TV plazma - bledy obrazu

W Samsungu PS50B430 w lewym gornym rogu strasznie zaczal smuzyc przy
gwaltownej zmianie kolorow. Najbardziej jest to widoczne jak z
niebieskiego (np.niebo) zmienia sie na czarne - wtedy sie pojawiaja
zamiast czarnego cale stada czerwonych pixeli. Coraz mocniej jest to
widoczne a ostatnio zaczelo tez wystepowac w prawym gornym rogu. TV jest
jeszcze na gwarancji - naprawia to? Czy "ten typ tak ma" i czas na nowy
TV (ma 21mies) ?
Logika do wymiany? Czy sie zakurzyl? Czy tasmy do poprawienia? Moze sie
przegrzewa?
Co o tym myslicie?

venioo
GG:198909

Re: TV plazma - bledy obrazu

Myślę, że dużo bym nie myślał tylko wołał serwis.
Chyba że chcesz poszaleć i masz kasy na nowy :)

--
Irokez

Re: TV plazma - bledy obrazu

Jeśli na gwarancji, to mało cię to obchodzi - zanosisz niesprawny sprzet i
masz otrzymać sprawny, czy w naprawie, czy w wymianie, to od sprzedawcy
zwykle zależy.

Trudno powiedzieć bez własnoocznego zobaczenia, mnie się kojarzy to z
rozregulowaną deemfazą dekodera SECAM...
Czy się przegrzewa - jak w sklepie zbliżę rękę do plazmy to zwykle
stwierdzam, że zimą nie będą mi potrzebne kaloryfery... Zasadniczo powinien
wytrzymać, ale rzeczywiście, jak fabryka czegoś nie dokręciła, to jakiś
scalaczek może głupieć termicznie. Kurz - jeśli zawilgotnieje, może zwierać
ścieżki. Warto odkurzyć, bo także bardzo utrudnia wymianę ciepła. Niedawno
robiłem laptopa, gdzie kurz całkowicie zatkał otwory wentylacyjne w
radiatorze - i działy się cuda na kiju.

Jak OTVC jest na gwarancji, to niech gwarant się buja, żeby sprzęt był
sprawny.

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

Tu troche problem, bo plazme trzeba na stojaco transportowac, a 50" z
opakowaniem (pomijajac 40kg wagi) do malych nie nalezy ;) Nie za bardzo
mam to jak przetransportowac do sprzedawcy (85km).
Swoja droga wie ktos gdzie sie przeniosl Mega-Avans ze starego browaru w
Poznaniu?

:) no mniej wiecej :) jest to TV wielofunkcyjny ;)

Na elektrodzie są tutoriale typu DIY, gdzie dolozyc wentylatorek, zeby
ta seria tv dzialala lepiej (ale akurat nie na ta przypadlosc), ale poki
jest na gwarancji to nie bede nic grzebal

Tylko czy samsung ma gwarancje door2door czy musze sie z tym klockiem
wozic teraz sam?

Jutro obczaje temat telefonicznie, ale poniewaz tu jest wielu
doswiadczonych elektronikow, to chcialem zasiegnac rady kolegow tutaj :)

--
venioo
GG:198909

Re: TV plazma - bledy obrazu

Przy tej wadze to chyba oni mają przyjechać do sprzętu? Coś jakoś gdzieś mi
zwoni, tylko pewien nie jestem.

--
Irokez

Re: TV plazma - bledy obrazu

Kolega reklamował plazmę LG 42" i serwis przyjechał do domu naprawiać
(100km). Nie dali rady na miejscu, więc zabrali ze sobą a później
przywieźli naprawioną.

Re: TV plazma - bledy obrazu

Ja jak swoja kupowałem to o tym nie wiedziałem :) 15km miasto-trasa
potem 1 km prawdziwy offroad i działa choć parę razy amortyzatory dobiły :)

Re: TV plazma - bledy obrazu

No to gwarant przyjeżdża do Ciebvie. Z daaawnych czasów, jak do Polski
weszła marka Singer - maszyny do szycia, moja Mama miała takową, kupioną w
sklepie Pewex, za zielone. Gość z Radomia przyjechał, chyba nawet
wieczorem - i robił, nie pamiętam, czy zrobił, to daaawno było.

Wolałbym jednak mieć to pod kontroą, bo zimą jak znalazł, ale gdy się chce
obejrzeć mecz w upalne popołudnie...? :)

Słusznie, gwaranta broszka ku temu.

Kiedyś było tak, że sprzęt powyżej 10 (czy może 15) kilo zostawał w domciu i
przychodził pan, i go naprawiał. To samo, gdy sprzęt lżejszy, ale trwale
instalowany w miejscu używania.

Płomyczki na krawędzi, sugerowały by (spotkałem się w analogu) lekkie
podbudzanie wzmacniacza wizji, lub problem z charakterystyką
czestotliwościową. Dojrzałem jednak drobny szczegół, który jest ciut
niepokojący - plamienie z płomyczkami wystąpiło również nieco w głębi
ekranu, sugerując, że może być coś nie tak z pamięcią (tak mi się
zachowywała karta graficzna przy przetaktowanej płycie, w starszych
kompuerach), ale trudno bez lepszej jakości obrazu powiedzieć coś na pewno.

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

a skad ten pomysl? watpie by jakakolwiek firma kurierska zwracala na to
uwage

pozdrawiam
Artur

Re: TV plazma - bledy obrazu

Gdzies to kiedys czytalem, ale nie przytocze teraz. Poza tym chyba w
instrukcji jest tak napisane i na kartonie.

--
venioo
GG:198909

Re: TV plazma - bledy obrazu

A wiesz dlaczego szklarze transportują szyby na stojąco?

Re: TV plazma - bledy obrazu

Mogę odpowiedzieć, mogę mogę? :)))
Na chłopski rozum - szyba nie waży 5 deko i mogła by pod własnym ciężarem
przekroczyć spójność tworzywa, czy co tam siedzi, w każdym razie siły
lepkości w cieczy (bo szkło nie jest ciałem stałym, tylko przechłodzoną
cieczą o bardzo dużej lepkości) mogły by nie dać rady zrównoważyć naprężeń,
równoległobok sił, takie tam... Dobrze rzeźbię?

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

O ja pierdziu.....

:)

Re: TV plazma - bledy obrazu

Nie wiedziałeś, że szkło jest cieczą?
Przykład na potwierdzenie - szybę w oknie zmierzyć 2 razy, na początku i po
latach, u góry i na dole, część niewieka splynie w dół. Jako ciecz,
niektórzy są skłonni traktować tzw. szkło spinowe.

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

Tylko ze to zjawisko wystepuje po wieelu latach - najbardziej to widac w
szybkach z witrazy starych katedr i kosciolow :)

venioo
GG:198909

Re: TV plazma - bledy obrazu

No, wiadomo, że nie po 5 latach. Lepszy przykład - zwykła świeczka. Trzymana
bardzo długo nawet w chłodzie, odkształci się...

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)
Czy odkształcenie oznacza, że jest cieczą?

Oidp zrobiono eksperyment polegający na położeniu na sobie płyty złotej
i ołowianej - po kilku latach było kilka um wymieszanej przez dyfuzję
warstwy - nawet metale się "delikatnie" poruszają.

Re: [OT] świeczka

Uczeni radzieccy próbowali powtórzyć ten eksperyment. Okazało się,
że poruszenie jest więcej niż delikatne -- już po dwóch tygodniach
złota płyta całkowicie zniknęła z laboratorium.

Re: [OT] świeczka
Hello Jarosław,

Mówisz, że uczonym radzieckim udała się transmutacja całkowita złota w
ołów? A może w nicość? ;)

Re: [OT] świeczka

Szkoda, ze nie w druga strone ;)

--