Układ wejsciowy wobuloskopu

Witam.

Potrzebuje zrobić coś w rodzaju wobuloskopu na częstotoliwości do
~25MHz. Ale powinien dać radę mierzyć rozsądnie rownież okolice x00 kHz.

Chciałbym aby całość była zautomatyzowana. Wobrazam sobie to tak:

a) generator DDS 0-25MHz.

b) wejście z pomiarem amplitudy na przetwornik A/C

c) uC sterujący i robiący ch-ki na LCD (z funckjami zoom itp).

Zastanawia mnie punkt b). Jak sensownie mozna zrobić A/C ktory odczyta
maksymalną wartość amplitudy sygnału w zakresie 0-25MHz (poza
oversamplingiem i analizą softwareową)? Mogę tą częstotliwość wystawiać
na wejście "dowolnie" dlugo, na czesie pomiaru mi nie zależy. Amplituda
raczej będzie stabilna. Nie wiem jednak jak ją pomierzyć na wyjściu
mierzonego ukladu w sposob rozsądny. Ma ktoś jakiś pomysł?

Docelowo interesuje mnie strojenie filtrów, ale męczy mnie również
cyfrowy falomierz ;)

Re: Układ wejsciowy wobuloskopu

Detektorem dioda-kondensator.

--
Yozwig

Re: UkÂład wejsciowy wobuloskopu

Tu są dwa problemy.

a) Czy dioda nie wprowadza zniekształceń w postaci spadku napiecia
przewodzenia?

b) jak rozładowac kondensator przed następnym pomiarem? Tranzystorem?

Może sa gotowe przetworniki z takim wejściem?

Re: UkÂład wejsciowy wobuloskopu

Analog Devices robi gotowe detektory mocy w obudowie SO8 dające na
wyjściu napięcie proporcjonalne do mocy, od chyba -40 lub -60dBm.

Agent.

Re: Układ wejsciowy wobuloskopu

To niekoniecznie jest dobry pomysl do woboluskopu. Spora ilosc
zaklocen.

Prostownik ?

A tu bym sprobowal jakiegos mieszacza, a moze nawet dwoch, bo i faza.

J.

Re: Układ wejsciowy wobuloskopu

Zgadza się, ale prawdopodobnie tej częstotliwości będe używał od święta
i nie spodzewam się promilowej dokładności, a jedynie orientacyjnej.
Przypuszczam, że 99% czasu będzie to <1MHz. Natomiast daje mi to wygodne
i dokładne sterowanie na niskich częstotliwościach.

Jaki? Zwykła dioda?

Faza bez znaczenia. To urzadzenie do bardzo konkretnego zastosowania
gdzie chodzi wyłacznie o amplitudę.

Re: Układ wejsciowy wobuloskopu
 od B6%wiEA%ta

Aktywny. Detektor szczytowy na jakimB6% szybkim wzmacniaczu np AD810 czy =

AD8005.

--20%

Re: Układ wejsciowy wobuloskopu

Gdyby uBF%yE6% DDS-a z wyBF%szB1% czEA%stotliwoB6%ciB1% taktowania, to by s=
iEA%
nadawaB3%, tylko kawaB3%ek filtra trzeba.
NajwiEA%cej B6%mieci to produkty mieszania czEA%stotliwoB6%ci wyjB6%ciowej =
zegarem, przy wyBF%szych czEA%stotliwoB6%ciach praktycznie niemoBF%liwe do
odfiltrowania, chyba BF%e zawEA%BFamy zakres i wrzucamy filtr
pasmowoprzepustowy.

RobiB3%em kiedyB6% coB6% takiego, wB3%aB6%nie taki zakres czEA%stotliwoB6%c=
i i
detektor logarytmiczny z AD, jakoB6% to dziaB3%aB3%o, a akcentem na "jako=
B6%".
Przy niBF%szych czEA%stotliwoB6%ciach (do kilku MHz) byB3%o caB3%kiem zno=
B6%ne.

Dla autora do pobawienia siEA%:
http://designtools.analog.com/dtDDSWeb/dtDDSMain.aspx
24 MHz na DDS taktowanym 50 MHz wyglB1%da naprawdEA% podle.

Re: Układ wejsciowy wobuloskopu

Rzuć okiem na stronę Jarka SP3SWJ (materiały nt. syntezy DL4Jal)
http://www.sp2swj.sp-qrp.pl /
pzdr,
Andrzej

Re: UkÂład wejsciowy wobuloskopu

O bosh... ale podła strona. Ale dziekuje postaram się odcyforwać coś po
paru piwach wieczorem ;)

Re: Uk3ad wejsciowy wobuloskopu
Rzeczywiście. Ale większość potrzebnych mi wiadomości do zbudowania
generatora z wobuloskopem np. sondy: na diodzie Shotky'ego i logarytmiczna,
soft w assemblerze (nie hex) na 8051 i wiele innych da się wydłubać. Zwróć
uwagę na wyjście sygnału: transformator i filtry.
pozdrawiam,
Andrzej
PS. Właśnie popijam trafione pierwszy raz w moim sklepiku "Remus" - piwo
kaszubskie, całkiem fajne.

Re: Uk?ad wejsciowy wobuloskopu
kiedys mialem robic to
http://www.halicky.sk/om3cph/dds/wobbler.html

ale plany sie zmienily i wykonalem to

http://www.dl1alt.de/nwt502.htm
chodzi to ok kilku kHz do 200-300M a na upartego 400M , ladna zabawka :) z
generatorem

Re: Układ wejsciowy wobuloskopu

Wzmacniacz logarytmiczny na AD8307 w układ podobny do tego z rysunku:
http://www.scottyspectrumanalyzer.com/ssamodule/log8307schem.gif
Na wyjściu kostki masz napięcie proporcjonalne do amplitudy sygnału
wejściowego w dB, więc tylko mierzyć i rysować.
Bardzo popularna kostka w tego typu projektach, wpisz w googla symbol
układu, to wyskoczy Ci cała masa różnych układów.

j.

Re: Układ wejsciowy wobuloskopu

a zobacz sobie projekt www.max6.pl

--
Pozdr.
Michał

Re: Układ wejsciowy wobuloskopu

OMG, ale wiedza tajemna:
"Aby móc w pełnym zakresie korzystać z materiałów zawartych na stronie
konieczna jest rejestracja. Artykuły i materiały tutaj prezentowane
dostępne są dla poszczególnych użytkowników z uwzględnieniem ich
uprawnień i przynależności go grup"

Re: [OT] Układ wejsciowy wobuloskopu

Swoja drogą ta strona posiada identyczne cechy designu jak poprzednia.
Przeglądając internet i oglądając strony krótkofalowców mam wrażenie że
kompletnie chaotyczne i niefunkcjonalne strony www to jakaś jednostka
chorobowa związana z tym hobby ...

Re: [OT] Układ wejsciowy wobuloskopu

napisaC5%82(a):

B3%w zawartych na stronie

Potwierdzam :) tak chaotycznych stron nie widziaC5%82em jak u krC3%B3t=
kofalowcC3%B3w.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: [OT] Układ wejsciowy wobuloskopu

Maja swoje inne hobby i nie maja czasu na p* typu projektowanie stron
:-)

J.

Re: [OT] UkÂład wejsciowy wob uloskopu
82%(a):

Jaaasne, to najlepiej wszystko na kupkC4%99 powrzucaC4%87 :)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: [OT] Układ wejsciowy wobuloskopu

Przecież to ten sam (współautor) co strony podanej przeze mnie.
pozdrawiam,
Andrzej

Site Timeline