U Atmela ciągle kryzys ?

Ile to juz czasu mineło? Ceny jakoś nie chcą spaść do sensownego
poziomu, niektóre procesory Atmela są absurdalnie drogie. SAM7S32
kosztuje tyle samo w TME co SAM7S256 czyli jakieś 3x drozej niż "przed
kryzysem". To jest wiecej niz przegięcie. Czy TME i inny wyprzedają
zapasy magazynowe czy to polityka Atmela skubania klienta?

Zaczynam coraz bardziej nerwowo rozglądac sie za czymś bardziej
stabilnym cenowo :/

Re: U Atmela ciągle kryzys ?
Mam wrażenie, że to 'duzi' sprzedawcy chcą zarobić - ceny wzrosły co
jest im wybitnie na rękę. Do tego firmy, które potrzebują większe ilości
rzuciły się robić zapasy.
Myślę, że ceny zaczną spadać jak pojawi się sporo "małych" sprzedawców z
niskimi cenami a dużą płynnością (bo większe sklepy mają 'drogie' zapasy
i jeszcze długie miesiące będą próbowali je sprzedać).

Ja zacząłem spoglądać w stronę STM32 i LPC1000, ale ja hobbysta jestem.

Re: U Atmela ciągle kryzys ?

ograniczyli wydobycie :)

e.

Re: U Atmela ciągle kryzys ?
TME to w ogóle  mocno wkurzające jest czasem. Mam wrażenie, że niektóre ceny
to chyba z sufitu są...
Potrzebowałem na przykład kilkadziesiąt gniazd RCA , na panel - izolowanych.
Miałem je dorzucone do większego zamówienia, ale coś mnie tknęło, że mi suma
wyszła spora.
Patrzę - i mało mnie szlag nie trafił. W TME - 4.50 (brutto) za sztukę. W
sklepie w detalu - 2.50 dokładnie takie samo.
Cholerycznie trzeba się pilnować.

Re: U Atmela ciągle kryzys ?
B3%o, BF%e mi suma

NiektF3%re rzeczy masz prawie dwa razy taF1%sze w Elfa niBF% w TME.  A ki=
edyB6%20
tak krytykowaB3%em tu na grupie ElfEA% za droBF%yznEA% :)

--20%

Re: U Atmela ciągle kryzys ?

Z digikeya wychodzi tanio i transport za darmo. Ostatnio tam kupuję część
rzeczy i wysyłam skan faktury lokalnym dostawcom :-)

Re: U Atmela ciągle kryzys ?

:-o Dokąd masz darmowy transport z DigiKey?

Re: U Atmela ciągle kryzys ?

Wg. ich strony przy zamówieniu powyżej $200 do Polski ślą gratis ;)

Re: U Atmela ciągle kryzys ?

Zgadza się. $200 albo $250 ale kupiłem ostatnio po kilkaset różnych układó,
gdzie w polskich firmach chcieli 50% więcej, tak jakby sami tam zamawiali.
Zwróciłem uwagę na termin dostawy w TME na jeden układ i mnie tknęło, że
niektóre rzeczy zamawiają  digikeyu doliczając prowizję. Tak to jakoś
dziwnie grało :-) Przychodzi FedwxE-em.

Re: U Atmela ciągle kry zys ?

Czy tak samo jak w Mauser towar przechodzi jakas automagiczna odprawe
celna i laduje na biurku jak kazdy iny towar nabyty wewnatrzunijnie?

Tak na marginesie, to w Mauser maja rozne cenniki. Jak kupuesz na
Stany, to cena jest inna niz na Europe.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Re: U Atmela ciągle kryzys ?

odprawę robi ci Fedex , a ty tylko płacisz vat przy odbiorze.

gnoje

Re: U Atmela ciągle kry zys ?

Nie zrozumiales w ogole tego co napisalem. Nie zaplacilem VAT przy
odbiorze.

Dlaczego tak uwazasz?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Re: U Atmela ciągle kryzys ?

Nie zapłaciłeś, bo nie oclili. Czasem paczka przyjdzie bez cła i ją kurier
zostawi i tyle. Ktoś przeoczył w Fedexie przy odprawie albo im sie nie
chciało.

Re: U Atmela ciągle kry zys ?

Obawiam sie, ze nie mamy o czym gadac, poniewaz nie znasz procedur w
firmach spedycyjnych.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Re: U Atmela ciągle kryzys ?

A w ogóle to by trzeba kogoś kto zrbi stronę internetową gdzie można się
poznać w sensie zamawiania większej ilości naraz bez cwaniakowania tych
firemek a co za projekt, a rejestracja projektu, a po co to panu, a ile
sztuk.
Każdy ma inną cenę. Wypada z tym powoli skończyć i kupować w takich
miejscach jak digikey albo innych gdzie podają ceny i jest taniej.

Re: U Atmela ciągle kryzys ?

A taką stronę znasz ?
www.findchips.com

--
Pozdrawiam Miłosz.

Re: U Atmela ciągle kryzys ?

Znam ale to tylko Mousery, Fiuczery i inni. Tu chodzi żeby przełamywać progi
cenowe.
Czasem udaje się coś kupić wspólnie i wychodzi połowa ceny.

Re: U Atmela ciągle kryzys ?

Typowy sposób "rozwoju" polskich firm: najpierw się przykładamy a jak już
troszkę umościmy się na rynku, to tniemy sobie w ch.. (bo jesteśmy
"renomowani", jakby w takim handelku to coś znaczyło). A potem zdziwienie,
że klient poszedł do innej firmy (która jest w fazie przykładania się).
Przerobione na wielu przykładach. Wierność jednej firmie u nas nie ma
szans się przyjąć...

e.

Re: U Atmela ciągle kryzys ?

no wlasnie... a moze jakas alternatywa?
np. zakladajac ze mamy zrodlowki w C programow do atmegi32 ,
co wybrac zeby bylo podobne cenowo i dalo sie wlutowac w te same plytki?

przyznam ze atmelami interesuje sie glownie ze wzgledu na to ze sa (byly)
ogolnodostepne i tanie, reszta 'parametrow' jest drugorzedna - no moze ilsoc
ramu i sposob adresowania jest dosc silnym argumentem... a raczej proporcja
ilosc ramu vs cena...

--

Re: U Atmela ciągle kryzys ?

ATMEGA16 i 644P. Przy czym 644P ma np. rozbite rejestry liczników (bardziej
rozbudowane) i flagi, które w ATMEGA16/32 są w jednym rejestrze, w 644P są w
dwóch rejestrach, wektory przerwań też się pozmieniały. Tak więc
najbezpieczniejsza jest
tylko zmiana pomiędzy ATMEGA16 i ATMEGA32.

Site Timeline