanie współpracować z w/w przetwornikiem? Pomiar temp. będzie dokonywany w kilku oddalonych od siebie miejscach. Nie potrzebuję bardzo skomplikowanego algorytmu sterowania, ale ponieważ chcę pod ten sterownik podpiąć parę innyc rezczy potrzebuję jakiegoś PLC. Chyba że ktoś zna jakieś lepsze rozwiązanie.

Z góry dziękuję za wszlekie wskazówki.

Reply to
Baroo

Baroo napisał(a):

  1. Jakie temperatury ? Wszystkie półprzewodnikowe mają max. ok 120 stopni C. A cyfrowe do ok.85.
  2. Proste sterowniki jak sama nazwa wskazuje są proste i nie mają zaawansowanych możliwości przetwarzania sygnałów (bez dodatków).

Pozdrowienia Andrzej

Reply to
Andrzej

W artykule <cur823$2tp$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl> Andrzej napisał(a):

DS18B20 z dodatkowym +5V umie > 110 zmierzyć, (sam tyle mierzłem) i wychodzi mu to nieźle, ale powyżej tej temperatury to już jakiś czujnik analogowy dający napięcie/natężenie.

Jeśli zadanie polega na "włącz wiatrak" gdy temperatura >= 123 stopnie, włącz dodatkowe grzanie gdy <30 stopni to zwykły termostat sztuk 2 powinien pomóc, nie ma sensu chyba wymyślać od nowa koła?

kd.

Reply to
Krzysztof Drewicz