Tysiąc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :) - Page 2

Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Nie pytałem o to, co wypada. O tych sprawach lepiej dyskutować
na grupie pl.soc.savoir-vivre.

Ale jak RI mają, a za to żadnego RING ludzkim głosem napisać
nie potrafią, to wtedy jest nieszczególnie.

Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Ale takie modemy to tylko muzeum lub pod MS windows :)

J.

Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Teaz to w ogóle modemy telefoniczne łatwiej spotkać w muzeum niż
w sklepie. Ale w czasach, o których pisałem (poczętek lat '90),
w naturze można było znaleźćć różne dziwy. No i dalej nie wiem,
dlaczego nie korzystać z sygnału RI? "Nie wypada", "się nie używa",
są jeszcze jakieś inne powody? Z ciekawości pytam, bo i tak już
dialupów praktykować nie zamierzam.

Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
Hello Jarosław,

W laptopach nadal są wbudowywane...

Początek lat 90-tych to już V32 (9600bps), korekcja błędów i kompresja
(V42, V42bis, MNP3-5) sprzętowa i pełna obsługa w trybie Hayes. W
końcówce lat 80-tych były wynalazki.

Po prostu nie ma sensu dublowanie funkcji. Oprogramowanie od dawna od
modemu oczekuje poprawnej interpretacji zestawu komend Hayes. Nie
przypominam sobie jakiegokolwiek oprogramowania, które obserwowałoby
linię RI.
Na liniach dzierżawionych, gdzie modemy były zestawione w trybie
"niemym", ważniejsza była linia (D)CD. RI była zupełnie bezużyteczna,
bo nie było dzwonienia.

Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

No fakt. Zwykle tak dobrze schowane, że o nich zapomniałem.

A w roku 1969, to ludzie nawet polecieli na Księżyc. Ja miałem na myśli
tak zwany realny lajf, czyli modemy "High Speed" (2400). Jak gdzieś
koło roku 1995 kupowałem modemy do zestawienia stałego połączenia, to
wziąłem 1440. 2800 też były dostępne, ale cena zaporowa. No i sprzedawcy
mówili, że nie wiadomo czy w ogóle zadziałają w naszych warunkach. Ale
i tak para kosztowała coś na poziomie średniej pensji.

Poszukując sensu wkraczamy już w domenę filozofii. Naprawdę o wiele
bardziej podobała mi się Pańska pierwsza odpowiedź.

No i możę się stać tak, że czekać sobie będzie ad mortum defecatum.

Któreś z *getty to robi(ło).

Jeden dzwonił do drugiego, więc jakieś było. Ale oczywiście już na
rs232 poza sygnałami służącymi do przesyłania strumienia danych,
mało co miało jakieś praktyczne znaczenie.

Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówe k: projekt P.I.W.O. 3 :)

Od dawna szukałem modemu, który rozumie komendę ATDT 555555 R - głupia
literka, niby jest w specyfikacji Hayesa i tylko jeden modem na rynku...

Mirek.

Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
Hello Mirek,

Ale my piszemy o komunikacie RING vs. sygnał RI a nie niuansach
implementacji zestawu komend Hayes w poszczególnych modemach. Jako
ciekawostkę podam Ci, że implementacja komendy "+++" była powodem
wielu procesów sądowych. A Ty tu o modyfikatorze komendy ATD...

Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Piszemy o oczekiwaniach względem modemu co do poprawnej interpretacji
zestawu komend Hayes, co widać jeszcze w cytacie u góry. No więc z tą
interpretacją jest tak, że chyba nie było na świecie dwóch różnych
modemów, które interpretują dokładnie tak samo. Nie tylko w zakresie
interpretacji głupich literek jakichś modyfikatorów, bo i na komunikat
RING też mogło popaść. Ale skoro już wcześniej znane były sprawdzone
sposoby sprzętowe, to czemu z nich nie skorzystać?

A wracając do nieszczęsnego dziesięciożyłowego kabelka do BB2016, to
na tych skrajnych stykach były sygnały RI i DCD, teraz to wyguglałem.
Jak się go zastąpiło zwykłym patchcordem, to modem jako dial-in nie
działał, to pamiętam dobrze. Tak sobie myślę, że to może i przez brak
DCD źle się coś działo. Od przeszło dziesięciu lat modemów z bliska
nie oglądam, nie chcę się nawet nad tym głębiej zastanawiać.

Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

No mozna bylo, ale Hayes na rynku byl od 1981.

No dobra - jak jest, to mozna skorzystac. A jak nie ma to IMHO nie
ma sie co obrazac, tylko uzywac RING.

Szczegolnie ze dialup moze byc po GSM, ISDN i teraz to juz nie
bardzo wiadomo jak to wszystko zadziala i czy proste RI wystarczy.

J.

Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
Hello J,

MS Windows? Bez sensu - szczerze wątpię, żeby windowsowy terminal
obserwował RI.

Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
Hello Jarosław,

Zabraniają? Nieeee... Po prostu tego sygnału się nie używa. I tyle.

Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

A, to rozumiem. Się nie używa. Taka odpowiedź w pełni mnie satysfakcjonuje.
Trzeba było tak od razu.

Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Od momentu uruchomienia? Przynajmniej to serwerowe, bo takie pecetowe,
co ma GUI, to chyba może różnie.

Re: Tysiąc mikrokontrolerów oraz żaró wek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Nie wiem jakich uC, ale _wydaje_mi_ się, że kiedyś czytałem opis tego
projektu i w ramach piętra dane były przesyłane rsem 485, a pomiędzy
piętrami ethernetem.

Każdy, do którego dostaniesz gotowe oprogramowanie :-). Do PICów masz
gotowy stos od microchipa, do avrów możesz użyć nutosa, do ARMów od NXP
i ST jest stos od Niche.

Re: Tysiąc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Liczyłem że się twórca wątku wypowie;)

--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl

Witam i czuje siEA% wywoB3%any do tablicy - dawno nie zaglB1%daB3%em na pme=
,
lecz kolega mnie zaalarmowaB3% ;)

RozwiewajB1%c wszystkie spekulacje - sieE6% sterujB1%ca to RS485 o doB6%E6
specyficznej strukturze.

Ethernet nie wchodziB3% nigdy w grEA%:
1) bardzo duBF%e koszty
2) w brew pozorom w akademikach czEA%sto gniazdek jest na styk, a
niektF3%rzy mieszkaF1%cy gotowi by oczy wydrapaE6%, gdybyB6%my im kompy
odB3%B1czyli od sieci
3) MACi - nie spotkaB3%em akademika, w ktF3%rym admin nie miaB3%by peB3%neg=
filtrowania po MACach i odpicowanych switchy zarzB1%dzalnych -
przekonfigurowanie sieci to byB3%by dramat

RJ45 zastosowaliB6%my, poniewaBF% moBF%emy wtedy B3%B1czyE6% lampki gotowy=
mi
patchcordami sieciowymi o dowolnych dB3%ugoB6%ciach.

RS485 chodzi w peB3%nym duplexie (par mamy pod dostatkiem w skrEA%tce).
PoniewaBF% 120 lampek (albo i duBF%o wiEA%cej ;-)) to juBF% zbyt ryzykowane=
 na
jednB1% sieE6% (mimo istnienia driverF3%w) - powstaB3%y specjalne HUBy.
UrzB1%dzenie ma jeden port UPSTREAM ze skrosowanymi parami TX/RX i 5
portow do ktF3%rych moBF%na podB3%B1czyE6% albo UPSTREAM kolejnego HUBa, a=
lbo
B3%ancuszek z maksymalnie 32 lampkami i terminatorem wpiEA%tym na koF1%cu.
Zasilanie hubow moBF%e iB6%E6 albo z gniazdka DC, ktF3%re jest w kaBF%dym =
nich, albo z 48V puszczonych na dwF3%ch pozostaB3%ych parach w skrEA%tce.
Dodatkowo kaBF%dy HUB ma na pokB3%adzie USB i FT232 - gdy USB zostanie
podB3%B1czone, automatycznie odB3%B1czony zostaje port UPSTREAM.
Takie rozwiB1%zanie pozwala na praktycznie dowolne kombinacje z
topologiB1% sieci. MoBF%na nawet takiego huba wpiB1%E6 na koF1%cu B3%aF1%c=
uszka
lampek zamiast terminatora i rozgaB3%EAziE6% dalej sieE6%.
Wszystkie pakiety wysyB3%ane z komputera (USB) sB1% rozsyB3%ane po
wszystkich portach. Odpowiedzi z lampek sB1% zbierane przez HUBy,
ANDowane i wypuszczane "w dol" w stronEA% komputera.

Trzecie gniazdko to RJ11 (12?) - 6 stykowe. Jest na nim wyprowadzone
ISP ATMegi8, ktF3%ra siedzi w kaBF%dej lampce.
Przez ten port moBF%na wgrywaE6% oprogramowanie, oraz konfigurowaE6% adres
lampki w sieci, za pomocB1% specjalnego programatora z LCD i klawiaturB1%
numerycznB1%.

Co do mieszania kolorF3%w - jest to raczej sB3%aba opcja, gB3%F3wnie z pow=
odu
rF3%BFnorodnoB6%ci wnEA%trz pokoi.
Jedyna moBF%liwoB6%E6 o jakiejB6% myB6%limy na przyszB3%oB6%E6 to sterowa=
nie fazowe
BF%arF3%wek - czas pokaBF%e co uda siEA% uzyskaE6% na PIWO4 ;)

MichaB3% Wysocki
Re: Tysiąc mikrokontrolerów oraz żaró wek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Jeszcze byście o LEDach pomyśleli, żeby było ekologicznie :)

Re: Tysiąc mikrokontrolerów oraz żaró wek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Ta, 50-cio watowych ;)

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Tysiąc mikrokontrolerów oraz żaró wek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Ee, to powoli straci sens - lepiej już zrobić potężny wyświetlacz LED na
ścianie bez okien... ale co w tym zabawnego?
To ma być zapalanie światła w pomieszczeniu, wiec najlepiej gdyby
wykorzystywało istniejące lampy i żyrandole i było integralną częścią
budynku.

Mirek.

Re: Tysiąc mikrokontrolerów oraz żaró wek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Już widzę (oczami wyobraźni) studenta ryjącego do sesji w takich warunkach. :-)
K.

Site Timeline