układ EM4095

Czy miaB3% z Was ktoB6% stycznoB6%E6 z ukB3%adem EM4095 i uBF%ywaB3% we w=
B3%asnej
aplikacji?

Ja chciaB3%em wykorzystaE6% go do odczytu danych z kart UNIQUE, ktF3%re s=
B1%
tylko do odczytu. Nie do koF1%ca rozumiem znaczenie pinu nr 2 w tym
ukB3%adzie RDY/CLK. wB3%aszcza do czego sB3%uBF%y CLK?

MoBF%e ktoB6% wie?

Re: układ EM4095

Witaj
CLK właściwie nie jest potrzebny.
Ogólnie zawiodłem się na tych układach.
Największy minus na jaki napotkałem to zależność częstotliwości pracy od
indukcyjności cewki anteny i obecności w pobliżu metalowych przedmiotów,
co za tym idzie spadek zasięgu nawet do zera.
O ile pamiętam to też miałem problem z dekodowaniem, bo okazała się
odwrotna logika niż napisane jest w dokumentacji.

Jednak ogólnie nie łatwo o jakąś dobrą alternatywę tych układów.
--
Pozdr
EM

Re: układ EM4095
Powitanko,

Bawilem sie kiedys z jakims odpowiednikiem Atmela. Niestety wzbudzal sie,
czy cholera wie co mu bylo, w kazdym razie na wyjsciu dawal przypadkowe
impulsy zdecydowanie utrudniajace dekodowanie. Najlepsze w takiej sytuacji
okazalo sie wzmacniacz z filtrem sklecony na LM324 + generator na kwarcu 2
lub 4 MHz i 4060. Trwalo to krocej niz uzeranie sie ze wspomnianym
ukladem, a przynajmniej wiadomo co sie dzieje, kazdy kawalek mozna
przebadac, poprawic. EM4095 nie udalo mi sie zdobyc, natomiast wielce
pouczajaca jest lektura pdfa do niego i innych dokumentow (budowa anteny)
ze strony EM.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: układ EM4095

To znaczy dekodowanie transmisji na 4060? Nie pamiętam - UNIQUE to
BiPhase-Space? Jak?
Ja głupi musiałem wykorzystać do tego Atmela, a skoro on już tam był, to i
za nadajnik robi.

..... EM4095 nie udalo mi sie zdobyc, natomiast wielce

A to szczera  prawda jest. Też sie naczytałem.

Re: układ EM4095

Czy miał z Was ktoś styczność z układem EM4095 i używał we własnej
aplikacji?

Ja chciałem wykorzystać go do odczytu danych z kart UNIQUE, które są
tylko do odczytu. Nie do końca rozumiem znaczenie pinu nr 2 w tym
układzie RDY/CLK. właszcza do czego służy CLK?

Może ktoś wie?

jeśli podpinasz EM do logiki programowalnej - wtedy warto podłączyć DAT +
CLK. CLK wystawia EM nastrojony na czest. 125k. W praktyce odstojony/źle
zestrojony generator ma dość dużą odchyłkę. Trudniej wtedy zdekodować dane.
Impulsy zakodowane w sygnale DAT trwaja cos kolo 32/64 takty CLK. Jak sie
odstroi generator (a tym wydłuży lub skróci CLK), to i tak dekoder odtworzy
dane.
Jeśli się dekoduje dane tylko na podstawie DAT (np. na procesorze), to
trzeba dostroić gen. 125k. Inaczej czas trwania impulsów będzie mocno różny
od spodziewanych.

Robiłem kiedyś dekoder Unique podłączony do FPGA. Obie linie DAT + CLK były
użyte. Sprawdzane były bity parzystości i inne pierdoły, tak że nie zdarzyło
się zdekodować błędnie ramek. Za to duży był odsiew błędnych ramek,
praktycznie 100%. Zasięg EM był coś 10 cm, mocno zależny od gabarytów
anteny.

Site Timeline