TV->LAN/WLAN

Czesc Wszystkim

Myslalem nad puszczeniem sobie TV przzez LAN/WLAN i chcialem sie spytac, czy jest jakis sprzecik, ktory by umozliwial zrobienie czegos takiego.

Antena TV->konwerter(serwer) TV/IP -> router(LAN/WLAN)-> klient (linuks, android, windows - minimum Linux i android musialby byc obslugiwany)

Na kliencie bylaby np pjakas apka, lub przez przegladarkwe www ktora by sie laczyla z serwerem, wybierala kanal TV ktory chce sie ogladac, a nastepnie serwer by transmitowal tylko ten jeden kanal.

Wiem, ze calego sygnalu TV nie eda sie epuscic po skeetce, bo kretka ma za male pasme.

Widzialem jakies podobne rozwiazania ktore lapalo sygnal tv z powietrza, a nastepniee etransmitowalo przez wbudowane wifi do apki na iphonie, ale to nie dla mnie, bo po pierwsze nie mam iphona, a po drugie trzeba sie speepcjalnie podlaczac do innego AccessPointa.

Jest jakis protokol IPTV, ale nie wglebialem sie w jeego dzialanie, gdyz i tak nie moglem znalezc zadnego sprpzetu do tego.

Doradzicie cos?

Pozdrawiam Pawel

Reply to
Pawel

W dniu piątek, 12 stycznia 2018 02:43:24 UTC+1 użytkownik Pawel napisał:

Są dedykowane karty/skrzynki które łapia dvb-t i streamują jako multicast.

Albo drobniejsze rozwiązania jak to:

przypadkowy - ale bedziesz wiedział co szukać).

Reply to
sczygiel

W dniu 2018-01-12 o 02:43, Pawel pisze:

Wyższe modele tunerów satelitarnych fergusona, teraz są kombo SAT+DVBT mają na pokładzie linuxa oraz sieć. Można się z nimi normalnie łączyć po LAN i zdalnie sterować oraz oglądać. Dokładnie nie podam modeli ale wystarczy poszukać na forach...

Reply to
jacek

Fajna sprawa. Nie wiedzialem, ze to jest az tak rozbudowane. A co byscie edoradzili? W ktora strone isc? W strone dedykowanego urzadzenia, czzy raczej jakis maly tuner USB podpiety do kompa?

Osobiscie bym sie sklanial do rozwiazania nr 2, czyli maly tuner (Sa wogole jakies male tunery tv/sat?) podpiety do kompa, tymbardziej, ze chodzi mi na okraglo bananaPi jako serwerek (nie wiem, czy by uciagnal dekowanie sygnalu itp).

Jest tylko jeden problem z tym rozwiazaniem, w miejscu gdzie stoi ten Bpi, nie ma w poblizu anteny, ale jest skretka ktora konczy sie eprzy antenie i myslalem o podlaczeniu tunera do anteny i z drugiej strony do extendera usb przez skretke(np. takie cos:

na drugim koncu przez USB do tego bpi, lub innego kompa.

Co sadzicie o takim rozwiazaniu? Dzialaloby to?

Co do bpi, to zastanawiam sie nad kupnem czegos mocniejszego, ale to moze w nastepnym watku.

Reply to
Pawel