uk?ad EM4095

Czy miał z Was ktoś styczność z układem EM4095 i używał we własnej aplikacji?

Ja chciałem wykorzystać go do odczytu danych z kart UNIQUE, które są tylko do odczytu. Nie do końca rozumiem znaczenie pinu nr 2 w tym układzie RDY/CLK. właszcza do czego służy CLK?

Może ktoś wie?

Reply to
slawek7

slawek7 pisze:

Witaj CLK właściwie nie jest potrzebny. Ogólnie zawiodłem się na tych układach. Największy minus na jaki napotkałem to zależność częstotliwości pracy od indukcyjności cewki anteny i obecności w pobliżu metalowych przedmiotów, co za tym idzie spadek zasięgu nawet do zera. O ile pamiętam to też miałem problem z dekodowaniem, bo okazała się odwrotna logika niż napisane jest w dokumentacji.

Jednak ogólnie nie łatwo o jakąś dobrą alternatywę tych układów.

Reply to
EM

Powitanko,

Bawilem sie kiedys z jakims odpowiednikiem Atmela. Niestety wzbudzal sie, czy cholera wie co mu bylo, w kazdym razie na wyjsciu dawal przypadkowe impulsy zdecydowanie utrudniajace dekodowanie. Najlepsze w takiej sytuacji okazalo sie wzmacniacz z filtrem sklecony na LM324 + generator na kwarcu 2 lub 4 MHz i 4060. Trwalo to krocej niz uzeranie sie ze wspomnianym ukladem, a przynajmniej wiadomo co sie dzieje, kazdy kawalek mozna przebadac, poprawic. EM4095 nie udalo mi sie zdobyc, natomiast wielce pouczajaca jest lektura pdfa do niego i innych dokumentow (budowa anteny) ze strony EM.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Użytkownik "slawek7" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@o14g2000vbo.googlegroups.com... Czy miał z Was ktoś styczność z układem EM4095 i używał we własnej aplikacji?

[...]

jeśli podpinasz EM do logiki programowalnej - wtedy warto podłączyć DAT + CLK. CLK wystawia EM nastrojony na czest. 125k. W praktyce odstojony/źle zestrojony generator ma dość dużą odchyłkę. Trudniej wtedy zdekodować dane. Impulsy zakodowane w sygnale DAT trwaja cos kolo 32/64 takty CLK. Jak sie odstroi generator (a tym wydłuży lub skróci CLK), to i tak dekoder odtworzy dane. Jeśli się dekoduje dane tylko na podstawie DAT (np. na procesorze), to trzeba dostroić gen. 125k. Inaczej czas trwania impulsów będzie mocno różny od spodziewanych.

Robiłem kiedyś dekoder Unique podłączony do FPGA. Obie linie DAT + CLK były użyte. Sprawdzane były bity parzystości i inne pierdoły, tak że nie zdarzyło się zdekodować błędnie ramek. Za to duży był odsiew błędnych ramek, praktycznie 100%. Zasięg EM był coś 10 cm, mocno zależny od gabarytów anteny.

Reply to
adsp

To znaczy dekodowanie transmisji na 4060? Nie pamiętam - UNIQUE to BiPhase-Space? Jak? Ja głupi musiałem wykorzystać do tego Atmela, a skoro on już tam był, to i za nadajnik robi.

..... EM4095 nie udalo mi sie zdobyc, natomiast wielce

A to szczera prawda jest. Też sie naczytałem.

Reply to
PcmOL