układ ładowania lion 3,7V wbudowany w urządzenie

Czy zna ktoś może gotowy układ zasilania /ładowania (scalak)
do urządzenia bateryjnego które potrzebuje 3,3v i ok max 150 mA
teraz mam tam 3x R6 NiMh i stabilizator LDO na 3,3. Żeby to ładować
dałem prostą diodę i rezystor, no i ładuję z zasilacza 5V. Poszukuję
prostego
układu scalonego który załatwił by sprawę ładowania tak by nie trzeba było
kontrolować czasu ładowania przy stałym prądzie. Fajnie jak byłby to układ
szybkiego ładowania, może dałoby się ładować z portu USB. Zamiast 3xNiMh
może będzie docelowo  Li-Po lub Li-Ion - są lżejsze :-)

LT1510 - fajny ale sporo elementów potrzeba w koło i cena :(
Duet MCP73831 i MCP1802 jest fajny ale gdzie to dostać ?
Jest jeszcze MAX 1811

A jak to jest zrobione w komórkach ?

Re: uk�ad �adowania lion 3,7V wbudowan y w urz�dzenie
Użytkownik sebart napisał:
[..]
3xNiMh

IMHO litówki są łatwiejsze i wygodniejsze, ładujesz stabilizacją prądu i
napięcia, prąd max równy pojemności aku, napięcie 4,1V dla Li-ion, 4,2V
Li-pol, ograniczenia czasowego brak, chyba że chcesz to możesz odciąć
przy prądzie bodajże 1/20 pojemności, przy pełnym naładowaniu prąd spada
do pomijalnej wartości

[..]

dedykowane chipy zarządzania energią mające zazwyczaj kupę innych
funkcji, w skrĂłcie zapomnij :)

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Re: uk?ad ?adowania lion 3,7V wbudowany w urz?dzenie
A może zrobic to tak, jak jest w zabezpieczeniach do baterii li-ion.
Widziałem ładowarki Li-ion oparte o taki układ.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t21%3

www.dianyuan.com/bbs/u/45/1159152393.pdf

Tylko problem może być taki, że takie zabezpieczenie zwykle ma nieco większy
margines bezpieczeństwa. Czyli np. ładowanie do 4,3V rozładowanie do 2,5V.
--
Pozdr
EM

Re: uk?ad ?adowania lion 3,7V wbudowany w urz?dzenie

Jest to zabezpieczenie, nie ładowarka, zdecydowanie odradzam bo zniszczy
ogniwo w przyspieszonym tempie, scalone ładowarki do niklówek z detekcją
delty napięcia są, oznaczeń nie pamiętam.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: układ ładowania lion 3,7V wbudo wany w urządzenie
 > Poszukuję prostego

Jeśli z góry założysz Li-Ion / Li-Po, to MAX1555 - prościutkie,
taniutkie.

Pozdrowienia,
MKi

Re: układ ładowania lion 3,7V wbudowany w urządzenie

troche kosztuje ale wlasnie o cos takiego mi chodzilo

Re: układ ładowania lion 3,7V wbudo wany w urządzenie

Jak dla mnie przy tej prostocie cena jest niewysoka.

Przez ten scalak przepuścisz bezkarnie jakieś
300mA prądu ładowania - potem zaczyna się grzać, a
że malutki, trudno ciepło odprowadzić.

Pozdrowienia,
MKi

Re: układ ładowania lion 3,7V wbudo wany w urządzenie

Polecam się rozejrzeć też za MCP73833 / MCP73834. Tańsze niż scalak Maxima.

Re: układ ładowania lion 3,7V wbudo wany w urządzenie
To może zobacz:
Application note: AN2389
An MCU-based low cost non-inverting
buck-boost converter for battery chargers

Jedyne co kontrolujesz to napięcie.