Uisp / ponyprog na linux - Atmega8

Probuje zaprogramowac Atmega8 z Linuxa, uzywajac uisp lub pony prog. Jedyne co otrzymuje to :

Atmel AVR ATmega8 is found. Erasing device ... Reinitializing device Atmel AVR ATmega8 is found. Uploading: flash Verifying: flash flash error at address 0x0: file=0x12, mem=0xff flash error at address 0x1: file=0xc0, mem=0xff ... flash error at address 0xd5: file=0x95, mem=0xff

Programator zgodny z stk300.

Ten sam programator, ten sam plik hex z pod windows (Bascom) działa.

Podpowiedzcie, jakie programy pod linuxem Wy używacie do programowania.

Pozdrawiam.

Reply to
RaD

Ja używam avreal z prymitywnym programatorem pasywnym na LPT (schemat był w jakimś programie pod DOS-a, którego wcześniej używałem). Działa bez żadnego problemu z 90S8515 i 90S2313. Z atmega nie sprawdzałem, ale z mega8 wg. dokumentacji też nie powinien mieć problemów. Lada dzień będę go pewnie sprawdzał z mega8, ale najpierw muszę wlutować gdzieś kolejną podstawkę.

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski

Zdecydowanie polecam ISP Programmer:

Adam Dybkowski

Obawiam się, że Twój program nie będzie działał pod Linuksem.

Myślę, że czasem warto przeczytać posta, przed poleceniem swojego programu. Korzystałem z niego, działa, ale:

- ma zamknięte źródła

- działa tylko pod windows więc go nie polecam, a nawet radzę omijać.

Wracając do tematu - ja korzystam z ponyprog'a, programator - druciki z portu lpt. Działa, nie miałem problemów. Z uisp też korzystałem - jak chciałem się dogadać z stk500. Też żadnych problemów. Może spróbuj uruchomić te programy z konta root'a?

Reply to
Wredny Marcin

Był pon, 26. grudzień 2005 12:58 gdy RaD snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

avrdude całkiem przyjemny, możliwość pracy terminalowej -- opcja -t

Reply to
Tomek Głuch

Całe zamieszanie wynikło z mojej niewiedzy, iż PonyProg działa także w Linuxie. :)

Pod Linuxa jest dużo darmowego softu tak że obecność ISP Programmera nic by nie zmieniła.

Reply to
Adam Dybkowski

Nie znam, ale jeśli to coś w stylu stk200 to sprawdź co da dorzucenie parametru dla uisp:

-dt_sck=100

Bo u mnie w ogóle umożliwiło programowanie w WinXP. Moze i Linux ma ten sam problem.

Reply to
Sebastian Bialy

W artykule <doolq4$goq$ snipped-for-privacy@news.onet.pl> RaD napisal(a):

<ciach>

avrdude

Jakie masz prawa dla parport0 ? Spróbuj chmod a+rw /dev/parport0

I jeszcze: jaka wersja jądra i jaka dystrybucja?

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Stanisz

W artykule snipped-for-privacy@tomek.wieliczka.int.pl> Tomek Głuch napisal(a):

uisp też ma - opcja --terminal OIDP :)

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Stanisz

Let it all go, RaD. Fear. Doubt. Disbelief. Free your mind.

avrdude plus programator szeregowy... A jako kompilator: gavrasm.

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba