TV LCD 42" i 47" - proszę o opinię - Page 2

Re: TV LCD 42
In the darkest hour on Thu, 02 Sep 2010 21:20:26 +0200,

Jak najbardziej zauważa, zwłaszcza kątem oka.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
[ 22:21:00 user up 12548 days, 10:16,  1 user, load average: 0.30, 0.89, 0.99 ]

Re: TV LCD 42
Popracowałbyś na monitorach kineskopowych trochę to byś na własnej
skórze zrewidował pogląd ;) Na LCD działa to trochę inaczej, ale jak w
jednym labie mieliśmy kiepskie monitory 50Hz to co ruszałem gałką oczną
to widziałem paski a to dlatego, że oko "uśrednia" odbierany obraz i
potrzebuje na to chwilę - jak jedziesz pociągiem to podkłady widzisz
jako smugi, ale jak zaczniesz szybko spoglądać raz w lewo a raz w prawo
to je nagle zobaczysz przy każdym ruchu oka całkiem wyraźnie.

Poza tym co jest istotne w przypadku telewizorów to kompensacja ruchu -
jeżeli masz szybko przesuwający się obraz to przy 25fps będzie się
trząsł i migał, im większa przekątna tym to zjawisko jest bardziej
dokuczliwe (np rzutnik 4k daje świetne odwzorowanie szczegółów, ale przy
25fps dynamiczne sceny są dość trudne w śledzeniu) - a telewizory robią
coraz większe.

Jeżeli między każde dwie klatki wygenerujesz 7 klatek pośrednich to
obraz znacząco zyska na płynności i _czytelności_ - oko będzie musiało
robić 8 raz mniejsze sakady aby śledzić ruchomy cel.

Re: TV LCD 42

Pracowalem dlugo :-)
Ale ja jestem dosc odporny na miganie.

Jak zsynchronizujesz ruch to owszem.
Ale z czym sie zsynchronizowac na monitorze ?
No i oko jest za wolne na 50Hz - ja tam nic na CRT nie dostrzegam.
Cienkie te paski byly ? Moze przeplot wlaczony ?

A osobna kwestia to skad telewizor ma brac dane do tych dodatkowych
obrazkow ? Choc juz teraz wiele pracuje cyfrowo, to juz latwiej.

A w kinie tez ci sie obraz trzesie ? A to tylko 24fps, a widzowie
placa i nie narzekaja.

J.

Re: TV LCD 42
A ja niestety nie i jak widzę jak kumple pracują na projektem (kilkaset
ledów wyświetlanych dynamicznie) to mi się robi gorzej.
Ja dostrzegam "że jest nie tak" - nie widzę mignięć, ale widzę, że miga
(ten sam obraz na 60 i na 75/85 Hz wygląda inaczej).

Takie miałem wrażenie, ale nie było to ustawione w opcjach sterownika.

W MPEG-4 obraz może być kompresowany m.i. za pomocą wektorów przesunięć
- jeżeli wektory były dokładnie policzone to można na tej podstawie
generować dobre klatki pośrednie - przynajmniej w teorii.

Tak. Może nie wszyscy na to zwracają uwagę/są na to wrażliwi. No i jak
idziesz do kina to oglądać film a nie czepiać się szczegółów
technicznych. Jak w labie 4k pokazywali klipy demo to kilka osób się
skarżyło, że to tylko 25 fps.

Re: TV LCD 42
"

I to jest chyba najlepsze podsumowanie tego malketingowego belkotu
przyglupow ktorzy widza obrazy 240Hz.

Re: TV LCD 42

moze taki sie urodziles a moze nigdy nie widziales roznicy
miedzy graniem w cs'a na lcd przy 60Hz @ 60fps
i graniem na crt przy 120Hz @ 120fps -
- zdziwilbys sie, bo naprawde czuc roznice;

oczywiscie i tu i tu gra dziala plynnie,
ale nie o "plynnosc" mi chodzi;

Re: TV LCD 42
dyskusyjnych: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Czy te 200Hz ni będzie ok dla obrazów 3D naprzemiennie ?
to mamy wtedy po 100Hz dobrze rozumuję ?

pozdro
blur

Re: TV LCD 42

Telewizory wspierające 3D to zupełnie inna półka cenowa... :-)
Nie sądzę abyś znalazł coś poniżej 1500-1800 dolców.

Re: (OT) TV LCD 42" i 47" - proszę o opinię
(ciap)

Taaa
to co chciałbyś żeby Ci wyrosło, bebesznia czy rypciny, czy to i to?

--
Włodek

Re: (OT) TV LCD 42" i 47" - proszę o opini ę
Hello Włodzimierz,

Tak bez sepulek?

Odp: TV LCD 42" i 47" - proszę o opinię
dyskusyjnych: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...
http://www.circuitcity.com/applications/searchtools/item-Details.asp?sku=R104-4206
http://www.circuitcity.com/applications/searchtools/item-Details.asp?sku=R104-4700

tak na oko to normalne ceny

http://www.argos.ie/static/Product/partNumber/5368541/c_1/1 |category_root|Home+entertainment+and+sat+nav|14419512/c_2/2|cat_14419512|Televisions|14419667.htm

http://boards.ie/vbulletin/showthread.php?t20%56012441

Re: TV LCD 42" i 47" - proszę o opinię

Przemol Ty nie kombinuj tylko kup plazmę Panasonica z NeoPDP - obraz w
porównaniu do LCD jest niebo a ziemia :-)

brat

Re: TV LCD 42" i 47" - proszę o opinię

Brat, ty mi tu nie kombinuj tylko powiedz lepiej co to NeoPDP... :-)

Re: TV LCD 42" i 47" - proszę o opinię

to jest taki ekran/technologia/whatever że TV się sam ogląda :-)
a tak serio oglądając taki TV podpięty pod dekoder HDTV i włączony np mecz
widzisz że trawa to trawa a nie jakieś zielone ciapki jak to ma miejsce w
LCD-ku, czern to czern, nie swieci Ci w pokoju ze juz nie trzeba wlaczac
oswietlenia,
na prawde rewelacja,
no tylko kosztuje (nie wiem jak w stanach ale i tak pewnie taniej niz w
europie),

brat

Re: TV LCD 42" i 47" - proszę o opinię

W życiu by mi do głowy nie przyszło żeby oglądać mecz, nawet
w telewizji. Więc się pewnie nie znam. Ale nawet na zwykłym
netbooku dziesięciocalowym widzę, że trawa to trawa -- jeśli
oglądam zdjęcie zrobione choćby i marnym aparatem. Ale gdy
to film z DVD, to już raczej spodziewm się ciapek.

Nie przypominam sobie bym przyglądał się kiedykolwiek trawie
w wersji HDTV (w ogóle rzadko oglądam whateverTV), ale coś mi
się nie chce wierzyć, że zauważalny wpływ na percepcję trawy
ma sam monitor. Raczej rozdzielczość, a konkretnie kompresja
i związane z nią straty.

Technikalia rozdielczościowo-kompresyjnie, to nie jest jedyny
problem i koszt nadawców telewizyjnych przy przejściu na HD.
Nawet nie najważniejszy. Realne kłopoty i koszty, to dopiero
pudrowanie nosów żeby się nie świeciły i nie było widać każdego
syfa, kombinowanie co tu zrobić, by widz nie gorszył się widokiem
odcisków palców na szklankach. I w ogóle cała scenografia.

-- Jarek

PS
Jeremi Przybora wspominał kiedyś, że jak robili pierwsze kabarety,
a telewizja nie miała odpowiedniego materiału na spodnie, to prążki
dorysowali kredką.

--
Telewizja pokazała
A uczeni podchwycili