Tysiąc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Już we wtorek w działaniu :)

Zapowiada się nieźle, bo już jest multikolor ;) w zeszłym roku były dwa
kolory, a teraz...

http://projekt-piwo.pl /
http://projekt-piwo.pl/index.php?adr=kiedy

Pozdrawiam,
McKey

Re: Tysiąc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Jak się tym steruje (tzn jakim medium są połączone te 8-żarowkowe moduły)?
--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl

Re: Tysiąc mikrokontrolerów oraz żaró wek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Złącza widać, ale nie oznacza to na 100%, że zastosowano Ethernet ;)..
choć fakt, Ethernet byłby najlepszym wyjściem! W końcu w każdym pokoju w
  akademiku nie brakuje gniazdek do tej sieci i można wszystko łatwo
połączyć... jednak sądząc po dużej liczbie tych złącz (3 na moduł) oraz
braku jakichkolwiek układów realizujących warstwę fizyczną (ja
przynajmniej się takich nie dopatrzyłem) obstawiam, że to działa na
czymś innym... może na RS485?? Być może w czasie pracy odłącza się całą
sieć od komputerów, hubów itp, i istniejące kable wykorzystuje się do
485 ;)...

Pozdrawiam
Konop

Re: Tysiąc mikrokontrolerów oraz żaró wek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Trzy RJ-ki? to moduł musiałby robić jednocześnie za switcha - zbyt
piękne, zresztą po co skoro możnaby to podłączyć do istniejącej
struktury. Pewnie jeden moduł łączy się z dwoma lub trzema sąsiadami.
Ale dlaczego cztery kolory żarówek, a nie trzy: RGB i ich kombinacje?

Mirek.

Re: Tysiąc mikrokontrolerów oraz żaró wek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Bo zapewne addytywne R+G+B wszystkie naraz wygladalo slabo - wiec dodali
zolty (bialy).

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Re: Tysiąc mikrokontrolerów oraz żaró wek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Popatrz na edytor animacji - nie wygląda jakby się dało włączyć dwie na
raz. (mam linuksa, to nie chce mi się go sciągać i uruchamiać)

Mirek.

Re: Tysiąc mikrokontrolerów oraz żaró wek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Hmm... Oczywiście to nie wyjaśnia zbyt wiele, ale przesłuchałem wywiad z
autorami projektu dostępny na jego stronie. Padają tam takie
stwierdzenia jak: "moduły są sterowane z komputera przez sieć" albo
"najnowsza wersja to już właściwie mała sieć przemysłowa".
Ktoś wie jakich mikrokontrolerów użyli?

Właśnie. Który mikrokontroler pozwala na łatwą, prostą i przyjemną
obsługę Ethernetu? ;)

Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

W akademiku jest ethernet rozprowadzony.
A w kazdym pokoju stoi co najmniej jeden pecet.

Konwersja Ethernet - RS232 wydaje sie wiec naturalna :-)

J.

Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żaró wek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Tyle tylko, że moduł z żarówkami jest wyposażony w coś co przypomina
gniazdka rj45. Dość niestandardowy sposób podłączenia rs232 do komputera. :)

Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Jak to niestndardowy? To powszechne rozwiązanie w różnych przemysłowych
klamotach, routerach (tych dużych, nie takich domowych) i innych diwajsach
sieciowo-telekomunikacyjnych. W komputerach (sterujących) też się zdarza.
A kabel rs232 DB9-RJ45 albo DB25-RJ45 to zupełnie standardowa rzecz.

Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Np Ciscowe DB9-RJ45, stosowane od dawna.
http://images.google.pl/images?q=cisco+console+cable+rj45+db9

Qwinto

Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Hmm... Nie wiem czemu uwidziało mi się, żers232 to prędzej rj11 -
przynajmniej wydawało mi się, że takie złącze miała kasa fiskalna w
sklepie moich rodziców, lata temu. ;)

Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Na rj11, to się niewiele zmieści, właściwie tylko linie do transmisji
bez potwierdzenia. I do takich celów faktycznie czasem bywa używane.
We wtyczce rj45 też wszystkich sygnałów nie ma, nie da się tym podłączyć
na przykład modemu dial-in, bo sygnał dzwonienia nie jest wykrywany.

Kilkanaście lat temu kupowałem kartę 16-portową (Boca Board BB2016
bodajże). Tam były gniazda takie jak rj45, ale z dziesięcioma stykami.
Dwa dodatkowe po bokach, poza tym kompatybilne z rj45. Do tego specjalne
kable do modemów ze złączami db25. Jaki symbol ma takie złącze, to nawet
nie wiem. Chyba nie ma żadnego, taka okazjonalna przeróbka firmy Boca.

Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

8 linii jednak jest, a zasadniczo wystarcza 3 :-)

Sa ku temu inne metody wykrywania, a jak ich jakis system nie
obsluguje .. do kosza z takim systemem :-)

J.

Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

8 linii w rj11? Chyba w rj45.

Albo z takim modemem. Czasem sporo można zrobić kombinując jak koń
pod górę i jeżdząc do Ostrołęki przez Szczecin. Ale w normalnych
warunkach, to takie pomysły najlepiej od razu do kosza.

Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
Hello Jarosław,

A od kiedy to oprogramowanie patrzy na sygnał RI zamiast komunikatu
RING?

Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

od 1960 ? Spytaj sie lepiej do kiedy :-)

J.

Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

A, to o daty chodziło. No to w takim razie ja zadam konkretne pytanie:
ukazały się jakieś zmiany w specyfikacji czy inne dekrety, które
zabraniają korzystania z sygnału RI?

Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)

Skoro sie korzysta z Hayes Smartmodem, to moze wypadaloby sie
dostosowac do jego specyfikacji.
Szczegolnie jak sie korzysta z odmian ktore RI nie maja ..